Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 10 grudnia 2019

Na tej stronie atlasu świata do TES V: Skyrim znajduje się druga grupa lokacji (punkty 22-47) z piątego sektora mapy świata. Mowa tu o centralnej części krainy. W naszym poradniku znajdziesz opisy dostępnych lokacji oraz informacje o ich możliwych dodatkowych cechach (np. powiązanie z jakimś questem albo możliwy do odnalezienia unikalny loot).

22. IRKNGTHAND

Typ lokacji: ruiny - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: ruiny

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ruiny są okupowane przez wrogów, potwory i krasnoludzkie konstrukcje. Najlepiej je zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Ślepota.

23. TWIERDZA ZABÓJCZEGO BLASKU

Typ lokacji: fort - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Twierdza jest okupowana przez magów i potwory. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania questu Akademii w Zimowej Twierdzy Z nosem w księgach.

24. POMNIK GJUKARA

Typ lokacji: - - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: -

Dostępność: zawsze

Uwagi: Pomnik najlepiej zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne lub questu Akademii Bardów Księga miłości. W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

25. NORA SZULERA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogów i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Pomoc w potrzebie.

26. JASKINIA ZŁAMANEGO KŁA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez potwory (głównie wampiry).

27. OBÓZ ŚPIĄCEGO DRZEWA

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty oraz mamuty.

28. FORT SZARA PRZYSTAŃ

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Fort jest okupowany przez wrogów i najlepiej go zbadać przy okazji zaliczania questu Mrocznego Bractwa Zlecenie: Zabij Agnis.

29. ZACHODNIA WIEŻA STRAŻNICZA

Typ lokacji: fort - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wieżę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Budzenie smoka. Stacza się tu wtedy walkę ze smokiem, przy czym w innych sytuacjach nie spotkasz w tej lokacji żadnych przeciwników.

30. SMOCZA PRZYSTAŃ

Typ lokacji: posiadłość - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: posiadłość

Dostępność: zawsze

Uwagi: Smocza Przystań jest częścią miasta o nazwie Biała Grań (sektor 5, punkt 31) i związanych z jest z nią kilka głównych i pobocznych questów. Warto dodać, że lokację tę możesz wybierać bezpośrednio z poziomu mapy świata (bez konieczności przechodzenia przez całą Białą Grań w celu dotarcia do posiadłości jarla).

31. BIAŁA GRAŃ

Typ lokacji: miasto - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: miasto

Dostępność: zawsze

Uwagi: Biała Grań to jedno z głównych miast gry, do którego zdecydowanie najczęściej się powraca. Z miejscem tym związanych jest wiele głównych i pobocznych questów. Oprócz tego odnajdziesz tu między innymi mnóstwo sklepów oraz sanktuarium Jorrvaskr, który jest główną siedzibą Towarzyszy (gildia wojowników).

32. STAJNIE W BIAŁEJ GRANI

Typ lokacji: stajnia

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej możesz przede wszystkim skorzystać z usług powozu oraz zakupić konia.

33. FARMA PELAGIA

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: Farmę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Towarzyszy Do broni (tylko jeżeli nie dołączyłeś jeszcze oficjalnie do gildii wojowników).

34. FARMA DZIECIĄT-WOJNY

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

35. FARMA CHŁODORYTU

Typ lokacji: chata

Dostępność: zawsze

Uwagi: W lokacji tej nie spotkasz żadnych przeciwników.

36. MIODOSYTNIA CZERWONIAK

Typ lokacji: posiadłość - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: posiadłość

Dostępność: zawsze

Uwagi: Miodosytnię najlepiej zbadać przy okazji zaliczania questu Gildii Złodziei Na pomoc uciśnionym. Piwnica miodosytni jest okupowana przez wrogów.

37. STRAŻNICA BIAŁEJ RZEKI

Typ lokacji: obozowisko; jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Strażnica jest okupowana przez bandytów.

38. ZIMOWA STRAŻNICA

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez dzikie zwierzęta i najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania pobocznego questu Święte próby Kyne.

39. KAMIEŃ RYTUAŁU

Typ lokacji: starożytne kamienie

Dostępność: zawsze

Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez czarnoksiężnika i szkielety. Znajduje się tu ponadto jeden z trzynastu starożytnych kamieni, oferujący cenne błogosławieństwo.

40. OBÓZ WOJSKOWY GROMOWŁADNYCH

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Nie zbliżaj się do obozowiska jeśli sprzymierzyłeś się z Legionem Cesarskim, bo zostaniesz zaatakowany. Jeżeli natomiast sprzymierzyłeś się z Gromowładnymi, to najlepiej zbadać tę lokację przy okazji zaliczania questów wojny domowej dla tego ugrupowania.

41. ROZPADLINA ROZDARTEJ SKAŁY

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Jaskinia jest okupowana przez wrogich magów i potwory.

42. GROTA PASIBRZUCHA

Typ lokacji: - - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: -

Dostępność: zawsze

Uwagi: Lokacja ta jest okupowana przez dzikie zwierzęta i wiły. Najlepiej ją zbadać przy okazji zaliczania daedrycznego questu Księżycowa choroba.

43. PÓŁNOCNA PRZEŁĘCZ KRUCHEJ PISZCZELI

Typ lokacji: jaskinia

Dostępność: zawsze

Uwagi: Przełęcz jest okupowana przez wrogich magów i szkielety. Lokacja ta połączona jest z Południową Przełęczą Kruchej Piszczeli (sektor 8, punkt 1).

44. POCAŁUNEK SECUNDY

Typ lokacji: obozowisko

Dostępność: zawsze

Uwagi: Ze zbadaniem obozowiska warto się początkowo wstrzymać, bo można w nim spotkać giganty.

45. CZARNYGŁAZ

Typ lokacji: loch - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: loch

Dostępność: zawsze

Uwagi: Loch i jego okolice są okupowane przez bandytów i potwory. Lokację tę najlepiej zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Czarnygłaz (jedno z początkowych zadań) lub pobocznego questu Złoty szpon.

46. WYSOKI HROTHGAR

Typ lokacji: fort - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: fort

Dostępność: zawsze

Uwagi: Wysoki Hrothgar odwiedza się w ramach kilku różnych głównych questów (za pierwszym razem ma to miejsce przy okazji zaliczania głównego questu Droga głosu). W samej lokacji nie spotkasz żadnych przeciwników, ale w drodze do siedziby Siwobrodych możesz zostać zaatakowany przez dzikie zwierzęta i potwory.

47. GARDŁO ŚWIATA

Typ lokacji: - - 5 - Środkowe Skyrim (22-47) | Mapy świata w Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Typ lokacji: -

Dostępność: Eksploracja szczytu góry staje się możliwa dopiero w trakcie zaliczania głównego questu Gardło Świata, a konkretnie po poznaniu Krzyku Czyste Niebiosa.

Uwagi: Szczyt góry najlepiej jest zbadać przy okazji zaliczania głównego questu Gardło Świata, choć do tej lokacji powraca się też przy okazji wykonywania kilku innych zadań.