Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Nowy cel główny: Wróć do Akademii Bardów

Przystąp do ponownej eksploracji tych samych lokacji, ale zachowaj ostrożność, bo w jednym z pomieszczeń zaatakują Cię nowe draugry - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przystąp do ponownej eksploracji tych samych lokacji, ale zachowaj ostrożność, bo w jednym z pomieszczeń zaatakują Cię nowe draugry. Zatrzymaj się po znalezieniu się przy mijanych wcześniej zapieczętowanych drzwiach i zaczekaj aż duch Svaknira zdejmie z nich magiczną blokadę (powyższy screen). Polecam oczywiście skorzystać z nowo odblokowanego zachodniego przejścia.

Podejdź do kolejnej zamkniętej bramy gdzie zmuszony zostaniesz do rozwiązania zagadki z symbolami - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Podejdź do kolejnej zamkniętej bramy gdzie zmuszony zostaniesz do rozwiązania zagadki z symbolami. Całość polega na odpowiednim ustawieniu trzech interaktywnych pierścieni. Otwórz inwentarz, przejdź do kategorii Różne i obejrzyj pozyskany na samym początku tego questu szpon rubinowego smoka, dzięki czemu zauważysz, że pokazuje on właściwą kolejność symboli. Pełne rozwiązanie zagadki zaprezentowane zostało na powyższym screenie - górny pierścień musi ukazywać wyjącego wilka, środkowy pierścień musi ukazywać orła, a dolny pierścień musi ukazywać wyjącego wilka. Na koniec użyj samego szponu, dzięki czemu odblokujesz sobie przejście.

Ruszaj na południe, zapisując po drodze stan gry - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruszaj na południe, zapisując po drodze stan gry. Po dotarciu do dużej południowej sali zmuszony zostaniesz do wzięcia udziału w kilkuczęściowej bitwie z draugrami. Przystąp do atakowania nieumarłych wstających z kolejnych tronów (powyższy screen) i zauważ, że w walkach tych będzie Ci pomagał duch Svaknira. Co więcej, postać ta nie będzie mogła zginąć. Pilnuj się, bo w miarę upływu czasu będziesz musiał pokonywać coraz silniejsze draugry i będą to między innymi cztery draugry - mściciele.

Na sam koniec czeka Cię pojedynek z głównym bossem tego questu - Królem Olafem Jedno-Okim (powyższy screen) - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Na sam koniec czeka Cię pojedynek z głównym bossem tego questu - Królem Olafem Jedno-Okim (powyższy screen). Zaatakuj tego draugra zanim jeszcze wygrzebie się z grobu, a w dalszej części bitwy wycofaj się i pozwól na to żeby Olaf walczył z duchem Svaknira. Oczywiście mógłbyś się też włączyć do walk, ale musiałbyś bardzo dużą uwagę przywiązywać do unikania ataków bossa. Po wygranym pojedynku zbadaj zwłoki króla, zabierając klucz do skarbca króla Olafa. Oprócz tego dobrze byłoby podejść do tutejszej tablicy i poznać nowe Słowo Mocy - Furia, Trąba Powietrzna.

Skorzystaj teraz z bocznych drzwi, otwierając je z pomocą klucza (powyższy screen) - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Skorzystaj teraz z bocznych drzwi, otwierając je z pomocą klucza (powyższy screen). Po znalezieniu się w skarbcu koniecznie zbadaj zawartość głównego kufra, po czym pociągnij za dźwignię i wybierz wąski korytarz, w łatwy sposób powracając do wyjścia z krypt. Otwórz mapę świata i ponownie wybierz się do Samotni, a konkretnie do Akademii Bardów. Zagadaj do Viarmo i przekaż w jego ręce Strofę Króla Olafa.

Nowy cel główny: Pomóż Viarmo odtworzyć poemat Olafa

W trakcie rozmowy z Viarmo okaże się, że odzyskany poemat jest niekompletny i bohater automatycznie zasugeruje zastosowanie sprytnej sztuczki polegającej na jego sfałszowaniu - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

W trakcie rozmowy z Viarmo okaże się, że odzyskany poemat jest niekompletny i bohater automatycznie zasugeruje zastosowanie sprytnej sztuczki polegającej na jego sfałszowaniu. Rektor zgodzi się na ten plan i przystąpi do odczytywania poematu, pytając się Ciebie w dwóch miejscach w jaki sposób uzupełnić jego treść (powyższy screen). Zdecydowanie polecam wybór opcji dialogowych związanych z Retoryką (Perswazja). Na szczęście jeśli próby te zakończą się niepowodzeniem to nic złego się nie stanie i będziesz mógł zdecydować się na "standardowe" opcje dialogowe.

Nowy cel główny: Spotkaj się z Viarmo w Błękitnym Pałacu

Nowy cel główny: Przysłuchuj się, gdy Viarmo będzie recytował poemat Olafa

Po uzupełnieniu brakującej treści Viarmo postanowi wybrać się z poematem do Błękitnego Pałacu celem odczytania jego treści na tamtejszym dworze i nakłonienia jarla do przywrócenia uroczystości Spalenia Króla Olafa - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Po uzupełnieniu brakującej treści Viarmo postanowi wybrać się z poematem do Błękitnego Pałacu celem odczytania jego treści na tamtejszym dworze i nakłonienia jarla do przywrócenia uroczystości Spalenia Króla Olafa. Błękitny Pałac znajduje się w południowo-wschodniej części Samotni i możesz podążać śladami Viarmo lub spotkać się z nim na miejscu. Po dotarciu do pałacu odszukaj Viarmo i wybierz opcję dialogową Jesteśmy gotowi?. Przejdź teraz za rektorem do głównej części pałacu i zaczekaj aż Viarmo zacznie recytować poemat (powyższy screen). Niezależnie od tego jaką treścią uzupełnione zostały brakujące fragmenty poematu jarl Samotni będzie zachwycony i wyda zgodę na przywrócenie uroczystości bardów.

Nowy cel główny: Pomów z Viarmo

Nowy cel główny: Pomów z Jornem

Nowy cel główny: Po zmierzchu porozmawiaj z Jornem

Porozmawiaj z Viarmo, który wyśle Cię do Jorna by ten przystąpił do przygotowań do uroczystości - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Porozmawiaj z Viarmo, który wyśle Cię do Jorna by ten przystąpił do przygotowań do uroczystości. Wyjdź w rezultacie z Błękitnego Pałacu i powróć do Akademii Bardów. Odszukaj Jorna i zainicjuj z nim rozmowę (powyższy screen). Jeżeli spotkanie to ma miejsce po zmroku, to od razu będziesz mógł awansować do ostatniej części questu. W przeciwnym wypadku Jorn poprosi Cię by powrócić do niego wieczorową porą.

Nowy cel główny: Przyjdź na Spalenie Króla Olafa

Wyjdź z budynku Akademii Bardów i skręć w prawo, wybierając się na północny-wschód - Podsycanie płomieni (2) | Questy Akademii Bardów w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wyjdź z budynku Akademii Bardów i skręć w prawo, wybierając się na północny-wschód. Zatrzymaj się przy niewielkim placu i zaczekaj aż zgromadzą się tu wszystkie zainteresowane osoby, odprawiając ceremonię podpalenia kukły króla Olafa (powyższy screen). Na sam koniec questu zagada do Ciebie Viarmo, oficjalnie mianując Cię członkiem akademii i wynagradzając Cię w złocie (wysokość nagrody jest uzależniona od "jakości" poematu, czyli od tego z ilu opcji dialogowych perswazji udało Ci się wcześniej skorzystać). Pomimo tego, że zadanie to dobiegło właśnie końca, możesz się teraz zająć zaliczeniem trzech innych questów Akademii Bardów, które opisane zostały w dalszej części poradnika.