Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2019

Trudne odpowiedzi

Nowy cel główny: Pomów z Enthirem

Uwaga! Mimo "nieporozumienia" z Mercerem Freyem, nadal możesz zaglądać do siedziby Gildii Złodziei, chociaż jej szefa już tam nie znajdziesz. Zaginął również Brynjolf, którego spotkasz dopiero w dalszej części historii.

Po wyjściu z Sanktuarium Śnieżnego Woalu i rozmowie z Karliah udaj się do Zimowej Twierdzy - to właśnie tam znajdziesz Enthira, któremu powinieneś zanieść dziennik Gallusa. Do miasta najlepiej dotrzeć po prostu wyruszając na północny-zachód od obecnej lokacji. Kiedy będziesz na miejscu, zajrzyj do karczmy Zmrożone Palenisko - to właśnie tam znajdziesz poszukiwanego altmera.

Z rozmowy z Enthirem dowiesz się, że dziennik został napisany w języku falmerów, a tylko uczeni z Markartu są w stanie zrozumieć ten język - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Z rozmowy z Enthirem dowiesz się, że dziennik został napisany w języku falmerów, a tylko uczeni z Markartu są w stanie zrozumieć ten język. Powinieneś więc wyruszyć do tego miasta, by tam nabyć odpowiednią wiedzę.

Nowy cel główny: Porozmawiaj z Calcelmem

Markart, do którego musisz teraz wyruszyć, jest miastem położonym na samym zachodzie Skyrim. Dostać się tam możesz albo jadąc tam na powozie (większość metropolii świadczy usługi komunikacyjne) lub też pieszo - kierując się na zachód od Rorikstead. Droga jest daleka i niebezpieczna, dlatego powinieneś dobrze się do niej przygotować.

Kiedy już dotrzesz na miejsce, udaj się do Grodu Podkamień (screen powyżej) - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Kiedy już dotrzesz na miejsce, udaj się do Grodu Podkamień (screen powyżej). Niestety, już po krótkiej rozmowie z Calcelmem stanie się jasne, że nie zechce Ci on pomóc. Istnieją trzy opcje: możesz użyć perswazji (jeśli Ci się uda, otrzymasz klucz do muzeum Dwemerów), zaproponować łapówkę (bezcelowe) lub też zagrozić użyciem siły (również mija się z celem). O ile główny bohater nie posiada bardzo wysokiej retoryki, wszystkie próby wyduszenia z maga informacji spełzną na niczym.

W tym momencie możesz postąpić na jeden z kilku sposobów: wykraść klucze Calcelmowi (patrz: Zdobądź klucz do muzeum Calcelma), wziąć je z jego biurka (screen powyżej), otworzyć zamek wytrychem lub też wykonać dla maga zadanie Różne: Zabij Nymhe w kopalniach Nchuand-Zel - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

W tym momencie możesz postąpić na jeden z kilku sposobów: wykraść klucze Calcelmowi (patrz: Zdobądź klucz do muzeum Calcelma), wziąć je z jego biurka (screen powyżej), otworzyć zamek wytrychem lub też wykonać dla maga zadanie Różne: Zabij Nymhe w kopalniach Nchuand-Zel.

Nowy cel opcjonalny: Zdobądź klucz do muzeum Calcelma

Jeśli próba przekonania maga do oddania klucza do muzeum Dwemerów nie udała się, a nie masz zamiaru wypełniać misji od czarodzieja, możesz zaufać swoim zręcznym palcom. Okradzenie Calcelma nie należy do najłatwiejszych, jednak nie jest wymagane - klucz znajdziesz również na biurku czarownika, a zabranie go jest najprostszym rozwiązaniem sprawy.

Niezależnie od tego, jaką opcję wybierzesz, drzwi do Muzeum Dwemerów staną przed Tobą otworem - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Niezależnie od tego, jaką opcję wybierzesz, drzwi do Muzeum Dwemerów staną przed Tobą otworem.

Nowy cel główny: Dostań się do muzeum Calcelma

Kiedy zbliżysz się do wrót wiodących do Muzeum Dwemerów, zostaniesz zatrzymany przez jednego ze strażników muzeum. Na szczęście nie musisz się nim zbytnio przejmować - jeśli zakradniesz się do bramy i ją otworzysz, nic Ci nie grozi.

Klucz do muzeum możesz zdobyć od Calcelma, który znajduje się na przeciwległym końcu korytarza (patrz: Porozmawiaj z Calcemem) - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Klucz do muzeum możesz zdobyć od Calcelma, który znajduje się na przeciwległym końcu korytarza (patrz: Porozmawiaj z Calcemem). Jeśli nie czujesz potrzeby legalnego dostania się do środka, nie ma problemu - wystarczy, że użyjesz wytrychów.

Nowy cel główny: Zdobądź podręcznik Calcelma poświęcony tłumaczeniu języka Falmerów

W tym momencie rozpoczyna się najciekawsza część zadania - o ile nie udało Ci się przekonać Calcelma do swoich racji przy pomocy perswazji, będziesz musiał zakraść się do muzeum i tam uniknąć straży. Jeśli uzyskałeś pozwolenie maga, nie ma żadnego problemu - możesz się swobodnie przechadzać po pomieszczeniu. Jeśli jednak nie wkupiłeś się w jego łaski, każde złapanie przez strażników zaowocuje Twoim pojmaniem oraz grzywną.

Mimo tego, że muzeum pilnuje tylko trzech gwardzistów, nie warto rozpoczynać z nimi walki - zaowocuje to dużą nagrodą za Twoją głowę (3000 sztuk złota), czego z pewnością wolałbyś uniknąć - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Mimo tego, że muzeum pilnuje tylko trzech gwardzistów, nie warto rozpoczynać z nimi walki - zaowocuje to dużą nagrodą za Twoją głowę (3000 sztuk złota), czego z pewnością wolałbyś uniknąć. Dlatego też dużo lepszym rozwiązaniem jest po prostu ciche dotarcie do drzwi po drugiej stronie pomieszczenia. Jeżeli odpowiednio rozwinąłeś umiejętność skradania i postarasz się pozostawać w cieniu, wypełnisz zadanie bez większego problemu.

Po wyminięciu strażników dotrzesz do Laboratorium Calcelma - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po wyminięciu strażników dotrzesz do Laboratorium Calcelma. Tego rejonu podziemi nie strzegą już gwardziści z Markartu, a zwykłe bandziory - za ich zabicie nie otrzymasz żadnej grzywny. Możesz więc: zabić wszystkich wrogów na swojej drodze, skradać się, bądź... znaleźć w gabinecie po lewej berło pajęczej kontroli i przy jego pomocy sterować dwemerskim pajęczakiem, który z radością rozszarpie wszystkie wskazane przez Ciebie cele.

Niezależnie od tego, który sposób dostania się do laboratorium wybierzesz, powinieneś rozejrzeć się po podziemiu - znajdziesz tu nieco ciekawych przedmiotów, a ponadto klucz do samego laboratorium (możesz ukraść go strażnikom lub zabrać z ich pokoju sypialnego) - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Niezależnie od tego, który sposób dostania się do laboratorium wybierzesz, powinieneś rozejrzeć się po podziemiu - znajdziesz tu nieco ciekawych przedmiotów, a ponadto klucz do samego laboratorium (możesz ukraść go strażnikom lub zabrać z ich pokoju sypialnego). Kiedy skierujesz się do laboratoryjnych bram, przygotuj się na walkę - raczej nie uda Ci się wyminąć siedzących tam czarodzieja oraz bandyty. Po walce przeczytaj książkę, która znajduje się na stole, gwarantującą wzrost umiejętności alchemia. W tym samym pomieszczeniu, na postumencie po lewej znajdziesz też dwemerską kostkę-układankę, która z pewnością zainteresuje Delvina Mallorego z Wyszczerbionej Bani.

Po pokonaniu obstawy pomieszczenia, wyjdź na balkon fortecy, a następnie skieruj swe kroki do wieży Calcelma - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po pokonaniu obstawy pomieszczenia, wyjdź na balkon fortecy, a następnie skieruj swe kroki do wieży Calcelma. Będąc w środku, wybierz lewy korytarz i skieruj się nim do gabinetu czarodzieja. Tam, na biurku, odnajdziesz książkę Starożytne opowieści dwemerów: Chimarvamidium, gwarantującą wzrost umiejętności ciężki pancerz. Po tym, jak powiększysz swoją wiedzę, otwórz drzwi, za którymi kryje się podręcznik Calcelma. Tutaj jednak czeka Cię niespodzianka - zapiski czarownika nie mają formy książkowej, lecz zostały wyryte w litym kamieniu (screen poniżej).

Niestety, nie jesteś w stanie wziąć wielkiego kamienia na plecy i przy jego pomocy rozszyfrować dziennika Gallusa - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nowy cel główny: Skopiuj wyryte w kamieniu zapiski Calcelma

Niestety, nie jesteś w stanie wziąć wielkiego kamienia na plecy i przy jego pomocy rozszyfrować dziennika Gallusa. Istnieje jednak łatwy sposób na rozwiązanie tego problemu - wystarczy, że wrócisz do gabinetu Calcelma i zabierzesz stamtąd węgiel drzewny oraz zwitek papieru, dzięki którym odciśniesz wyryte w skale napisy na powierzchni płótna.

W momencie, w którym dopełnisz dzieła, do sali wejdzie spory oddział strażników czarodzieja - walka z nimi nie należy do najlepszych pomysłów, dlatego lepiej uczynisz, wymijając ich i uciekając na zewnątrz - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

W momencie, w którym dopełnisz dzieła, do sali wejdzie spory oddział strażników czarodzieja - walka z nimi nie należy do najlepszych pomysłów, dlatego lepiej uczynisz, wymijając ich i uciekając na zewnątrz.

Nowy cel główny: Wróć do Enthira

Po tym, jak uzyskałeś potrzebne informacje, wydostań się z sali, gdzie znajduje się kamień Calcelma - może to być dość trudne, ponieważ właśnie wmaszerowała do niej cała armia strażników. Walka z nimi wszystkimi jest raczej niewskazana - weszło ich stanowczo zbyt wielu, a skryte wymknięcie się na zewnątrz nie należy do najtrudniejszych. Kiedy już wyjdziesz na balkon, skieruj się na prawo - znajdziesz tam zejście do wodospadu, dzięki któremu z łatwością uciekniesz z Grodu Podkamień.

Po brawurowej ucieczce wróć do Zimowej Twierdzy - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po brawurowej ucieczce wróć do Zimowej Twierdzy. Enthir znajduje się w piwnicy karczmy Zmrożone Palenisko, gdzie spotkasz również Karliah.

Nowy cel główny: Porozmawiaj z Enthirem

Z odczytanych przez uczonego notatek jasno wynika, że Gallus już od dawna nie wierzył w lojalność Mercera Freya. Co więcej, obecny mistrz Gildii Złodziei wplątał się w dużo większą sprawę - zbezcześcił bowiem Grobowiec Zmierzchu.

Informacja ta wyraźnie wstrząsnęła Karliah - powinieneś z nią porozmawiać o tym, co odkryliście - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Informacja ta wyraźnie wstrząsnęła Karliah - powinieneś z nią porozmawiać o tym, co odkryliście. Tymczasem Enthir okaże się być całkiem wyrozumiałym paserem, u którego będziesz mógł w przyszłości sprzedawać skradzione dobra.

Nowy cel główny: Porozmawiaj z Karliah

Kiedy tylko do niej podejdziesz, Karliah opowie Ci całą prawdę o "słowikach" - tajemnej organizacji, której zadaniem jest pilnowanie Grobowca Zmierzchu. Do tego elitarnego grona należała ona, Gallus oraz Mercer Frey, który jednak postanowił zdradzić swoich towarzyszy, tym samym łamiąc złożoną Nocnicy przysięgę i bezczeszcząc świątynię tej bogini - patronki złodziei.

Karliah w podzięce za Twe starania wręczy Ci bardzo potężne ostrze słowików, po czym poprosi o spotkanie w Wyszczerbionej Bani - Trudne odpowiedzi | Questy Gildii Złodziei | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Karliah w podzięce za Twe starania wręczy Ci bardzo potężne ostrze słowików, po czym poprosi o spotkanie w Wyszczerbionej Bani.

Odblokowany quest Gildii Złodziei: Pościg