Wybór rasy i płci bohatera (1) | Rozwój postaci w Skyrim The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Wybór rasy i płci bohatera

Informacje wstępne

Własnej postaci nie tworzy się tuż po potwierdzeniu chęci rozpoczęcia nowej gry, a dopiero po obejrzeniu krótkiego wprowadzenia i dotarciu w towarzystwie innych więźniów do twierdzy Helgen, a to dlatego, że proces ten jest integralną częścią prologu - Wybór rasy i płci bohatera (1) | Rozwój postaci w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Własnej postaci nie tworzy się tuż po potwierdzeniu chęci rozpoczęcia nowej gry, a dopiero po obejrzeniu krótkiego wprowadzenia i dotarciu w towarzystwie innych więźniów do twierdzy Helgen, a to dlatego, że proces ten jest integralną częścią prologu. W trakcie oglądania początkowych scen zostaniesz mianowicie poproszony przez Hadvara o ujawnienie swojej tożsamości (powyższy screen) i to właśnie wtedy trzeba podjąć wszystkie początkowe decyzje.

Zdecydowanie najistotniejsza kwestia to wybór rasy bohatera. Najważniejsze różnice pomiędzy reprezentantami poszczególnych ras to początkowe specjalizacje w kwestii umiejętności oraz dysponowanie dodatkowymi zdolnościami (w tym jedną unikatową mocą dla każdej rasy). Wybór rasy w pewnym stopniu może też wpływać na relacje z niektórymi postaciami niezależnymi, przy czym różnice są w tym przypadku symboliczne i ograniczają się do drobnostek pokroju otrzymania zniżki u sprzedawcy czy możliwości zaliczenia części mało ważnego questu w nieco inny sposób. Osobiście radzę w największym stopniu radzę zainteresować się wspomnianymi wyżej startowymi umiejętnościami. Właściwie dobierając rasę bohatera do własnych preferencji odnośnie stylu gry można zagwarantować sobie bowiem prostszy start i jednocześnie szybciej osiągnąć maksymalny limit 100 punktów dla najczęściej wykorzystywanych umiejętności.

Na proces kreacji bohatera składają się również dwa inne kroki, a mianowicie ustalenie szczegółów jego wyglądu oraz wybór jego płci. Wbrew pozorom ten drugi czynnik nie odgrywa praktycznie żadnej roli. Kobiety i mężczyzny tej samej rasy dysponują identycznymi umiejętnościami. To czy gramy kobietą czy mężczyzną nie ma też wpływu na przebieg właściwej gry i tylko w bardzo nielicznych przypadkach mogą pojawić się drobne zmiany, np. w konstrukcji zdania wypowiedzianego przez NPC'a czy w przypadku drobnej zniżki otrzymanej u handlarza. Przy okazji warto dodać, że wybór płci nie wpływa na sprawę małżeństwa, albowiem sterowana postać może bezproblemowo zawrzeć związek z osobą tej samej lub przeciwnej płci.

Argonianie

Premie do umiejętności - Wybór rasy i płci bohatera (1) | Rozwój postaci w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Premie do umiejętności:

+10 punktów do Otwierania zamków (25 zamiast 15 punktów)

+5 punktów do Kradzieży (20 zamiast 15 punktów)

+5 punktów do Lekkiego pancerza (20 zamiast 15 punktów)

+5 punktów do Przemiany (20 zamiast 15 punktów)

+5 punktów do Przywracania (20 zamiast 15 punktów)

+5 punktów do Skradania (20 zamiast 15 punktów)

Unikalne zdolności:

Histoskóra (aktywna unikalna moc) - To niezwykle cenna moc, której działanie polega na dziesięciokrotnym zwiększeniu tempa regeneracji zdrowia przez 60 sekund. Z oczywistych względów jest to bardzo przydatne podczas staczania walk. Warto dodać, że podobny efekt można osiągnąć chociażby dzięki zastosowaniu odpowiednich mikstur lub czarów.

Zmniejszenie szansy zachorowania o 50% (pasywna zdolność) - Zachorować w świecie Skyrim można na wiele sposobów, przy czym zazwyczaj ma to miejsce w wyniku wejścia w kontakt z określonym typem przeciwnika. Omawiana zdolność nie jest jednak szczególnie przydatna, bo z chorób można się w grze łatwo (i tanim kosztem) wyleczyć.

Możliwość oddychania pod wodą przez dowolną ilość czasu (pasywna zdolność) - Zdolność ta nie ułatwi znacząco gry, albowiem w trakcie rozgrywki nurkuje się bardzo rzadko. Co więcej, w sytuacjach gdy jest to wymagane gra niemal zawsze umieszcza punkty wynurzenia blisko siebie, przez co ryzyko utonięcia jest niewielkie.