Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Starożytne kamienie | Skyrim Zestawienia The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Starożytne kamienie

Informacje wstępne

W Skyrim znajduje się trzynaście różnych starożytnych kamieni i każdych z nich gwarantuje jakąś stałą premię - Starożytne kamienie | Skyrim Zestawienia - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

W Skyrim znajduje się trzynaście różnych starożytnych kamieni i każdych z nich gwarantuje jakąś stałą premię. Bardzo istotną wiadomością jest to, że w danym momencie możesz "czerpać moc" z tylko jednego kamienia, w rezultacie czego wymagane jest dokonanie wyborów w oparciu o własne preferencje i styl gry. Pierwszy kamień proponowałbym uaktywnić jeszcze podczas rozgrywania początkowego głównego questu Cisza przed burzą, a konkretnie po dotarciu do lokacji o nazwie Kamieni Przeznaczenia (sektor 8, punkt 16), tym bardziej, że usprawni to rozwój bohatera na niższych poziomach doświadczenia.

Lista starożytnych kamieni

Uwaga - W odnajdywaniu miejsc, w których znajdują się starożytne kamienie pomogą Ci mapy świata z pierwszego rozdziału tego poradnika (najpierw odszukaj właściwy sektor i następnie wskazany w tekście punkt na mapie).

KAMIEŃ ATRONACHA

Lokalizacja: Sektor 4, punkt 31

Działanie: Pochłanianie 50% magii z zaklęć rzucanych przez przeciwników i zwiększenie puli many o 50 punktów kosztem wolniejszej o 50% jej regeneracji.

Uwagi: Wybór tego kamienia jest doskonałym pomysłem dla większości magów. Obie premie są niezwykle przydatne i to w nawet w dalszej fazie rozgrywki. Jedyny problem dotyczy wolnego odzyskiwania many, aczkolwiek wiele magicznych przedmiotów posiada właściwość poprawiającą tempo regeneracji tego paska, tak więc całość można wyrównać do stanu początkowego.

KAMIEŃ CIENIA

Lokalizacja: Sektor 9, punkt 26

Działanie: Stanie się raz dziennie niewidzialnym na 60 sekund.

Uwagi: To niezbyt interesująca propozycja, zwłaszcza że niewidzialność można bezproblemowo uaktywnić z pomocą niezbyt drogich mikstur czy specjalnych zaklęć magicznych. Jedyną różnicą jest to, że uaktywnienie niewidzialności w oparciu o moc kamienia jest cichym procesem. O wiele lepiej jest jednak rozejrzeć się za jakąś bardziej przydatną premią.

KAMIEŃ DAMY

Lokalizacja: Sektor 7, punkt 9

Działanie: Przyśpieszenie regeneracji zdrowia i kondycji o 25%.

Uwagi: Z dość oczywistych względów premia ta powinna zainteresować wyłącznie wojowników i to takich, którzy często korzystają z potężnych ciosów pochłaniających duże ilości kondycji. Oba bonusy przydadzą się głównie we wczesnej fazie gry, choć w dalszej części zabawy niekoniecznie powinno się z nich rezygnować.

KAMIEŃ KOCHANKA

Lokalizacja: Sektor 6, punkt 12

Działanie: Przyśpieszenie rozwoju wszystkich umiejętności o 15%.

Uwagi: To najbardziej pomocny w mojej ocenie kamień spośród wszystkich znajdujących się w grze, albowiem w znaczący sposób pomaga on w usprawnieniu procesu rozwoju głównego bohatera. Co ciekawe, rozwój jest tylko o 5% wolniejszy od kamieni z lokacji Kamienie Przeznaczenia, które oferują przecież rozwój tylko w obrębie danej "klasy".

KAMIEŃ LORDA

Lokalizacja: Sektor 2, punkt 23

Działanie: Zwiększenie odporności na magię o 25% i na obrażenia fizyczne o 50 punktów.

Uwagi: Kamień ten jest ciekawą propozycją jeżeli niekoniecznie zależy Ci jak najszybszym rozwijaniu umiejętności bohatera. Oba bonusy są bardzo przydatne, w szczególności jeżeli grasz postacią korzystającą z lekkiego pancerza lub magicznej szaty i dysponującą stosunkowo niewielką ilością punktów zdrowia.

KAMIEŃ MAGA

Lokalizacja: Sektor 8, punkt 16

Działanie: Przyśpieszenie rozwoju umiejętności maga o 20%.

Uwagi: Kamień ten znajduje się w tym samym miejscu co Kamień Złodzieja i Kamień Wojownika. Jeżeli masz zamiar grać magiem, to premię tę warto odblokować możliwie jak najwcześniej (najlepiej w trakcie pierwszej podróży do Rzecznej Puszczy). Kategorie umiejętności, które szybciej się rozwija to Przywołanie, Przywracanie, Przemiana, Iluzja, Zniszczenie i Zaklinanie.

KAMIEŃ RUMAKA

Lokalizacja: Sektor 1, punkt 7

Działanie: Zwiększenie udźwigu o 100 kilogramów oraz usunięcie kar związanych z wagą pancerza.

Uwagi: To doskonały wybór dla wojownika, który specjalizuje się w korzystaniu z ciężkich pancerzy. Po pierwsze, zwiększony limit udźwigu ułatwia eksplorację lokacji bez ryzyka przeciążenia bohatera. Po drugie, usunięcie kar związanych z ograniczoną mobilnością ma ogromne znaczenie w trakcie walk, pozwalając na wyprowadzanie szybszych ataków.

KAMIEŃ RYTUAŁU

Lokalizacja: Sektor 5, punkt 39

Działanie: Wskrzeszanie raz dziennie wszystkich nieboszczyków z okolicy, by zaczęli walczyć po stronie gracza.

Uwagi: To bardzo ciekawa propozycja i to nie tylko gdy grasz postacią, która z racji słabego pancerza lub defensywnego stylu gry lubi siebie otaczać sojusznikami. Główne zalety omawianej premii to możliwość jednoczesnego wskrzeszania wielu istot i to także tych o wiele silniejszych, których nawet przy pomocy najlepszych zaklęć nie można byłoby przywrócić do życia.

KAMIEŃ UCZNIA

Lokalizacja: Sektor 1, punkt 47

Działanie: Dwukrotnie szybsze odzyskiwanie many kosztem dwukrotnie osłabionej odporności na magię.

Uwagi: Wybór tego kamienia nie jest dobrą decyzją, albowiem manę można szybko regenerować na wiele różnych sposobów, a słabszą odporność na ataki magiczne bardzo się odczuje. Jedyny wyjątek stanowi sytuacja gry postacią łączącą cechy wojownika oraz maga, która nie musi się w ogromnym stopniu martwić o wielkość otrzymywanych obrażeń.

KAMIEŃ WĘŻA

Lokalizacja: Sektor 3, punkt 8

Działanie: Paraliżowanie przeciwników na 5 sekund w połączeniu z zadawaniem im 25 punktów obrażeń.

Uwagi: Zdolność ta tak naprawdę może okazać się przydatna tylko w początkowej fazie rozgrywki i głównie w trakcie walk z silniejszymi przeciwnikami. W dalszej części zabawy premia ta zdecydowanie traci już na znaczeniu, albowiem wrogów można o wiele skuteczniej paraliżować czy w inny sposób spowalniać między innymi dzięki miksturom i czarom.

KAMIEŃ WIEŻY

Lokalizacja: Sektor 2, punkt 10

Działanie: Otwieranie raz dziennie zamka na poziomie eksperckim lub niższym.

Uwagi: To raczej mało przydatna premia, szczególnie że jej używanie jest mocno ograniczone. Co więcej, przy odrobinie cierpliwości możliwe jest złamanie zabezpieczeń wszystkich rodzajów zamków, nawet jeżeli nie inwestowało się w rozwój cech z kategorii Otwieranie zamków. Polecam rozejrzeć się za czymś innym.

KAMIEŃ WOJOWNIKA

Lokalizacja: Sektor 8, punkt 16

Działanie: Przyśpieszenie rozwoju umiejętności wojownika o 20%.

Uwagi: Kamień ten znajduje się w tym samym miejscu co Kamień Maga i Kamień Złodzieja. Jeżeli masz zamiar grać wojownikiem, to premię tę warto odblokować możliwie jak najwcześniej (najlepiej w trakcie pierwszej podróży do Rzecznej Puszczy). Kategorie umiejętności, które szybciej się rozwija to Kowalstwo, Ciężki pancerz, Blokowanie, Broń jednoręczna, Broń dwuręczna i Łucznictwo.

KAMIEŃ ZŁODZIEJA

Lokalizacja: Sektor 8, punkt 16

Działanie: Przyśpieszenie rozwoju umiejętności złodzieja o 20%.

Uwagi: Kamień ten znajduje się w tym samym miejscu co Kamień Maga i Kamień Wojownika. Jeżeli masz zamiar grać złodziejem, to premię tę warto odblokować możliwie jak najwcześniej (najlepiej w trakcie pierwszej podróży do Rzecznej Puszczy). Kategorie umiejętności, które szybciej się rozwija to Lekki pancerz, Skradanie, Otwieranie zamków, Kradzież, Retoryka i Alchemia.