Zasada działania w Two Worlds II | Magia
Aktualizacja:
Zasada działania
Tworzenie zaklęć początkowo może wydawać się odrobinę trudne. Aby móc złożyć czar musisz dysponować przede wszystkim amuletem z zaklęciem. Amulety te, to nic innego jak sloty, w których składasz zaklęcia, a następnie możesz ich używać w walce.
Każdy czar składa się z co najmniej dwóch kart - karty efektu i karty nośnika. Jest to wymagane minimum, aby stworzyć cokolwiek (są pojedyncze wyjątki, gdzie tylko te dwie karty nic nie zdziałają).
Efektów jest 15 - pięć grup po trzy karty w każdej z nich. Jak sama nazwa wskazuje, nadają one efekt czarom, na przykład ognisty, lodowy itd.
Nośników jest 6, definiują one działanie czaru - rzucenie zaklęcia, czar obszarowy, wystrzelenie pocisku, przywołanie potwora, zastawienie pułapki czy utworzenie ołtarza.
UWAGA: W przypadku tego ostatniego nośnika (ołtarz) należy użyć go w pierwszej sekcji, a następnie ustawić sekcję drugą, na której należy stworzyć czar z wykorzystaniem tylko i wyłącznie nośnika zaklęcie!
Modyfikatory: Tych kart jest w grze również 6. Trzy z nich są dostępne tylko dla nośnika pocisk (naprowadzanie, odbicie, rozprysk). Pozostałe trzy to obrażenia, ochrona i czas. Są wykorzystywane głównie w kombinacjach zawierających nośniki: obszar i zaklęcie. Można je łączyć (nie wszystkie połączenia są możliwe) zmieniając niekiedy kompletnie działanie czaru.
Możesz zwiększać liczbę poszczególnych kart (jeśli posiadasz w swoim ekwipunku więcej niż jedną i masz rozwiniętą odpowiednią umiejętność) zwielokrotniając tym samym moc działania czaru.
Wszystkie kombinacje zaklęć zostały opisane w dalszych rozdziałach poradnika, nie należy jednak zwracać uwagi na podane w tabelach wartości, gdyż te zależą od posiadanego poziomu doświadczenia, ilości punktów parametru siły woli oraz ilości użytych kart.

Sekcje
Czary można łączyć w łańcuch maksymalnie trzech różnych zaklęć. Nie w przypadku wszystkich nośników jest możliwe ustawienie kolejnej sekcji. Możesz tego dokonać tylko jeśli w sekcji stworzysz zaklęcie wykorzystujące jeden z nośników: ołtarz, pocisk lub pułapka. Stworzenie więcej niż jednej sekcji zaklęć wiąże się naturalnie z większym zapotrzebowaniem na manę, lecz pozwala to stworzyć niekiedy bardzo potężne i śmiercionośne zaklęcia.
Przykład:
Sekcja 1: ogień (efekt) + pocisk (nośnik) + obrażenia (modyfikator) + rozprysk (modyfikator, im więcej tym lepiej) + odbicie (modyfikator, im więcej tym lepiej)
Sekcja 2: powietrze (efekt) + zaklęcie (nośnik) + obrażenia (modyfikator) + czas (modyfikator)
W efekcie uzyskamy coś następującego: po wystrzeleniu pocisku, ten rozbija się na W pocisków (w zależności jak wiele kart użyliśmy), które po trafieniu w cel zadają X obrażeń od ognia przeciwnikowi, w którego trafiły, dodatkowo po każdym trafieniu tworzy się deszcz spadających kowadeł zadających Y obrażeń obszarowych przez określony czas. Odbite pociski trafiają w Z kolejnych przeciwników (w zależności jak wiele kart użyliśmy), którzy również doznają obrażeń X oraz Y.
0
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
znaczy w poradniku jest ale w grze się nie pojawia.
A te kopce termitów mają otwory tak wysoko , że nie da się ich otwożyć.
fenfir Generał
Ja grę zaliczyłem w 22,5h wykonując znakomitą część zadań pobocznych. Nie wykonałem tylko:
spoiler start
wyścigów końmi oraz zadań z gildii złodziei gdzie trzeba było np. rozwiniętej umiejętności zakładania pułapek
spoiler stop
W poradniku jest błąd :
spoiler start
Epilog "Biegnij spotkać się z Dar Phą (M3:14)" powinno być (M1:14)
spoiler stop
zanonimizowany881210 Junior
Jak się teleportować na Alsornę, bo patrze na mapę i nie mam żadnego tp tam
zanonimizowany954753 Junior
ja nie moge znaleść gildi nekromanów bo chcę tą kśięge umiętności
zanonimizowany1010542 Junior
Ludzie nie mogę znaleźć tej cioci czy ktoś wie gdzie ona może być?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.