Zasada działania w Two Worlds II | Magia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zasada działania

Tworzenie zaklęć początkowo może wydawać się odrobinę trudne. Aby móc złożyć czar musisz dysponować przede wszystkim amuletem z zaklęciem. Amulety te, to nic innego jak sloty, w których składasz zaklęcia, a następnie możesz ich używać w walce.

Każdy czar składa się z co najmniej dwóch kart - karty efektu i karty nośnika. Jest to wymagane minimum, aby stworzyć cokolwiek (są pojedyncze wyjątki, gdzie tylko te dwie karty nic nie zdziałają).

Efektów jest 15 - pięć grup po trzy karty w każdej z nich. Jak sama nazwa wskazuje, nadają one efekt czarom, na przykład ognisty, lodowy itd.

Nośników jest 6, definiują one działanie czaru - rzucenie zaklęcia, czar obszarowy, wystrzelenie pocisku, przywołanie potwora, zastawienie pułapki czy utworzenie ołtarza.

UWAGA: W przypadku tego ostatniego nośnika (ołtarz) należy użyć go w pierwszej sekcji, a następnie ustawić sekcję drugą, na której należy stworzyć czar z wykorzystaniem tylko i wyłącznie nośnika zaklęcie!

Modyfikatory: Tych kart jest w grze również 6. Trzy z nich są dostępne tylko dla nośnika pocisk (naprowadzanie, odbicie, rozprysk). Pozostałe trzy to obrażenia, ochrona i czas. Są wykorzystywane głównie w kombinacjach zawierających nośniki: obszar i zaklęcie. Można je łączyć (nie wszystkie połączenia są możliwe) zmieniając niekiedy kompletnie działanie czaru.

Możesz zwiększać liczbę poszczególnych kart (jeśli posiadasz w swoim ekwipunku więcej niż jedną i masz rozwiniętą odpowiednią umiejętność) zwielokrotniając tym samym moc działania czaru.

Wszystkie kombinacje zaklęć zostały opisane w dalszych rozdziałach poradnika, nie należy jednak zwracać uwagi na podane w tabelach wartości, gdyż te zależą od posiadanego poziomu doświadczenia, ilości punktów parametru siły woli oraz ilości użytych kart.

Ekran tworzenia czarów. Niestety nie można ich zapisywać tak jak formuł alchemicznych. - Zasada działania w Two Worlds II | Magia - Two Worlds II - poradnik do gry
Ekran tworzenia czarów. Niestety nie można ich zapisywać tak jak formuł alchemicznych.

Sekcje

Czary można łączyć w łańcuch maksymalnie trzech różnych zaklęć. Nie w przypadku wszystkich nośników jest możliwe ustawienie kolejnej sekcji. Możesz tego dokonać tylko jeśli w sekcji stworzysz zaklęcie wykorzystujące jeden z nośników: ołtarz, pocisk lub pułapka. Stworzenie więcej niż jednej sekcji zaklęć wiąże się naturalnie z większym zapotrzebowaniem na manę, lecz pozwala to stworzyć niekiedy bardzo potężne i śmiercionośne zaklęcia.

Przykład:

Sekcja 1: ogień (efekt) + pocisk (nośnik) + obrażenia (modyfikator) + rozprysk (modyfikator, im więcej tym lepiej) + odbicie (modyfikator, im więcej tym lepiej)

Sekcja 2: powietrze (efekt) + zaklęcie (nośnik) + obrażenia (modyfikator) + czas (modyfikator)

W efekcie uzyskamy coś następującego: po wystrzeleniu pocisku, ten rozbija się na W pocisków (w zależności jak wiele kart użyliśmy), które po trafieniu w cel zadają X obrażeń od ognia przeciwnikowi, w którego trafiły, dodatkowo po każdym trafieniu tworzy się deszcz spadających kowadeł zadających Y obrażeń obszarowych przez określony czas. Odbite pociski trafiają w Z kolejnych przeciwników (w zależności jak wiele kart użyliśmy), którzy również doznają obrażeń X oraz Y.

Podobało się?

0

Two Worlds II

9 listopada 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2010-12-23
23:20

ROGI Chorąży

znaczy w poradniku jest ale w grze się nie pojawia.
A te kopce termitów mają otwory tak wysoko , że nie da się ich otwożyć.

Komentarz: ROGI
2011-01-15
22:23

fenfir Generał

Ja grę zaliczyłem w 22,5h wykonując znakomitą część zadań pobocznych. Nie wykonałem tylko:

spoiler start

wyścigów końmi oraz zadań z gildii złodziei gdzie trzeba było np. rozwiniętej umiejętności zakładania pułapek

spoiler stop

W poradniku jest błąd :

spoiler start

Epilog "Biegnij spotkać się z Dar Phą (M3:14)" powinno być (M1:14)

spoiler stop

Komentarz: fenfir
2012-12-02
11:27

zanonimizowany881210 Junior

Jak się teleportować na Alsornę, bo patrze na mapę i nie mam żadnego tp tam

Komentarz: zanonimizowany881210
2013-11-10
20:14

zanonimizowany954753 Junior

😡

ja nie moge znaleść gildi nekromanów bo chcę tą kśięge umiętności

Komentarz: zanonimizowany954753
2014-06-30
18:29

zanonimizowany1010542 Junior

Ludzie nie mogę znaleźć tej cioci czy ktoś wie gdzie ona może być?

Komentarz: zanonimizowany1010542

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl