Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePCPS3X360ANDiOSWP3DSNDSWii
Okładka The Sims 3 (PC)

The Sims 3

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu symulacji życia The Sims. Gra wyprodukowana została przez zespół deweloperski The Sims Studio we współpracy ze studiem Maxis oraz koncernem Electronic Arts.

Symulacje | ekonomiczne | sandbox | symulator życia

The Sims 3 to kolejna część bestsellerowej serii zapoczątkowanej w 2000 roku. Gra stanowi symulację ludzkiego życia, począwszy od narodzin aż po samą śmierć z zachowaniem towarzyszących temu procesowi wydarzeń (pierwszy pocałunek, małżeństwo, przejście na emeryturę etc.).

Developerzy poczynili wiele usprawnień w stosunku do tego, co zaoferowano w The Sims 2 i jego dodatkach. W „trójce” podczas tworzenia nowego bohatera gracz z puli niemalże stu różnych cech określających osobowość wybiera pięć. Decyzję tę warto przemyśleć, ponieważ wskazane elementy mają niemały wpływ na rozgrywkę, np. Sim odznaczający się mądrością zdecydowanie szybciej uczy się, w konsekwencji czego ma większe szanse na awans w pracy. Zredukowano liczbę pasków potrzeb z ośmiu do sześciu. Simowie posiadają swego rodzaju humorki - ich samopoczucie zależy od tego czy doświadczają pozytywnych czy negatywnych zdarzeń w postaci zarówno codziennych działań jak i bardzo rzadkich (np. narodziny dziecka czy śmierć osoby bliskiej).

Wraz z The Sims 3 do rozgrywki zostaje wprowadzony system marzeń, podobny do pragnień z „dwójki”. Kupując dziecku teleskop można sprawić, że zacznie ono śnić o karierze astronoma. Poznając atrakcyjną osobę Sim może postanowić, że zaprzyjaźni się z nią. Warto zaznaczyć, że za niezrealizowane postanowienia i marzenia nie ma żadnych kar – zwyczajnie zostają one zapomniane i zastąpione przez inne.

Drobne zmiany dotknęły również sfery zawodowej. Użytkownik jest w stanie w pewnym sensie kontrolować godziny pracy – zdecydować o wcześniejszym wyjściu lub zostaniu po godzinach. Może on także określić swój stosunek do przełożonego – chcąc w łatwy sposób zdobyć awans należy zwyczajnie podlizywać się mu. Z karierą bezpośrednio został związany system okazji, który można wyjaśnić poprzez następujący przykład: kiedy w restauracji, w której popsuje się zmywarka, Sim dostaje szansę wykazania się poprzez umycie sterty brudnych talerzy.

Niemniej największym novum w stosunku do wydanych wcześniej pozycji jest brak granic pomiędzy parcelami. Poszczególne lokacje nie są już wyciętymi fragmentami wirtualnego świata, lecz stanowią jedną całość. Dzięki temu Sim bez problemu może przechadzać się po ulicach miasteczka czy odwiedzać sąsiadów. Co więcej opuszczając granice własnej działki czas nie zatrzymuje się w miejscu dla pozostałych członków rodziny – wirtualny świat żyje własnym życiem, a postacie sterowane przez użytkownika są częścią większej całości. Niemniej jednak decyzje podjęte przez gracza wywierają większy lub mniejszy wpływ na losy mieszkańców okolicy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,4 / 10 na podstawie 6536 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,3 / 10 na podstawie 4529 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 169 PLN

Klasyfikacja PEGI The Sims 3

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe The Sims 3

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1.5 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 6.1 GB HDD, Windows XP SP2/Vista SP1

The Sims 3 - recenzja gry

Recenzja 2 listopada 2010, 14:13

Jedną z najczęściej reklamowanych przez Electronic Arts nowości były moce karmy i faktycznie jest to cecha, której próżno szukać w pecetowej wersji The Sims 3. Do korzystania z tych bonusów potrzebne są specjalne punkty (zdobywane m.in. za spełnianie zachcianek Simów), a one same dzielą się na dobre i złe zaklęcia. Obie kategorie potrafią sporo namieszać w życiu naszych podopiecznych, przez co należy traktować je jako dość istotną nowość. Moją ulubioną pozycją po „jasnej strony Mocy” stała się natychmiastowa regeneracja wszystkich pasków potrzeb, bardzo pomocna w utrzymaniu dobrego samopoczucia Sima, choć nie zabrakło też innych ciekawych akcji, jak chociażby przypływu darmowej gotówki czy naprawienia popsutego sprzętu. Złe moce powinny być z kolei traktowane bardziej jako ciekawostki, pokazujące, w jaki sposób Simy reagują na trzęsienie ziemi czy wizytę ze strony niezbyt zaprzyjaźnionych duchów (od razu ostrzegam, że nie obejdzie się bez krzyków i utraty przytomności). Ogólnie rzecz biorąc – moce karmy są niezłym dodatkiem, choć uważam, że źle postąpiono, czyniąc z nich obowiązkowy element rozgrywki. Mam mianowicie na myśli tzw. godzinę rozrachunku, o której gra losuje, czy nagrodzić nas dodatkowymi punktami karmy, czy też w jakiś sposób ukarać. Do takiego losowania dochodzi niestety nawet wtedy, gdy ignorujemy moce karmy i chcemy skupić się jedynie na spokojnej rozgrywce, a z pewnością nie sprzyja temu kataklizm niszczący połowę znajdujących się w domu sprzętów czy obrzucenie Simów klątwą.

PC
X360
PS3
Wii
NDS
3DS
iOS
AND
WP