Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Zaginiona ekspedycja

Uaktywnienie questu

Wybierz się do Grodu Podkamień w Markarcie (jeżeli nie byłeś jeszcze w grodzie, to po dotarciu do Markartu odszukaj wejście do niego udając się na zachód) - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Wybierz się do Grodu Podkamień w Markarcie (jeżeli nie byłeś jeszcze w grodzie, to po dotarciu do Markartu odszukaj wejście do niego udając się na zachód). Miejsce uaktywnienia opisywanego questu to Wykopaliska Nchuand-Zel i możesz się tam przedostać na trzy zasadnicze sposoby. Najlepsze rozwiązanie to odnalezienie maga Calcelma (powyższy screen) i poruszenie tematu udania się na teren wykopalisk. Calcelmo postanowi Cię wpuścić i przekaże Ci klucz do Nchuand-Zel, ale tylko jeżeli zgodzisz się na zabicie panoszącego się po wykopaliskach wielkiego pająka (mini-quest Różne: Zabij Nimhe w kopalniach Hchuand-Zel).

Mniej oczywiste rozwiązania to włamanie się na teren wykopalisk z pomocą wytrychów lub wykradzenie Calcelmo wspomnianego wcześniej klucza - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Mniej oczywiste rozwiązania to włamanie się na teren wykopalisk z pomocą wytrychów lub wykradzenie Calcelmo wspomnianego wcześniej klucza. Osobiście nie polecam tych wariantów, gdyż zlikwidowanie pająka i tak okaże się koniecznością. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania odszukaj drzwi do Wykopalisk Nchuand-Zel (powyższy screen), które zlokalizowane są w południowej części Grodu Podkamień.

Przystąp do eksploracji terenu wykopalisk - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Przystąp do eksploracji terenu wykopalisk. Docelowo musisz dotrzeć do ich południowo-zachodniej części. Zabijaj napotykane mniejsze pająki śnieżne i niszcz pajęcze sieci dowolną bronią lub czarami. W głównej sali tej lokacji czeka Cię pojedynek z największym pająkiem, czyli wspomnianym przez Calcelma Nimhe. W zależności od preferowanego stylu gry możesz atakować pająka z wąskiego korytarza lub staczać z nim bezpośrednie walki. Po wygranej bitwie wyjdź na górną półkę i odszukaj ciało Alethiusa (powyższy screen), podnosząc notatki Alethiusa i oficjalnie uaktywniając opisywany quest.

Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Stromma

Pozostań w miejscu, w którym odnalazłeś martwego Alethiusa i użyj dowolnej broni lub czarów do przebicia się przez znajdujące się tu kolejne pajęcze sieci (powyższy screen) - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Pozostań w miejscu, w którym odnalazłeś martwego Alethiusa i użyj dowolnej broni lub czarów do przebicia się przez znajdujące się tu kolejne pajęcze sieci (powyższy screen). Zauważ, że wykonanie tej czynności odblokowało Ci dostęp do drzwi prowadzących do głównego obszaru Nchuand-Zel. Lokacja ta pełni rolę swego rodzaju hub'u, tak więc będziesz tu jeszcze wielokrotnie powracał. Na chwilę obecną wybierz się na południe, pozostając na szerokim moście i eliminując napotykane po drodze falmery. W szczególności radzę uważać na łuczników oraz magów falmerów, starając się ich likwidować w pierwszej kolejności.

Docelowo musisz dotrzeć do oznaczonych przez grę drzwi zlokalizowanych w południowo-wschodniej części pieczary, które prowadzą do Kwater Nchuand-Zel - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Docelowo musisz dotrzeć do oznaczonych przez grę drzwi zlokalizowanych w południowo-wschodniej części pieczary, które prowadzą do Kwater Nchuand-Zel. Także i w tej lokacji czekają Cię dość wymagające potyczki z falmerami. Wybierz się na południowy-zachód, gdyż w celu dotarcia do drugiego dziennika będziesz musiał najpierw odnaleźć schody prowadzące na niższy poziom. Dopiero wtedy udaj się na wschód. Dziennik Stromma leży na stoliku (powyższy screen) i będzie oczywiście pilnowany przez kilka potworów.

Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Staubina

Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Kraga

Nowy cel główny: Odszukaj dziennik Erja

Na początek powróć do miejsca startu, czyli do drzwi prowadzących do głównego obszaru Nchuand-Zel - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Na początek powróć do miejsca startu, czyli do drzwi prowadzących do głównego obszaru Nchuand-Zel. Po znalezieniu się z powrotem w ogromnej pieczarze OSTROŻNIE przedostań się na sam dół i zlokalizuj w zachodniej części tej lokacji drzwi prowadzące do Zbrojowni Nchuand-Zel. Po przeniesieniu się w nowe miejsce skieruj się na zachód, uważając po drodze nie tylko na falmery, ale również na dosyć niebezpieczną pułapkę ogniową. Notatki Erj znajdują się w otoczeniu krasnoludzkich maszyn (powyższy screen), przy czym nie musisz się obawiać tego, że pająki i sfery niespodziewanie się uaktywnią.

Udaj się teraz do niezbadanego jeszcze wyjścia ze zbrojowni - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Udaj się teraz do niezbadanego jeszcze wyjścia ze zbrojowni. Musisz w tym celu powrócić do mijanego wcześniej rozwidlenia w północnej części eksplorowanego obszaru i wybrać ścieżkę prowadzącą na wschód. Otwórz dużą bramę by powrócić do głównego obszaru Nchuand-Zel. Nie musisz na szczęście nigdzie dodatkowo się rozglądać, bo ciało Kraga leży tuż obok (powyższy screen). Zabierz ze sobą przede wszystkim dziennik Kraga.

Do odnalezienia pozostał Ci już tylko jeden dziennik i żeby do niego dotrzeć musisz skierować się na północ, odnajdując w północno-zachodniej części pieczary drzwi prowadzące do Pokoju kontrolnego Nchuand-Zel - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Do odnalezienia pozostał Ci już tylko jeden dziennik i żeby do niego dotrzeć musisz skierować się na północ, odnajdując w północno-zachodniej części pieczary drzwi prowadzące do Pokoju kontrolnego Nchuand-Zel. Podążaj tu jedyną możliwą ścieżką, eliminując sukcesywnie napotykane falmery. Z czasem zaczniesz też wpadać na krasnoludzkie pająki, aczkolwiek nie musisz znacząco zmieniać taktyki działania. Odszukaj ciało Staubina (powyższy screen) i podnieś leżący obok niego dziennik Staubina.

Nowy cel główny: Uruchom ponownie automatyczne systemy obronne Nchuand-Zel

Ruszaj na południe, eliminując kolejne pająki - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruszaj na południe, eliminując kolejne pająki. Pilnuj się podczas walk z pająkami - strażnikami, albowiem są one w stanie porażać swoje cele prądem. Do walk z czasem dołączą także krasnoludzkie sfery. W tym przypadku dobrze jest trzymać sfery na dystans, bo ich specjalizacją jest walka wręcz. Cel podróży to dźwignia, za którą należy pociągnąć (powyższy screen), aktywując tym samym systemy obronne krasnoludzkich ruin.

Nowy cel główny: Poszukaj kogoś, kto będzie mógł wiedzieć więcej na temat wyprawy

Musisz teraz powrócić do Grodu Podkamień - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Musisz teraz powrócić do Grodu Podkamień. Na początek powróć do miejsca startu w aktualnie badanym pokoju kontrolnym, czyli do drzwi prowadzących do głównej części Nchuand-Zel. Po dotarciu na miejsce (powyższy screen) najlepiej byłoby zignorować toczące się w tej okolicy walki i wybrać lewą rampę, dzięki czemu zeskoczysz w łatwy sposób na badany już wcześniej most i nie będziesz w rezultacie musiał ponownie przechodzić przez wszystkie główne obszary krasnoludzkich ruin.

Ruszaj w stronę bramy prowadzącej do Wykopalisk Nchuand-Zel, likwidując w razie potrzeby napotykane falmery oraz krasnoludzkie pająki - Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruszaj w stronę bramy prowadzącej do Wykopalisk Nchuand-Zel, likwidując w razie potrzeby napotykane falmery oraz krasnoludzkie pająki. Musisz teraz przejść przez całe wykopaliska, przy czym nie powinieneś tu spotkać żadnych nowych przeciwników. Po znalezieniu się z powrotem w Grodzie Podkamień odszukaj Calcelma. Rozmówcę warto na początek poinformować o zabiciu pająka Nimhe, otrzymując w zamian klucz do Muzeum Dwemerów. Ważniejsze jest to żeby poruszyć temat odnalezionych dzienników (powyższy screen). W tym przypadku powinieneś otrzymać 1250 sztuk złota, zaś sam quest dobiegnie końca. Uwaga - Jeżeli z jakiegoś powodu pominąłeś w trakcie eksploracji Nchuand-Zel jakieś dzienniki, to możesz się po nie w dowolnym momencie wrócić, choć wymagane będzie poradzenie sobie z uaktywnionymi krasnoludzkimi maszynami.