Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 listopada 2009, 09:50

autor: Jiker

Game Informer wybiera 200 najlepszych gier w historii

Z okazji wprowadzenia do sprzedaży dwusetnego numeru magazynu Game Informer redakcja czasopisma opracowała subiektywną listę 200 najlepszych produkcji w historii rynku elektronicznej rozrywki. Na jej czele umieszczono pierwszą odsłonę cyklu The Legend of Zelda, wydaną na konsolę Nintendo Entertainment System w 1986 roku (w 1987 w Stanach Zjednoczonych i Europie).

Z okazji wprowadzenia do sprzedaży dwusetnego numeru magazynu Game Informer redakcja czasopisma opracowała subiektywną listę 200 najlepszych produkcji w historii rynku elektronicznej rozrywki. Na jej czele umieszczono pierwszą odsłonę cyklu The Legend of Zelda, wydaną na konsolę Nintendo Entertainment System w 1986 roku (w 1987 w Stanach Zjednoczonych i Europie).

Game Informer wybiera 200 najlepszych gier w historii - ilustracja #1

The Legend of Zelda (NES, 1986).

Historia Linka – młodego chłopca, który podejmuje się niezwykle trudnego zadania uratowania księżniczki Zeldy z rąk złego Ganona – zostawiła w pokonanym polu kultowe Super Mario Bros. (NES, 1985), ponadczasowego Tetrisa (PC, 1984), a także Grand Theft Auto III (PS2, 2001) i najnowsze w pierwszej dziesiątce Half-Life 2 od Valve (PC, 2004):

1. The Legend of Zelda (NES, 1986)

2. Super Mario Bros. (NES, 1985)

3. Tetris (PC, 1984)

4. Grand Theft Auto III (PS2, 2001)

5. Half-Life 2 (PC, 2004)

6. Doom (PC, 1993)

7. Metroid (NES, 1986)

8. Final Fantasy III (SNES, 1990)

9. Super Mario Bros. 3 (NES, 1988)

10. Ms. Pac-Man (automaty arcade, 1981)

Pełną listę 200 tytułów znajdziecie na łamach serwisu Nintendo Evertything. Znalazły się na niej produkcje ze wszystkich roczników – w tym z 2009 (np. Call of Duty: Modern Warfare 2 na miejscu 181.).

Game Informer to amerykański magazyn o grach wydawany nieprzerwanie od 1991 roku. Jego właścicielem jest korporacja GameStop, będąca również posiadaczem sieci sklepów o tej samej nazwie. Magazyn zaliczany jest do czterech największych czasopism w Stanach Zjednoczonych skierowanych do odbiorców w wieku 18-35 lat. Jego nakład kształtuje się na poziomie 3,5 miliona egzemplarzy (lepiej niż chociażby Time). Wraz z listopadowym wydaniem redakcja GI zmieniła jego szatę graficzną. Podobny ruch wykonany w przypadku oficjalnego serwisu internetowego.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

gry