Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiWii
Okładka The House of the Dead: Overkill (Wii)

The House of the Dead: Overkill Wii

The House of the Dead: Overkill to utrzymana w konwencji krwawego horroru pierwszoosobowa strzelanina z rodzaju "celowniczków" (rail shooter). Gracz wciela się w jednego z agentów specjalnych, wysłanych do Bayou City w stanie Louisiana celem eksterminacji hord żywych trupów.

Akcji | FPP | zombie | rail shooter | na 2 osoby | kooperacja | tytuły ekskluzywne Nintendo

Nintendo Wii
Okładka The House of the Dead: Overkill (Wii)

producent: Headstrong Games

wydawca: SEGA

wydawca PL: CD Projekt S.A.

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji Wii:

10lutego2009

20lutego2009

pudełko PL

House of the Dead: Overkill jest kolejną odsłoną popularnej serii rail shooterów. Mamy więc do czynienia ze strzelaniną, w której nie sterujemy bezpośrednio postacią, a jedynie przemieszczamy się po ściśle wyznaczonych ścieżkach. W trakcie gry zajmujemy się wyłącznie masową eliminacją przeciwników, a do ich namierzania wykorzystujemy widoczny na ekranie celownik. House of the Dead: Overkill jest ekskluzywnym tytułem dla konsoli Nintendo Wii.

Najnowsza część cyklu House of the Dead odbiega stylistycznie od swoich poprzedników, wyraźnie nawiązując do klasycznych komiksów grozy oraz filmów klasy B z pogranicza gatunku gore. Overkill pełni funkcję prequela, oferując wybór pomiędzy dwiema grywalnymi postaciami, wśród których nie zabrakło Agenta G. Co ciekawe, w realiach gry jest on jeszcze niedoświadczonym żółtodziobem, który niedawno skończył akademię. Główni bohaterowie Overkill wysłani zostają do miasteczka Bayou City w stanie Louisiana celem zapanowania nad panoszącymi się po tych terenach hordami nieumarłych stworów. Dzielni herosi muszą także ustalić przyczynę przywrócenia nieumarłych do życia oraz zadbać o to żeby podobna sytuacja nigdy więcej się już nie powtórzyła.

Właściwa rozgrywka przebiega w znany sposób. Nasze zadanie polega więc na eksterminowaniu nieumarłych, zanim zdołają zbliżyć się do ekranu, raniąc tym samym sterowaną postać. Ciekawą nowością w Overkill jest funkcja Slow-Mofo Time. Po jej uaktywnieniu przez kilka chwil działamy w trybie spowolnienia czasu, dzięki czemu możemy sobie pozwolić na oddawanie bardziej precyzyjnych strzałów. Oprócz zwykłych zombiaków napotykamy także silniejsze mutanty oraz bossów. Likwidacja tych ostatnich możliwa jest jedynie wtedy, gdy poznamy ich słabe strony.

W Overkill zachowano aspekt interaktywnego otoczenia. Widoczne w okolicy przedmioty możemy więc do woli niszczyć, co jest zresztą wskazane, gdyż niekiedy zawierają w sobie dodatkową amunicję czy apteczki. Ponadto funkcja Evil Eye pozwala nam na wynajdywanie tych obiektów, których zniszczenie doprowadzi do efektownej reakcji łańcuchowej, eliminując tym samym stojące w pobliżu stwory. Znaczącą nowością jest dodanie pełnej obsługi kontrolera konsoli Wii, pełniącego w grze rolę broni. Wii-pilota wykorzystujemy nie tylko do namierzania i likwidacji potworów, ale także do odpędzania się od nieumarłych gdy dojdzie już do bliskiego kontaktu.

Bawić możemy się w pojedynkę lub działać w kooperacji z drugim graczem. Zmagania obserwowane są z perspektywy pierwszej osoby, a na szczególną uwagę zasługuje spore zróżnicowanie odwiedzanych lokacji. W trakcie zabawy badamy nie tylko strefy zurbanizowane, ale i udajemy się między innymi do nawiedzonego wesołego miasteczka.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Ocena czytelników: 8,7 / 10 na podstawie 132 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.6 / 10 na podstawie 8 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 209,90 PLN

Klasyfikacja PEGI The House of the Dead: Overkill

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
The House of the Dead: Overkill - recenzja gry
The House of the Dead: Overkill - recenzja gry

Recenzja 12 marca 2009, 12:20

Zróżnicowanie dotyczy też przeciwników. Tych można podzielić na trzy rodzaje. Pierwszym są oczywiście słabeusze w postaci zwykłych zombiaków, których ustrzelimy bez większych problemów, choć w większych grupach potrafią zajść za skórę, nawet gdy dzierżymy w dłoniach karabin maszynowy. Drugim rodzajem wrogów są specjalni nieumarli. Z nimi już nie ma lekko – potrafią biegać jak szaleńcy, powalać nas na ziemię i zalewać wymiocinami (trzeba ich ustrzelić z dużej odległości). Są wśród nich m.in. zarażeni wirusem futboliści, którzy w dużym stopniu obłożeni są przeróżnymi ochraniaczami. Tych najlepiej traktować bezpośrednimi strzałami z niezawodnego shotguna, który przebije się wówczas przez wszystko. Ostatnim typem przeciwników są bossowie. O ile jednak wyrzynanie zombiaków i ich pobratymców daje wiele radości, o tyle schematyczne bitwy ze strażnikami poziomów już takie fajne nie są. Poza dwoma przypadkami (w szpitalu i więzieniu) bossowie są przewidywalni, niezwykle banalni i nieciekawie zaprojektowani. Wyglądają, jakby ich wepchnięto do gry na siłę, co najdobitniej widać w ostatniej bitwie, w której mierzymy się z gigantyczną Mamuśką. Frajdy w tym zupełnie nie ma.