Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz | Rozwój postaci w Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ta strona atlasu świata do gry The Elder Scrolls V: Skyrim szczegółowo opisuje umiejętności Kowalstwo oraz Ciężki pancerz. Umiejętności te w dużym stopniu powiązane są z archetypem wojownika. Nasz poradnik oprócz omówienia umiejętności podpowie po co się je rozwija oraz jakie powiązane z nimi najlepsze cechy warto odblokować.

Kowalstwo

Sposób rozwijania kategorii: W celu rozwijania tej kategorii umiejętności musisz korzystać z przyrządów kowala (powyższy screen), a więc z kuźni kowala, kamienia szlifierskiego oraz warsztatu - Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz | Rozwój postaci w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Sposób rozwijania kategorii: W celu rozwijania tej kategorii umiejętności musisz korzystać z przyrządów kowala (powyższy screen), a więc z kuźni kowala, kamienia szlifierskiego oraz warsztatu. Kolejne punkty umiejętności przyznawane są w miarę wytwarzania nowych przedmiotów.

Główny cel rozwijania kategorii: Zwiększanie jakości oraz wartości przedmiotów wytwarzanych w kuźniach.

Liczba cech do odblokowania: 10.

Najlepsze cechy: Kowalstwo krasnoludów, Magiczny kowal, Smocza zbroja.

Dodatkowe uwagi:

  1. Gra pozwala na wytwarzanie oraz ulepszanie rzemieniowych i żelaznych elementów pancerza zanim jeszcze odblokujesz jakiekolwiek cechy z tej kategorii umiejętności. Z oczywistych względów charakteryzują się one jednak najgorszą jakością i nie można ich sprzedawać z dużym zyskiem.
  2. Składniki potrzebne do wytwarzania kolejnych przedmiotów w zdecydowanej większości przypadków należy pozyskiwać we własnym zakresie. Niektóre z nich można jednak osobiście produkować, wykorzystując do tego takie stanowiska jak między innymi stojak do garbowania.
  3. Jeżeli jesteś bardziej zainteresowany wytwarzaniem elementów lekkiego pancerza, to skup się na lewej części konstelacji. Jeżeli natomiast jesteś bardziej zainteresowany wytwarzaniem elementów ciężkiego pancerza, to skup się na prawej części konstelacji.
  4. Wytworzone przez siebie przedmioty możesz używać, sprzedawać lub przeznaczać je do zaklinania, czyniąc je jeszcze potężniejszymi i bardziej wartościowymi.

KOWALSTWO STALOWE

Wymagania: Rozwój umiejętności Kowalstwo do co najmniej 20 punktów.

Opis działania: Możliwość wytwarzania stalowych broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie stalowych broni i pancerzy.

Uwagi: Zakup tej cechy jest wymagany do odblokowania kolejnych.

MAGICZNY KOWAL

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 60 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo stalowe.

Opis działania: Możliwość ulepszania magicznych broni i pancerzy.

Uwagi: To bardzo przydatna cecha, tym bardziej, że w trakcie zabawy pozyskuje się mnóstwo magicznych przedmiotów. Ulepszone magiczne przedmioty warto dodatkowo zaklinać, czyniąc je jeszcze potężniejszymi.

KOWALSTWO ELFÓW

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 30 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo stalowe.

Opis działania: Możliwość wytwarzania elfich broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie elfich broni i pancerzy.

Uwagi: Elfie pancerze są zazwyczaj lekkie.

WIEDZA O PANCERZACH

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 50 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo elfów.

Opis działania: Możliwość wytwarzania łuskowych i płytowych pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie łuskowych i płytowych pancerzy.

Uwagi: Zaletą tej cechy jest to, że jednocześnie odblokowuje się możliwość produkowania lekkich łuskowych pancerzy oraz ciężkich płytowych pancerzy.

KOWALSTWO SZKLANE

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 70 punktów. Odblokowanie cechy Wiedza o pancerzach.

Opis działania: Możliwość wytwarzania szklanych broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie szklanych broni i pancerzy.

Uwagi: Szklane pancerze są zazwyczaj lekkie.

KOWALSTWO KRASNOLUDÓW

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 30 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo stalowe.

Opis działania: Możliwość wytwarzania krasnoludzkich broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie krasnoludzkich broni i pancerzy.

Uwagi: Cechę tę dobrze byłoby dość wcześnie odblokować, tym bardziej, że dzięki licznym krasnoludzkim ruinom nie ma problemów z pozyskaniem składników niezbędnych do wytwarzania nowych przedmiotów.

KOWALSTWO ORKÓW

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 50 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo krasnoludów.

Opis działania: Możliwość wytwarzania orkowych broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie orkowych broni i pancerzy.

Uwagi: Orkowe pancerze są zazwyczaj ciężkie.

KOWALSTWO EBONOWE

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 80 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo orków.

Opis działania: Możliwość wytwarzania ebonowych broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie ebonowych broni i pancerzy.

Uwagi: Ebonowe pancerze są zazwyczaj ciężkie.

KOWALSTWO DAEDR

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do co najmniej 90 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo ebonowe.

Opis działania: Możliwość wytwarzania daedrycznych broni i pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie daedrycznych broni i pancerzy.

Uwagi: Daedryczne zbroje swoją jakością ustępują jedynie smoczym pancerzom.

SMOCZE ZBROJE

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Kowalstwo do 100 punktów. Odblokowanie cechy Kowalstwo szklane lub cechy Kowalstwo daedr.

Opis działania: Możliwość wytwarzania smoczych pancerzy. Dwukrotnie skuteczniejsze ulepszanie smoczych pancerzy.

Uwagi: Smocze pancerze są najlepszymi w grze i to właśnie dlatego do odblokowania możliwości ich wytwarzania wymagane jest zakupienie pozostałych cech z tej kategorii (za wyjątkiem cechy Magiczny kowal).

Ciężki pancerz

Sposób rozwijania kategorii: W celu rozwijania tej kategorii umiejętności musisz otrzymywać obrażenia w trakcie staczanych przez bohatera walk - Umiejętności - Kowalstwo, Ciężki pancerz | Rozwój postaci w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Sposób rozwijania kategorii: W celu rozwijania tej kategorii umiejętności musisz otrzymywać obrażenia w trakcie staczanych przez bohatera walk. Ważną sprawą jest to, że tempo rozwoju jest uzależnione od wielkości otrzymywanych obrażeń oraz od ilości założonych elementów ciężkiego pancerza (najlepiej żeby był to komplet).

Główny cel rozwijania kategorii: Zwiększanie wartości obrony i tym samym otrzymywanie coraz to mniejszych obrażeń.

Liczba cech do odblokowania: 12.

Najlepsze cechy: Pancernik, Dopasowane blachy, Krzepa.

Dodatkowe uwagi:

  1. Wszystkie pospolite ciężkie pancerze bardzo dużo ważą. Musisz o tym pamiętać i dążyć do zwiększania limitu udźwigu lub zabierać na kolejne podróże jedynie najbardziej potrzebne przedmioty, zostawiając sobie kilkadziesiąt kilogramów "w zapasie" na rzeczy odnajdywane w badanych lokacjach.
  2. Warto dążyć do tego żeby wszystkie założone przez bohatera elementu ubioru należały do grupy ciężkich pancerzy. Nie tylko zwiększa to obronę, ale również wiąże się z otrzymaniem premii związanych z niektórymi cechami z omawianej kategorii. Dodatkową zaletą wspomnianego rozwiązania jest to, że szybciej można wtedy rozwijać całą kategorię, gdyż w sytuacji dysponowania pełnym ciężkim pancerzem wszystkie otrzymywane obrażenia są wliczane do jednej puli (bez podziału na lekki i ciężki pancerz).

PANCERNIK

Cecha ta ma pięć rang i w miarę odblokowywania kolejnych rang staje się ona coraz lepsza.

Wymagania (ranga 1): Brak.

Wymagania (ranga 2): Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 20 punktów.

Wymagania (ranga 3): Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 40 punktów.

Wymagania (ranga 4): Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 60 punktów.

Wymagania (ranga 5): Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 80 punktów.

Opis działania (ranga 1): Zwiększenie współczynnika zbroi (tylko dla ciężkich pancerzy) o 20%.

Opis działania (ranga 2): Zwiększenie współczynnika zbroi (tylko dla ciężkich pancerzy) w sumie o 40%.

Opis działania (ranga 3): Zwiększenie współczynnika zbroi (tylko dla ciężkich pancerzy) w sumie o 60%.

Opis działania (ranga 4): Zwiększenie współczynnika zbroi (tylko dla ciężkich pancerzy) w sumie o 80%.

Opis działania (ranga 5): Zwiększenie współczynnika zbroi (tylko dla ciężkich pancerzy) w sumie o 100%.

Uwagi: Warto regularnie dokupywać kolejne cechy z tej grupy. Bonus do współczynnika obrony staje się szczególnie widoczny w przypadku dysponowania doskonałymi elementami zbroi, szczególnie że na najwyższym poziomie zaawansowania współczynnik ten jest podwajany.

ŻELAZNE PIĘŚCI

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 30 punktów. Odblokowanie cechy Pancernik (ranga 1).

Opis działania: Zadawanie większych obrażeń w walce wręcz i z użyciem ciężkich rękawic.

Uwagi: Cecha ta jest mało przydatna, gdyż o wiele lepiej jest korzystać z broni niż z walki na pięści. Jedyny wyjątek stanowi sytuacja zabawy khajiitem, gdyż reprezentanci tej rasy posiadają pasywny bonus do obrażeń w walce wręcz i w rezultacie obie premie mogą się skumulować.

MIĘKKIE LĄDOWANIE

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 50 punktów. Odblokowanie cechy Żelazne pięści.

Opis działania: Zmniejszenie o połowę obrażeń po upadku z dużej wysokości.

Uwagi: Mało pożyteczna cecha, którą warto zakupić tylko po to by móc odblokować cechę Krzepa. Warto odnotować, że obrażenia są zmniejszane tylko jeżeli bohater miał założony wszystkie elementy ciężkiego pancerza.

KRZEPA

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 70 punktów. Odblokowanie cechy Miękkie lądowanie.

Opis działania: Usunięcie ograniczeń zwinności bohatera wynikających z faktu założenia ciężkiego pancerza.

Uwagi: To bardzo fajna cecha, dzięki której bohater zachowuje się tak jak gdyby nie miał założonego pancerza, wyprowadzając ataki z pełną zwinnością. Opis cechy jest niestety dość mylący. Jej odblokowanie nie sprawia bowiem, że w inwentarzu zwolnią się dodatkowe kilogramy, bo dotyczy ona wyłącznie ruchów postaci. Mimo wszystko warto się na nią zainteresować.

DOPASOWANIE BLACHY

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 30 punktów. Odblokowanie cechy Pancernik (ranga 1).

Opis działania: Zwiększenie współczynnika zbroi o dodatkowe 25% jeżeli bohater ma założone wszystkie elementy ciężkiego pancerza.

Uwagi: Cechę tę warto możliwie jak najszybciej odblokować, tym bardziej, że bonus wynikający z jej nabycia sumuje się z premią z cechy Pancernik. Niezwykle istotne jest to żeby mieć założony kompletny ciężki pancerz (nakrycie głowy, korpus, ochrona rąk i nóg), bo w przeciwnym wypadku parametr obrony nie ulegnie zmianie.

MOCNA GŁOWA

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 50 punktów. Odblokowanie cechy Dopasowanie blachy.

Opis działania: Zmniejszenie o 50% szans wytrącenia bohatera z równowagi.

Uwagi: Cecha ta nie jest szczególnie pomocna, gdyż do wytrącenia z równowagi dochodzi raczej rzadko. Główną zachętą do jej odblokowania powinna więc być szansa dotarcia do dwóch kolejnych cech z prawej części konstelacji.

PEŁEN ZESTAW

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do co najmniej 70 punktów. Odblokowanie cechy Mocna głowa.

Opis działania: Zwiększenie współczynnika zbroi o dodatkowe 25% jeżeli bohater dysponuje pełnym zestawem ciężkiego pancerza.

Uwagi: Cecha ta ma identyczne działanie do Dopasowania blachy, ALE do poprawnego działania wymagania pełnego zestawu. Nie wystarczy więc założyć czterech różnych elementów ciężkiego pancerza, bo muszą one do siebie pasować i pochodzić od tego samego "producenta". Za elementami zestawów można rozglądać się we własnym zakresie lub wytwarzać je w kuźni. Wszystko to sprawia, że omawiana cecha nie jest szczególnie wartościowym nabytkiem.

ODBIJANIE CIOSÓW

Wymagania: Rozwinięcie umiejętności Ciężki pancerz do 100 punktów. Odblokowanie cechy Odbijanie ciosów.

Opis działania: Pojawienie się 10% szansy odbijania ciosów w walce wręcz.

Uwagi: To całkiem niezła cecha, ale w mojej opinii nie jest aż na tyle pożyteczna żeby wydawać cenne punkty rozwoju na dwie poprzednie cechy. Odbijane są tylko ataki wyprowadzane bronią, zaś sam bohater musi z oczywistych względów mieć założony kompletny ciężki pancerz.