Two Worlds 2: Otwieranie zamków
Aktualizacja:
Otwieranie zamków
Otworzyć zamek możesz na kilka sposobów. Zamknięte mogą być zarówno drzwi jak i skrzynie, im trudniejszy zamek, tym cenniejsze przedmioty schowane są wewnątrz.
Wytrychy możesz zakupić głównie (lecz nie tylko) u paserów.
Otwieranie przy pomocy wytrychu
Jest to sposób, który wymaga rozwijania umiejętności z kategorii skrytobójcy - otwieranie zamków. Już na samym początku rozgrywki nauczysz się tej umiejętności, rozwijanie jej natomiast jest niezbędne by móc otworzyć najtrudniejsze zamki.

Samo otwieranie do trudnych nie należy. Musisz natrafić wytrychem na przerwę w każdej obręczy kolejno. Manipulować kamerą możesz tylko w pionie, co minimalnie może utrudnić na początku otwieranie, szczególnie tych trudniejszych zamków. Przy pomocy prawego przycisku myszy możesz zmieniać kierunek rotacji wytrychu, dzięki czemu nie musisz czekać nieraz pełnego obroty wokół pierścienia oszczędzając tym samym cenny czas.
Typ zamka | Ilość pierścieni |
Prymitywny zamek | 2 |
Zwykły zamek | 3 |
Ulepszony zamek | 4 |
Solidny zamek | 5 |
Mistrzowski zamek | 6 |
W grze znajduje się pięć typów zamków o różnym stopniu trudności, powyższa tabela prezentuje ile pierścieni przyjdzie Ci złamać w odpowiednim zamku.
Automatyczne łamanie:
Im bardziej masz rozwiniętą umiejętność otwierania zamków, tym szansa na automatyczne otwarcie zamku jest większa. Niestety przy trudniejszych typach zamków ta szansa jest przeważnie zbyt niska.
Otwieranie przy pomocy broni
Zamki możesz również niszczyć przy pomocy broni. Jeśli zdecydujesz się na takie posunięcie, na ekranie pojawią się dwie informacje: prawdopodobieństwo zniszczenia zamka i prawdopodobieństwo uszkodzenia broni. Im lepszą broń posiadasz, tym łatwiej przyjdzie Ci niszczenie zamków - nawet tych mistrzowskich.
Otwieranie przy pomocy magii
Istnieje również jedno magiczne zaklęcie, które pozwala na otwieranie zamków. Im większej ilości kart zaklęcia użyjesz, tym trudniejsze zamki będziesz mógł otwierać.

Karty wymagane do zaklęcia: lód (efekt) + zaklęcie (nośnik)
Komentarze czytelników
Ludzie nie mogę znaleźć tej cioci czy ktoś wie gdzie ona może być?
ja nie moge znaleść gildi nekromanów bo chcę tą kśięge umiętności
Jak się teleportować na Alsornę, bo patrze na mapę i nie mam żadnego tp tam
Ja grę zaliczyłem w 22,5h wykonując znakomitą część zadań pobocznych. Nie wykonałem tylko:
W poradniku jest błąd :
znaczy w poradniku jest ale w grze się nie pojawia.
A te kopce termitów mają otwory tak wysoko , że nie da się ich otwożyć.
to gdzie jest ta księga z zadania ,,Wyjątkowa księga" bo Arxel mówił ,że to jest w poradniku a nie mogę tego znaleść .
gra jest wielka! Gram narazie okolo 30h i jestem dopiero w polowie gry <lol>
jestem fanem RPG i gra mi naprawde przypadla do gustu, lecz jest troche zabugowana: np. przenikające tekstury skal na plazy, przechodzenie przez sciany w labiryntach, tekst mówiony rozniący sie od pisanego (gram w wersje eng.) itd.
w oczekiwaniu na Wiedzmina 2 mozna smialo kupowac !
Bardzo możliwe, że w finalnej wersji minimalnie zmieniły się tytuły zadań.. :)
Kamienie runiczne ---> https://www.gry-online.pl/poradniki/two-worlds-ii/&PART=340
Być może chodzi Ci o Czas zapłaty ---> https://www.gry-online.pl/poradniki/two-worlds-ii/&PART=350
właśnie gran i nie mogę znaleść w poradniku informacji o dodatkowych misjach orków.
np. zbieracz run (od tego ślepego kowala orka ) i wyrównanie rachunków (od tego przywódcy orków który informował nas w prologu jak walczyć).
Albo nie widzę albo nie tu tych zadań. Pomożecie?
ja już przeszedłem grę, nie spodziewałem się że będzie aż tak dobra ;)
Słuchajcie jestem w Nowym Ashos w gardzielach. Jest misja zdobycia oculusa, którą zleca
Eric. Gdy juz zdobywam tego oculusa i wracam do obozu śmieciarzy, pojawia sie plytka wczytywania i gra sie zawiesza. Gdy z kolei chce sie teleportowac pasek ladujacy gre zatrzymuje sie w polowie. W inne miejsca moge sie teleportowac, tylko nie do obozu, miasta Nowe Ashos i okloic. Za kazdym razem to samo, gra sie poprostu zawiesza. Nawet pach, który niby miał ten bład wyeliminowac nie pomaga.
sprawdź w dzienniku zadań, ale o ile się nie mylę (i dobrze kojarzę zadanie) to po zabiciu bossa w krypcie musisz pogadać z tą zielarką i tym kolesiem, którego trzeba było poszukać. po rozmowie z nimi idziemy do tego teleportu, którym dostaliśmy się na bagna i udajemy się do bogini.
zabilem Garadela, mam to czarne serce demona garadela i mam taki problem ze nie moge sie teleportowac dalej cos pominalem albe cos bo raczej na nogach nie przejde na Alsorne
w zadaniu "[ Zadania – Gardziele ] Ostatnia krucjata"
Uwaga, ostatnie pytanie czarnego rycerza może być inne :D Ja na szczęście trafiłem.
Vahid ---> Na pewno dobrze przeszukałeś? Tam po schodkach na górze..? Jesli nie ma, to pewnie spotkało ją to samo co dokumenty uniwersytetu, które były przenoszone.. :(
Na szczęscie w poradniku jest ich (dokumentów) ostateczna pozycja.. ;)
Wesol ---> Nie da się "wstąpić" do gildii.. Można tylko wykonywać dla nich zadania, możesz śmiało wykonywać dla każdej, nie zyskujesz negatywnej reputacji u pozostałych.. :)
witam a jak sie ma sprawa przystapienia do gildi ?... to jest czy jak np. zgodze sie na wstapienie do gildi wojownikow bede mogl wykonywac zadania dla pozostalych gildi ??
Czy da się sprzedawać przedmioty bez potwierdzania za każdym razem? Doszedłem już, że jak się przytrzyma ctrl to sprzedaje się na raz większą ilość tego samego przedmiotu [np. jakiejś roślinki, której mamy 12 sztuk]. Ale może da się uniknąć tego irytującego potwierdzania za każdym sprzedawanym przedmiotem?
Polecam używać spację podczas walki - wykonujemy efektowny zamach bronią (3 losowe warianty) z jednoczesnym odskokiem. Bardzo przydatna i ładna rzecz.
Hej! Wie ktoś gdzie znaleźć księgę w zadaniu Wyjątkowa księga? W bibliotece jej nie ma. Przeszukałem ja dobrze.
Chriso25 ---> Nie wiem kiedy będzie recenzja, gdyż nie ja ją piszę.. ;)
Azazell3 ---> W Atlasie znajdziesz lokalizację wszystkich ksiąg.. ;)
Już powoli zaczynają wychodzić kwiatki, jak inne nazwy czy minimalne braki związane z pisaniem poradnika na niefinalnej wersji.. :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
