Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSportowePS3X360
Okładka Skate 2 (PS3)

Skate 2

Skate 2 jest drugą częścią serii gier sportowych, zapoczątkowanej w 2007 roku przez skate. i rozwijanej staraniem ekipy deweloperskiej studia EA Black Box. Twórcy pozostali wierni założeniom mechaniki rozgrywki pierwowzoru, wzbogacając ją o zestaw nowych tricków i lokacji.

Sportowe | TPP | deskorolka | sporty ekstremalne | multiplayer

Skate 2 to kontynuacja świetnej gry sportowej skate., umożliwiającej spróbowanie swych sił w jeździe na deskorolce. Za obie części odpowiada kanadyjski deweloper Black Box będący częścią EA Games. Firma specjalizuje się głównie w rozmaitych tytułach sportowych i wyścigach (kilka części serii NHL oraz Need For Speed).

Skate 2 w zarysie jest bardzo podobny do poprzedniczki, więc osoby, które miały do czynienia z częścią pierwszą poczują się jak w domu. Wszystko za sprawą zachowania podobnej mechaniki rozgrywki i sposobu kontroli naszego zawodnika – nie uległy one zasadniczym zmianom, lecz zaledwie poprawkom. Nie oznacza to jednak, że autorzy poszli na łatwiznę – gra oferuje mnóstwo zupełnie nowych ruchów i sztuczek oraz poszerza znacznie nasze możliwości.

Przede wszystkim, wcielamy się w tego samego bohatera, który w części pierwszej zdobywał doświadczenie i sławę w deskorolkowym świecie. Teraz startujemy już jako prestiżowa persona, znana przez większość lokalnych wyjadaczy. Fabuła gry opowiada o powrocie do miasta San Vanelona – zupełnie odmienionego, gdyż według historii zostało ono w części zniszczone (o czym opowiada gra Skate It przeznaczona na konsole Nintendo DS i Wii) a później odbudowane.

W grze zaimplementowano wiele nowych skateparków i miejsc po których możemy się poruszać. Zobaczymy więc między innymi lokacje dość standardowe jak np. Waterfront, Slappy's Skate Park, czy nieco bardziej oryginalne, w stylu New San Vanelona Mountain („góra” będąca w rzeczywistości jak gdyby deskorolkową trasą do downhillu). Wprowadzono także mnóstwo nowych trików oraz zmieniono sposób wykonywania niektórych już znanych. Zaimplementowano także podrasowany edytor wideo umożliwiający stworzenie własnego deskorolkowego filmu.

Powyższe zmiany są jednak niczym wobec zupełnie nowych elementów jakie przygotowali twórcy w tej części. Nie dość, że możemy poruszać się po wyznaczonym terenie gry na piechotę, dzierżąc deskę pod pachą, to jeszcze otrzymujemy możliwość przesuwania rozmaitych przedmiotów. Tak więc, wszystkie elementy otoczenia, które nie są za ciężkie dla naszego bohatera, można przemieścić, tworząc w ten sposób nowe trasy i miejsca do wykręcania szalonych trików. Ta opcja jest także potrzebna do przedostania się przez niektóre przeszkody. Dodatkowo wprowadzone zmiany można zapisać i udostępnić innym graczom. Prócz tych opcji dodano także tryb Hall of Meat, pokazujący obrażenia jakie nasz podopieczny odnosi w razie wypadku przy pracy.

W drugiej części poprawiono także grafikę. Zmian doczekały się przede wszystkim tekstury, które teraz są ostrzejsze i wyraźniejsze. Podrasowano również oświetlenie oraz modele postaci. Z ciekawostek warto dodać, że ubrania bohaterów mogą się pobrudzić, a deska i buty wytrzeć.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 8 / 10 na podstawie 465 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,5 / 10 na podstawie 56 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 209,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Skate 2

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Skate 2

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Skate 2 - recenzja gry

Recenzja 3 lutego 2009, 09:32

Dwójka w tytule wskazuje jednak na pewne zmiany i nowe elementy. Jedną z nich jest możliwość zejścia z deski. Ci, którzy grali w poprzednią część, pamiętają, jak denerwujące było dostanie się do niektórych lokacji, w czym skutecznie przeszkadzała przyklejona do nóg deska. Teraz możemy na piechotę pokonać schody lub przeskoczyć nad przeszkodą. Pomysł ten, który bardzo dobrze sprawdzał się Tony Hawk Underground, tutaj woła o pomstę do nieba i przypomina sterowanie Larą z roku 1996. Skater rusza się bardzo powoli i topornie reaguje na komendy. Mimo to warto opanować takie sterowanie, gdyż pozwala ono na ingerencję w otoczenie. Będąc na nogach, możemy dowolnie przesuwać rurki, funboxy czy hopki i ułatwiać sobie zadania lub dostęp do niektórych miejsc.

PS3
X360