Redakcja amerykańskiego magazynu Game Informer opublikowała na łamach jego ostatniego wydania listę 50 najlepszych gier 2009 roku. Zestawienie prezentujemy w kolejności alfabetycznej, bez jednoznacznego wskazywania na zwycięzców – w takiej formie listę opublikowały zachodnie serwisy internetowego, które uzyskały dostęp do najnowszego numeru GI.
Redakcja amerykańskiego magazynu Game Informer opublikowała na łamach jego ostatniego wydania listę 50 najlepszych gier 2009 roku. Zestawienie prezentujemy w kolejności alfabetycznej, bez jednoznacznego wskazywania na zwycięzców – w takiej formie listę opublikowały zachodnie serwisy internetowego, które uzyskały dostęp do najnowszego numeru GI.

Wśród wybranych pozycji dominują produkcje konsolowe, choć uznanie znalazło również kilka pozycji pecetowych – w tym m.in. Empire: Total War oraz Warhammer 40,000: Dawn of War II. Uznanie redakcji GI zdobyły także tytuły przeznaczone na konsole przenośne – np. Grand Theft Auto: Chinatown Wars czy też Mario and Luigi: Bowser’s Inside Story. Na liście nie zabrakło oczywiście najistotniejszych produkcji 2009 roku – Call of Duty: Modern Warfare 2, Uncharted 2: Among Thieves, Resident Evil 5, Killzone 2, Batman: Arkham Asylum, czy też Assassin’s Creed II.
Pragniemy również zauważyć, że w listopadzie redakcja Game Informer pokusiła się o przygotowanie subiektywnej listy 200 najlepszych produkcji w historii rynku elektronicznej rozrywki. Wówczas podium zostało obstawione przez trzy wielkie produkcje z lat 80. – The Legend of Zelda (NES, 1986), Super Mario Bros. (NES, 1985) oraz Tetris (PC, 1984). W pogoń za nimi puściły się dwa nowożytne tytuły – Grand Theft Auto III w wersji na PlayStation 2 oraz pecetowe Half-Life 2.
Przypominamy, że Game Informer to amerykański magazyn, wydawany nieprzerwanie od 1991 roku. Aktualnie jego właścicielem jest korporacja GameStop, nadzorująca również sieć sklepów z grami. Magazyn zaliczany jest do czterech największych czasopism w Stanach Zjednoczonych skierowanych do odbiorców w wieku 18-35 lat. Jego nakład kształtuje się na poziomie 3,5 miliona egzemplarzy (lepiej niż chociażby Time). W listopadzie ubiegłego roku GI przeszedł istotną metamorfozę szaty graficznej.
0

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.