Dying Light 2: Wskaźniki zarazy - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do Dying Light 2 zawiera opis przejścia zadania fabularnego Wskaźniki zarazy (Markers of Plague) – wizyta w szpitalu, inhibitor, odblokowanie mapy świata.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Dying Light znajduje się opis przejścia głównego questu Wskaźniki zarazy (Markers of Plague). Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak przedostać się do wnętrza szpitala, jak skradać się lub wygrywać walki na terenie szpitala, gdzie znaleźć skrzynię GRE z inhibitorem, jak szybko wydostać się na powierzchnię, jak poprawnie użyć lornetki i w jakich okolicznościach uzyskuje się dostęp do swobodnej eksploracji mapy świata.
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Hakonem w szpitalu (Meet Hakon at the hospital)
- Wytworzenie wytrychów (Craft Lockpicks)
- Wejście w głąb szpitala (Go deeper into the hospital)
- Odnalezienie biało-zielonej skrzyni GRE (Find a white and green GRE crate)
- Powrót do szybu windy (Return to the elevator shaft)
- Wybiegnięcie na słońce (Run outside to the sun)
- Użycie lornetki (Use the binoculars)
Nagrody za ukończenie questu
- PD - walka: 250
- PD - parkour: 2000
- lornetka - będziecie mogli jej używać przez resztę gry m.in. na potrzeby rekonesansu i odnajdywania dużych lokacji
- broń biała (Billhook)
- schemat noży do rzucania - są one pomocne m.in. w przerywaniu ataków przeciwników i dźganiu ich podczas eliminacji
- schemat wytrychów - jest on odblokowywany podczas zaliczania misji i wytrychy służą do otwierania zamków w różnego rodzaju drzwiach i pojemnikach
- talizman broni (Inhibitors Pack)
- części do wytwarzania - szmaty, złom
- odblokowanie głównego questu Jedyne wyjście
Spotkanie się z Hakonem w szpitalu (Meet Hakon at the hospital)

Wyjdźcie z chatki i wyruszcie w stronę szpitala. Pamiętajcie o tym żeby grać ostrożnie z racji działania w godzinach nocnych - jak najdłużej pozostawajcie na dachach i wysokich półkach, a także unikajcie zbliżania się do wyjców żeby nie rozpocząć niechcianego pościgu.
W pierwszej kolejności musicie sprawdzić główne wejście do szpitala - są to duże żółte drzwi. Zanim do nich podejdziecie upewnijcie się, że nigdzie blisko nie ma wyjca. Pomimo użycia klucza GRE otwarcie drzwi zakończy się niepowodzeniem.

Musicie skorzystać z alternatywnego przejścia, a mianowicie wejść do wraku autobusu zlokalizowanego niedaleko zamkniętych frontowych drzwi. Rozsuńcie drzwi autobusu, a znajdziecie się wewnątrz szpitala.
Spotkacie docelowo Hakona i musicie wspiąć się po wiszącym obiekcie żeby dotrzeć na wyższe piętro i do niego dołączyć.
Wytworzenie wytrychów (Craft Lockpicks)

Dotrzecie do zamkniętych drzwi. Hakon przekaże bohaterowi schemat wytrychów. Jeśli posiadacie co najmniej 5 sztuk złomu, to możecie je od razu wyprodukować (najlepiej od razu kilka sztuk). W przeciwnym razie pomagajcie sobie zmysłem przetrwania i przeszukujcie okolicę żeby pozyskać złom razem z innym łupem.

Podejdźcie do zamkniętych drzwi. Mini-gra dotycząca używania wytrychów do otwierania zamków jest dość łatwa i ma założenia podobne do innych produkcji z tego gatunku:
- Założeniem mini-gry jest znalezienie właściwej pozycji dla górnego wytrychu. Możecie nim poruszać w lewo i w prawo i grając na padzie używana jest do tego lewa gałka analogowa.
- Po umieszczeniu górnego wytrychu w jakiejś pozycji musicie wypróbować dane położenie poprzez poruszenie dolnym wytrychem i grając na padzie używana jest do tego prawa gałka analogowa. Im dalej górny wytrych jest od prawidłowego położenia, tym wcześniej napotkacie opór podczas przekręcania zamka. Nie przesadzajcie z naciskaniem na dolny wytrych po tym jak się zablokuje, bo może to doprowadzić do szybkiego złamania wytrychów. Tuż po tym jak zauważycie opór zaprzestańcie danej próby i zmieńcie pozycję górnego wytrychu żeby spróbować ponownie w innym położeniu.
Wejście w głąb szpitala (Go deeper into the hospital)

Możecie wznowić eksplorację szpitala i wykonać prostą wspinaczkę żeby dotrzeć na kolejne piętro. Podejdźcie do Hakona siłującego się z drzwiami windy. Pomóżcie mu z ich rozsunięciem.
Po drodze załączy się retrospekcja i możecie wybrać dowolną opcję dialogową po zapytaniu ze strony Hakona.

Dotrzecie do pierwszego z kilku pomieszczeń ze śpiącymi potworami. Oficjalna rekomendacja jest taka żeby przekradać się między nimi - pamiętajcie o poruszaniu się w przykucniętej pozycji, przechodzeniu pod meblami i nie zbliżaniu się do potworów żeby ich przedwcześnie nie zaalarmować. Nie próbujcie wykonywać eliminacji na potworach, gdyż taka czynność może zostać odnotowana.
Jeśli któryś z potworów obudzi się, to musicie przystąpić do walk (starajcie się atakować zarażonych po kolei i wykorzystywać to, że są powolni) lub podjąć próbę przebiegnięcia do kolejnej sekcji.

Z pierwszego pomieszczenia możecie wyjść przeciskając się przez mały otwór po przykucnięciu.
Po opuszczeniu pomieszczeń z grupami zainfekowanych wznowicie podróżowanie z Hakonem, przy czym w dalszym ciągu możecie wybierać pomiędzy skradaniem się lub celowym atakowaniem potworów dla dodatkowych punktów doświadczenia. Docelowo dotrzecie do windy i po zeskoczeniu do szybu załączy się cut-scenka ze spadnięcia na niższe piętro. Po chwili otrzymacie nowe wytyczne.
Odnalezienie biało-zielonej skrzyni GRE (Find a white and green GRE crate)

Otwórzcie właz w windzie, na dachu której aktualnie stoicie, wskoczcie do niej i rozsuńcie drzwi. Załączy się filmik z przemieńcem, ale na szczęście nie czeka Was żadna bezpośrednia konfrontacja.
Badajcie nowe piętro i tak jak wcześniej omijajcie lub eliminujcie zwykłe zombiaki. W międzyczasie obejrzycie też kolejną krótką retrospekcję. Docelowo dotrzecie do skrzyni GRE z obrazka i musicie na niej użyć klucza dostępu GRE.

Ze skrzyni musicie wyjąć inhibitor. Załączy się automatycznie samouczek z zużywania inhibitorów na potrzeby rozwijania sterowanej postaci. W zakładce umiejętności musicie poświęcić zebrane inhibitory w celu rozwinięcia na stałe wytrzymałości. Przy kolejnych inhibitorach odnajdywanych w dalszej części gry będziecie mieli już wybór - czy rozwijać zdrowie czy wytrzymałość.
W skrzyniach GRE oprócz inhibitorów mogą też znajdować się inne wartościowe przedmioty. Zabierajcie z nich zawsze 100% łupu - możecie z niego skorzystać lub go później sprzedać.
Powrót do szybu windy (Return to the elevator shaft)

Wyruszcie w drogę powrotną do szybu. Musicie w nim zaliczyć prostą wspinaczkę - doskoczyć do interaktywnej krawędzi na jednej ze ścian i następnie wykonać skok z pozycji wiszącej w stronę otwartych drzwi windy na wyższym piętrze (powyższy obrazek).
Dotrzyjcie do pomieszczenia, w którym przebywa Hakon i porozmawiajcie z nim żeby załączyć kolejną cut-scenkę.
Wybiegnięcie na słońce (Run outside to the sun)

Po raz pierwszy dowiecie się jak poważny jest problem z zainfekowanym organizmem bohatera. Musicie śpieszyć się z wybiegnięciem budynku, bo w przeciwnym razie proces infekcji dobiegnie końca i przemiana w potwora jest równoznaczna z przegraną.
Biegnijcie bez zatrzymywania się i używajcie ruchów parkourowych do omijania przeszkód bez tracenia cennych sekund na wdrapywanie się na nie. Zignorujcie kolejnego przemieńca i dobiegnijcie do częściowo otwartych drzwi.
Użycie lornetki (Use the binoculars)


Podczas nowej rozmowy z Hakonem możecie wybierać dowolne odpowiedzi, bo nie ma to żadnych dalszych konsekwencji. Dotrzyjcie w oznaczone miejsce i odbierzcie lornetkę od Hakona.
Od razu musicie użyć tego gadżetu (przytrzymajcie lewy kierunek na krzyżaku pada i wciśnijcie prawą gałkę) żeby przetestować działanie lornetki do odkrywania lokacji na mapie. Musicie konkretnie:
- zlokalizować wiatrak i zaczekać aż zostanie odkryty,
- zlokalizować kościół - Bazar i ponownie zaczekać na potwierdzenie o odkryciu lokacji.
Quest w tym momencie zakończy się i odblokujecie nowe główne zadanie Jedyne wyjście.
- Dying Light 2 - poradnik do gry
- Dying Light 2: Opis przejścia
- Dying Light 2: Zadania związane z fabułą
- Dying Light 2: Droga Pielgrzyma - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Coraz silniejszy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Wskaźniki zarazy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Jedyne wyjście - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Niesforny brat - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Pertraktacje - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nalot - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Wieża ciśnień - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Rewolucja - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: W Mrok - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Czas na Waltza! - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nowy dom - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Rozkazy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Obserwatorium - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Witamy na pokładzie - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Dying Light 2 Zagubione światło - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Katedra - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Audycja - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: But - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Nocni biegacze - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Imperium - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Veronika - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Przełom - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Zamach - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Teraz albo nigdy - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: X13 - solucja, opis przejścia
- Dying Light 2: Zadania związane z fabułą
- Dying Light 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Wszystkie kody:
Normalne:
8264
8163
2003
1829
5822
1191
0428
1256
Ciężkie:
75A-60C-67C-21A-53B
84B--55C
94D-63A-52A
47C-21A-70D-54C
Reszta kodów w dalszej aktualizacji :)
Zgadzam się w pełni. Nie mieliście odwagi napisać, że za cały poradnik trzeba zapłacić 3 razy !!! Wstyd !!!
Pięknie ludzi robicie w ch..a płacisz za poradnik a pobierasz okrojoną wersję bez misji , sekretów , znajdziek , inhibitorów, dostajesz taki poradnik do gry którym możesz sobie ewentualnie dupe podetrzeć. Ostatni raz zapłaciłem za waszego "VIPA" i każdemu będę tego odradzał dziękuję nie pozdrawiam.
Może ktoś tu z zaglądajacych miał problem z pełnym ekwipunkiem na przedmioty fabularne? Gram już 3 raz na ng+ i dopiero teraz taki problem się zrobił, nie mogę podnieść kwiatów dla Ajtora, bo jest komunikat "pełny ekwipunek" a w ekwipunku nie mam nic...
Zobacz tutaj: https://www.reddit.com/r/dyinglight/comments/ssajif/inventory_full_bug_in_dying_light_2/ https://rootmygalaxy.net/fix-dying-light-2-inventory-full-when-its-not/ https://steamcommunity.com/app/534380/discussions/0/3186862565357097975/ https://gamefaqs.gamespot.com/boards/288759-dying-light-2-stay-human/79899015 https://www.youtube.com/watch?v=c09Zu6KYQr0
A ja mam taki problem, że podczas ścigania snajpera (po tym jak Hakon został trafiony strzałą) zginąłem. I teraz jak chcę powtórzyć tę misję, to jej lokalizacja nie jest nigdzie zaznaczona (ani na mapie, ani na kompasie). A ja nie wiem gdzie to było.
Brakuje kilku graffiti w poradniku
1. Piekielne wrota - Houndfield
2. Memento Mori - Houndfield
3. Bad Wolf - Quarry End
4. Drzwi - Muddy Grounds
Może być tych brakujących. Chyba też nie widziałem Wyciek(k) w poradniku
U mnie opisywany problem pojawił się kilka dni temu i jak na razie nie chce sam zniknąć, tak jak jest tu napisane. Otrzymuję komunikaty o niewykorzystanych punktach umiejętności, ale gdy wchodzę w odpowiednie menu, by je wykorzystać - żadnych punktów nie ma.
Nie widze kodu do wieży ciśnień na Horseshoe nie wiem czy ja poprostu nie moge go zauważyć albo go nie ma dodanego :/
Bug z save naprawiony musiałem zrobić nowego ale teraz mam drugi problem biegałem po mapce i kiedy wspinałem się po ścianie spadłem z niej i teram mój problem moje nogi zostały wbite w ziemię i nie można z niej wyjść podczas biegania wpadam pod tekstury blokuje się gdy spojrze w ziemię wiedzę jakieś kolorowe kwadraty i szybka podróż ani zabicie się i po jowne odrodzenie nie pomaga ma ktoś pomysł czego można jeszcze spróbować?
Grałem w DL2 przez okolo 30h na tym samym save w okolo 50/60FPS ale dzis po odpaleniu save mam maxymalnie 7FPS
stalo mi sie juz tak drugi raz dodam jeszcze ze jak zrobie nowego save jest wszystko oki i gra smiga w 50/60FPS
wie ktos moze czy da sie to jakos naprawic?
Po misji pobocznej Teraz Twój ruch kupiłem łuk na bazarze. Mając trzeci poziom (po co piszą że pierwszy łuk jest dużo później ?)
Witam .Może ktoś podpowie jak zmieniać strzały w łuku ,bo ni w ząb nie wiem jak ,cały czas ma podstawowe .
Mam problem bo od pewnego czasu po zdobyciu wieżowca VNC ceny u handlarzy gwałtownie spadły w sensie takim że jeżeli chce sprzedać złote rękawiczki to cena za nie jest 16
W dziale o typach potworów brakuje mi tych szybkich, które jakby pozostawiają za sobą świetlisty pył.
Mam pytanie w sprawie wiatraku o nazwie "cedr", w obszarze Saint Paul Island, nie mogę go odpalić, zabijam wszystkich regeneratów, odpalam generetor, potem platformę, która ma mi otworzyć przejście na gore, wchodzę na górę, ale nie wyświetla się żadna ikonka ze mogę odpalać wiatrak. Obszar już należy do Ocaleńców. Jestem już przy misji Przełom, więc raczej nie sądzę, że byłby to problem z brakiem postępu w grze. Czy mieliście taki problem, a jak tak, to jak sobie z nim radzić?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
