Doom Eternal - poradnik do gry

Doom Eternal - Interfejs
Doom Eternal - Interfejs
Powiększ mapę

Doom Eternal: Interfejs użytkownika Doom Eternal poradnik, solucja

Na tej stronie naszego poradnika do gry Doom Eternal znajdziesz opis interfejsu użytkownika. Na początku gry interfejs może wydawać się dość przytłaczający, dlatego stworzyliśmy dokładny opis.

1 - Dodatkowe życia

W lewym górnym rogu ekranu znajdziesz liczbę zdobytych przez siebie dodatkowych żyć. Aktywują się one jeśli Twoja postać umrze. W ciągu kilku sekund odrodzi Cię, np. w środku walki.

2 - Kompas

Dzięki niemu możesz lokalizować ważne elementy świata oraz znaczniki misji głównych.

3 - Wskaźnik demonicznego spaczenia

Wskaźnik demonicznego spaczenia (Demonic Corruption Meter) bezpośrednio powiązany jest z zabijaniem demonów, w danym etapie gry. Dokładne informacje o tym wskaźniku znajdziesz na oddzielnej stronie naszego poradnika.

4 - Dash

W lewym dolnym rogu ekranu znajdziesz między innymi informację o tym ile odskoków masz jeszcze możliwych.

Musisz stale monitorować to miejsce, aby nie spaść w przepaść w najmniej oczekiwanym momencie.

5 - Krwawy cios

Krwawy cios ładuje się w trakcie wykonywania zabójstw chwały. W tym miejscu możesz monitorować czy został już naładowany.

6 - Pancerz

W lewym dolnym rogu ekranu zaznaczony jest również poziom pancerza.

Możesz stale go uzupełniać zbierając elementy zbroi na mapie bądź uzyskując go z przeciwników.

7 - Punkty życia

Na niebiesko oznaczone są punkty zdrowia Twojego bohatera.

Możesz regenerować je za pomocą apteczek bądź krwawego ciosu, który powoduje, że przeciwnicy wypuszczają część straconych punktów zdrowia.

8 - Aktywne runy

Na samym dole ekranu znajdziesz informacje o runach, które zebrałeś i aktywowałeś.

9 - Płomienny wybuch

To miotacz ognia przytwierdzony na twoim barku. Możesz go używać do dobijania przeciwników. Pamiętaj, że podpalony przeciwnik wyrzuca z siebie pancerz, który może posłużyć twojej postaci.

10 - Piła

W tym miejscu możesz sprawdzić ilość paliwa do piły. Używanie piły świetnie sprawa się w celu uzupełniania amunicji do broni palnej.

11 - Granaty

Na zielono oznaczone są natomiast granaty. W trakcie rozgrywki możesz zmieniać pomiędzy lodowymi, a zwykłymi.

12 - Amunicja

Ostatnim punktem interfejsu jest amunicja, ukazana w prawym dolnym rogu ekranu. Dzięki tej informacji możesz stale kontrolować poziom swojej amunicji, dzięki czemu będzie łatwiej żonglować ekwipunkiem w stresujących sytuacjach.

Poza ogólnym interfejsem warto przyjrzeć się również ikonom znajdującym się w menu pauzy - Doom Eternal: Interfejs użytkownika - Doom Eternal - poradnik do gry

Poza ogólnym interfejsem warto przyjrzeć się również ikonom znajdującym się w menu pauzy. W prawym górnym rogu znajdziesz cztery symbole, które mogą być niejasne w pierwszych godzinach gry.

1 - Punkty broni

Punkt broni służą do ulepszania modyfikacji broni. Zdobywasz je wygrywając starcia w danych etapach gry.

2 - Żetony mistrzostwa

Pierwszy żeton mistrzostwa znajdziesz w lokacji Taras Nabad.

Dzięki nim możesz ominąć wyzwania, które wymagane są do osiągnięcia mistrzostwa broni.

3 - Punkty pretorskie

Punkty pretorskie służą do ulepszania Stroju Pretora - Doom Eternal: Interfejs użytkownika - Doom Eternal - poradnik do gry

Punkty pretorskie służą do ulepszania Stroju Pretora. To specjalne punkty, które rozwijają twoje wyposażenie, np. granaty, ale wpływają również na twoje zdolność eksploracji i poruszania się w terenie.

Lokacje wszelkich punktów możesz znaleźć w naszym poradniku, w rozdziale sekrety.

4 - Baterie strażnicze

Baterie strażnicze możesz zdobywać eksplorując świat gry bądź wykonując wyzwania dostępne w danym etapie.

Dzięki nim możesz otwierać zamknięte pomieszczenie w Fortecy Zagłady. W ten sposób dostaniesz się do nowych strojów i sekretów.