Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Odeskortowanie Esberna | Ściana Alduina | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 3 grudnia 2019

Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się opis przejścia początkowej części głównego questu Ściana Alduina. W naszej solucji podpowiadamy jak poprawnie eskortować Esberna w trakcie podróży do Rzecznej Puszczy. Po drodze do wyeliminowania będą przeciwnicy.

Nowy cel główny: Eskortuj Esberna do Rzecznej Puszczy

Zaczekaj aż Esbern pozbiera swoje rzeczy i sam wykorzystaj okazję do rozejrzenia się po jego celi, odnajdując w niej kilka wartościowych przedmiotów - Odeskortowanie Esberna | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zaczekaj aż Esbern pozbiera swoje rzeczy i sam wykorzystaj okazję do rozejrzenia się po jego celi, odnajdując w niej kilka wartościowych przedmiotów. Po tym jak Esbern wyrazi gotowość do przystąpienia do podróży zapisz stan gry i zadecyduj czy sam chcesz wydostać się ze Szczurzych Nor, czy też poprosić starca o pomoc (powyższy screen). W moim przekonaniu nie jest to wymagane, bo będziesz wracał dokładnie tymi samymi korytarzami, a jedyna niewielka różnica w wyborze ścieżki przemarszu pojawi się dopiero pod sam jej koniec.

Zachowaj ostrożność, bo tuż po wyjściu z celi Esberna zostaniecie zaatakowani przez grupę Thalmorczyków, którzy również poszukiwali starca - Odeskortowanie Esberna | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zachowaj ostrożność, bo tuż po wyjściu z celi Esberna zostaniecie zaatakowani przez grupę Thalmorczyków, którzy również poszukiwali starca. Radzę możliwie jak najszybciej rozprawić się z thalmorskim czarodziejem (powyższy screen) i dopiero po jego wyeliminowaniu zająć się thalmorskimi żołnierzami. Wygranie tej bitwy będzie na szczęście stosunkowo łatwe, albowiem Esbern nie będzie jedynie biernie przyglądał się walkom, a aktywnie uczestniczył w bitwie, rzucając potężne zaklęcia.

Możesz już przystąpić do przeprawy przez zbadane wcześniej lokacje i jak już wspomniałem będziesz korzystał z tych samych korytarzy - Odeskortowanie Esberna | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Możesz już przystąpić do przeprawy przez zbadane wcześniej lokacje i jak już wspomniałem będziesz korzystał z tych samych korytarzy. Najpierw musisz więc dotrzeć do Składowiska Szczurzych Nor, następnie dotrzeć do Wyszczerbionej Bani i wreszcie na sam koniec wybrać się do głównej części Szczurzych Nor. W tej ostatniej lokacji gra zmusi Cię by zboczyć nieznacznie z kursu. Po dotarciu do sali, w której poprzednio przebywała szumowina wybierz zignorowane wcześniej północne przejście. Podejdź do mostu zwodzonego i skorzystaj z dźwigni (powyższy screen). Przygotuj się do zlikwidowania Shavari. Zbadaj ciało tego przeciwnika, podnosząc liścik Shavari, z którego treścią warto zapoznać się z poziomu inwentarza. Po kilku chwilach dotrzecie do wyjścia z kanałów, powracając tym samym do Pękniny.

Nowy cel główny: Pomów z Esbernem

Dobrą wiadomością jest to, że do Rzecznej Puszczy nie musisz wybierać się pieszo, albowiem możliwe jest skorzystanie z opcji szybkiej podróży - Odeskortowanie Esberna | Ściana Alduina | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Dobrą wiadomością jest to, że do Rzecznej Puszczy nie musisz wybierać się pieszo, albowiem możliwe jest skorzystanie z opcji szybkiej podróży. Po dotarciu do celu wędrówki udaj się oczywiście do gospody Pod Śpiącym Gigantem. Wysłuchaj tu krótkiej rozmowy Esberna z Delphine, po czym skieruj się do pomieszczenia w piwnicy (powyższy screen). Czeka Cię tu kolejna rozmowa, z której dowiesz się o fakcie istnienia tytułowej Ściany Alduina. W miejscu tym zgromadzona została wiedza o Alduinie i to ona może posłużyć do zgładzenia smoka. Jak się zapewne domyślasz, będziesz się tam teraz musiał udać.

Na sam koniec spotkania Delphine będzie chciała się od Ciebie dowiedzieć czy zamierzacie wspólnie wybrać się do Iglicy Karth, czy też wolisz spotkać się z pozostałymi uczestnikami wyprawy dopiero na miejscu. Wybór opcji zachowania nie odgrywa tu dużej roli, bo nawet jeżeli zaprosisz Delphine i Esberna do odbycia wspólnej wyprawy, to i tak będziesz musiał ją najprawdopodobniej osobiście poprowadzić (SI sojuszników bywa niezdecydowane), a nie jedynie podążać za którąś z tych postaci.