Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Poboczne zadania w Wolnym Mieście Novigrad

Nawiedzony magazyn (Warehouse of Woe)

Przed magazynem zobaczysz kłócących się właścicieli i straże - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Przed magazynem zobaczysz kłócących się właścicieli i straże

Zadanie to zaczyna się w dokach (M6,1). Będziesz świadkiem kłótni człowieka i krasnoluda. Zostaniesz wynajęty, by oczyścić magazyn za ich plecami z czającego się tam nekkera (poziom 13). Gdy uporasz się z nim możesz jeszcze poszukać śladów za pomocą wiedźmińskich zmysłów - w rogu znajdziesz odłamki klatki, w której był trzymany stwór. Po wyjściu z magazynu możesz ustalić, który z współwłaścicieli spowodował uwolnienie nekkera. Winowajcą był krasnolud, jednak możesz oczywiście wskazać człowieka. Niezależnie od wyboru otrzymasz 60 novigradzkich koron.

Wściekłe Pięści: Novigrad (Fists of Fury: Novigrad)

Nielegalne walki koło wejścia do miasta - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Nielegalne walki koło wejścia do miasta

W pobliżu wejścia (M6,5) do miasta organizowane są walki uliczne. Możesz wziąć w nich udział - w tym celu porozmawiaj z mężczyzną trzymającym kartę zapisów w ręce. By pokonać każdy etap rywalizacji będziesz musiał pokonać tylko jednego zawodnika. Pozostałych znajdziesz w innych częściach miasta. Kwota zakładu sięga 50 koron. Pierwszym przeciwnikiem jest Archibald O'Neil.

Drugi przeciwnik to Kafar (Gergoeus Georg) (M6,6). Znajdziesz go w karczmie przy porcie. Kwota maksymalna zakładu to 80 koron. Organizator zaproponuje ci podłożenie się, aby przeciwnik wygrał - otrzymasz wtedy dodatkową ilość pieniędzy, lecz popsuje to twoją statystykę zwycięstw, dlatego lepiej uczciwie pokonać przeciwnika (możesz również zgodzić się na przegranie, a potem rozłożyć przeciwnika).

Kolejny etap nielegalnych walk w zaułku miasta - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Kolejny etap nielegalnych walk w zaułku miasta

Kapitan Mortimer (Iron Mortimer) (M6,7) to trzeci przeciwnik. Kwota zakładu sięga teraz 95 koron. Po zwycięskiej walce będziesz mógł walczyć o tytuł mistrza - w tym celu udaj się do miasteczka na Zamurzu Novigradu (Farcorners). Ostatni przeciwnik Krawiec (Tailor) (M6,8) nie jest wielkim wyzwaniem, gdy wyrobisz już sobie technikę - kwota zakładu sięga 120 koron.

Jak walczyć, aby wygrać? Wystarczy blokować ciosy w ostatniej chwili, wtedy możesz błyskawicznie wyprowadzić kontrę - najlepiej kontruj ciosem silnym i dołóż do niego dwa lekkie. Nie bądź zbyt natarczywy, gdyż przeciwnik również może skontrować.

Przesyłka kurierska (The Dwarven Dovument Dilemma)

Porozmawiaj z krasnoludem przy moście za miastem - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Porozmawiaj z krasnoludem przy moście za miastem

Porozmawiaj z krasnoludem Muggsem koło mostu za miastem (M9,12). Poprosi cię o znalezienie jego dokumentów. Najpierw udaj się na początek mostu - tam znajdziesz rozbitą butelkę alkoholu, którego woń doprowadzi cię do posiadacza papierów siedzącego przed karczmą. Pamiętaj - nie masz po co wracać bez dokumentów! Dlatego zabierz je od mężczyzny na jeden z trzech sposobów:

  • użyj znaku Axii (premiowane dodatkowym doświadczeniem),
  • wdaj się w bójkę (wystarczą ok. 3 ciosy),
  • wygraj dokumenty w karty (Gwint).

Możesz teraz wrócić do zleceniodawcy - krasnolud nagrodzi cię jedynie 20 koronami.

Statuetka szlachcica (The Nobleman Statue)

Handlarz z Novigradu sprzedający przedmioty z zadań - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Handlarz z Novigradu sprzedający przedmioty z zadań

To zadanie stanie się dostępne dopiero po znalezieniu Triss (zadanie "Stosy Novigradu" (Pyres of Novigrad)). Udaj się do handlarza (M6,13) i zakup Jadeitową statuetkę (Jade Figurine). Następnie zabierz ją do Triss (M6,14).

Reszta zadania to już jedynie cutscena, podczas której figurka zostanie odczarowana. Po zakończeniu zadania otrzymasz 30 koron oraz mniejszą runę Axii.

Wykidajło (Out on Your Arse!)

Pozbądź się nieproszonych gości z lokalu - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Pozbądź się nieproszonych gości z lokalu

Zadanie dostępne jest po zakończeniu zadania głównego "Stosy Novigradu" (Pyres of Novigrad)). Porozmawiaj z kurtyzaną stojącą przed Katarzyną Kuternogą (M6,24). Poprosi cię o pozbycie się Skelligijczyków z wnętrza budynku. Możesz to zrobić na trzy sposoby:

  • pojedynek - walka na pięści z przywódcą grupy,
  • walka z całą grupą - trzy osoby,
  • użycie znaku Axii, premiowane dodatkowym doświadczeniem.

Niezależnie od wyboru, jeśli uda ci się wyrzucić nieproszonych gości otrzymasz od dziewczyny 15 koron, nawet jeśli odmówisz ich przyjęcia.

Lekcja szermierki (Fencing Lessons)

Opcjonalnie możesz nabyć nowe zadanie... - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Opcjonalnie możesz nabyć nowe zadanie...

Po zakończeniu zadania "Spis cudzołożnic" (Broken Flowers) i przyjęciu oferty Rose var Attre o lekcjach szermierki, udaj się do jej domu następnego dnia, wieczorem (M6,23). Nie zastaniesz jej w domu, strażnik powie ci, że znajdziesz ją przy moście prowadzącym do karczmy za miastem.

Spotkaj się z Rosą przy moście za miastem - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Spotkaj się z Rosą przy moście za miastem

Udaj się we wskazane miejsce. Po krótkim spacerze na most rozpoczniecie szybką walkę. Później podążają tropem dziewczyny w stronę karczmy. Tam spotkasz dwóch pijaków zalecający się do koleżanki - możesz ich przekupić 50 koronami, walczyć z nimi lub użyć Axii. Niezależnie od wyboru i późniejszej odpowiedzi w rozmowie z Rose zadanie zakończy się.

Miecze i pierogi (Of Swords and Dumplings)

Zadanie to otrzymasz, wypytując napotkanych rzemieślników o mistrza od wytwarzania mieczy. Znajdziesz takiego w Novigradzie - nazywa się Hattori (M6,26). Możesz rozpocząć to zadanie także odwiedzając jego pierogarnię w centrum miasta. Na miejscu okaże się, że elf porzucił rzemiosło, a twoim zadaniem będzie mu pomóc odzyskać pracę.

Rozpraw się z ludźmi Tasaka - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Rozpraw się z ludźmi Tasaka

Pierwszym etapem będzie spotkanie się z rzemieślnikiem w dokach, po zmierzchu. Pójdziecie negocjować ceny za dostawy materiału. W rozmowie z ludźmi Króla Żebraków negocjuj cenę wybierając nie najbardziej natarczywe opcje - gdy pojawi się opcja dialogowa wymagająca szybkiej decyzji (uciekający czas) powiedz, że rezygnujesz z kontraktu, wtedy otrzymasz zgodę na wynegocjowany układ - nawet 25%. Wtedy nadejdą krasnoludy od Tasaka (23 poziom) i zacznie się walka. Wasz rozmówca jest nieśmiertelny, więc nie musisz się o niego martwić, a w krytycznym momencie możesz pozwolić mu zająć się resztą przeciwników.

Sukrus za karczmą - nie unikniesz walki na pięści - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Sukrus za karczmą - nie unikniesz walki na pięści

Po walce ucieknijcie przez wyjście wskazane przez elfa, rozbij Aardem ścianę z cegieł i biegnij w stronę doków. Po przerywniku filmowym zakończysz pierwszy etap zadania. Wróć do Hattoriego - poprosi cię on o znalezienie dla niego ochroniarza. Sukrus, bo tak nazywa się najemnik, toczy walkę za jedną z tawern. Gdy podejdziesz będziesz musiał włączyć się do walki.

Nieważne czy wygrasz, czy nie, zostaniesz zaproszony na rozmowę. Otrzymasz zadanie: musisz zniszczyć dostawę miodu lub dogadać się ze szwagrem rozmówcy o zapłatę. Ruszaj do portu, na statku znajdziesz wskazanego handlarza. Możesz go przekonać do zapłacenia Sukrusowi używając znaku Axii, ewentualnie zniszcz trzy beczki miodu. Oczywiście w przypadku niszczenia dóbr załoga nie pozostanie bezczynna, lecz możesz to zrobić szybko nawet nie wdając się w walkę - potem wróć do karczmy. Niezależnie od sposobu rozwiązania sprawy po rozmowie w karczmie wróć do Hattoriego.

Trzy skrzynie wydzielają charakterystyczny zapach - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Trzy skrzynie wydzielają charakterystyczny zapach

Po rozmowie zagadaj z Sukrusem. Umówicie spotkanie po zmroku przed wskazanym magazynem, na którego straży stoi krasnolud - użyj Axii lub przekup go (200 koron). W magazynie oznacz trzy skrzynie, nad którymi zobaczysz mgiełkę zapachu po użyciu wiedźmińskich zmysłów. Wyjdź z magazynu - niezależnie od wybranej teraz opcji dialogowej będziesz musiał wdać się w walkę (grupa bandytów, 23-25 poziom), potem wróć do elfa.

Od teraz posiadasz odblokowany dostęp do mistrza-kowala, dzięki temu będziesz mógł wykonać unikalne bronie. Hattori prowadzi także sklep, szczególnie na uwagę zasługują większe runy, które ma w swojej ofercie. Jako dodatkowa nagroda za wykonanie zadania to unikalny miecz stalowy "Blade from the Bits" - nie jest to jednak najlepszy miecz, jaki możesz znaleźć.

Gangi Novigradu (The Gangs of Novigrad)

Wejście do siedziby Tasaka - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wejście do siedziby Tasaka

Zadanie to staje się dostępne po zakończeniu misji głównej "Dorwać Juniora" (Get Junior). W pierwszej kolejności udaj się do Tasaka (Cleaver) (M6,25). Później odwiedź arenę oraz kasyno Juniora. Na arenę możesz wejść samodzielnie - krasnoludy same włączą się do walki, gdy zrobi się gorąco. Jednak w przypadku kasyna musisz się z nimi spotkać w sąsiedniej uliczce i zagadać z jednym z krasnoludów. Wchodzicie do kasyna, zabijacie wszystkich i możesz wracać do zleceniodawcy. Jeśli wyczyścisz tylko jedną lokację dostaniesz połowę wynagrodzenia - 150 koron, w przypadku współpracy z krasnoludami w obu przypadkach - 300 koron.

Nabiał i ciemne siły ( Of Dairy and Darkness)

Kup figurkę u handlarza w północnej części miasta - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Kup figurkę u handlarza w północnej części miasta

Zadanie rozpoczniesz u handlarza (M6,13) zakupując u niego figurkę jaszurki. Pojawi się zadanie, które realizowane jest w lesie Oxenfurtu. Znajdziesz tam spalony dom, a wewnątrz magiczny krąg. Umieść na nim figurkę, aby aktywować magiczny portal.

Odnajdź spalony dom - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Odnajdź spalony dom

Przeniesiesz się do podziemi. Pierwszą pułapką jest mały labirynt, w którym musisz pokonać drogę unikając oparów sera. Możesz nieco oszukać pułapkę przechodząc ostrożnie po skałach po lewej stronie niemal do końca labiryntu. Po wyjściu na górę możesz aktywować kolejny portal. W następnym pomieszczeniu przepłyń korytarzami, aż trafisz do laboratorium, którego strzeże Mglak. Po jego pokonaniu możesz przeszukać pomieszczenie: na biurku znajdziesz dziennik, a przy kolejnym portalu teleportacyjnym - iluzję w skale.

Przy figurce znajdziesz miecz o wdzięcznej nazwie sera - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Przy figurce znajdziesz miecz o wdzięcznej nazwie sera

Przeniesiony zostaniesz do ostatniego pomieszczenia, w którym musisz zdjąć magiczną barierę. Aby to zrobić użyj znaku Ignis na artefaktach po dwóch stronach pomieszczenia (ten po lewej ukryty jest za iluzją). Wtedy bariera opadnie, a ty będziesz mógł wziąć miecz - Emmentaler. W skrzyni znajdziesz kolejną figurkę. Wyjdź teraz po schodach, aby otworzyć teleport, który wyprowadzi cię z jaskini z powrotem do spalonego domu.

Honor złodzieja (Honor Among Thieves)

Podczas zadania głównego Dorwać Juniora (Get Junior) w kasynie na najwyższym piętrze znajdziesz niziołka Rico - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Podczas zadania głównego "Dorwać Juniora" (Get Junior) w kasynie na najwyższym piętrze znajdziesz niziołka Rico. Jeśli pomożesz mu się wydostać uwalniając go, powie ci, abyś udał się do Zgniłego Gaju (M6,18) po nagrodę od Króla Żebraków (King of Beggars). I faktycznie - gdy przyjdziesz do niego otrzymasz wynagrodzenie rzeczowe - świetny miecz "Eirlithrad" oraz zbroję.

Kwestia życia i śmierci (A Matter of Life and Death)

Zadanie to rozpocznie się automatycznie po przesłuchaniu szpiega w ramach zadania "Skarb Hrabiego Reuvena" (Count Reuven Treasure). Udaj się do kryjówki Triss w Novigradzie. Udaj się na drugie piętro domu. Odezwała się do niej osoba, która w zamian za przysługę zaoferowała sporą ilość gotówki. Czarodziejka nie wie jednak, czy nie jest to zasadzka. Zaoferuj jej swoją pomoc. Ma się spotkać ze sługą zleceniodawcy na targu rybnym. Rozpoznasz go po niebieskim kaftanie i pęku kluczy przy pasku.

Znajdź posłańca ubranego w niebieską kurtkę. - Poboczne zadania | Wolne Miasto Novigrad | Wiedźmin 3 Dziki Gon - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Znajdź posłańca ubranego w niebieską kurtkę.

Kontakt będzie stał praktycznie na samym środku targu rybnego. Po krótkiej rozmowie poleci ci za sobą iść. Po drodze w jednym z przejść zostaniecie zaatakowani przez trzech bandytów na 12 poziomie doświadczenia. Po chwili do waszej dwójki dołączy Triss. Ingrid Egelbud, pani posłańca prosi o pomoc czarodziejki w ukryciu jej syna, który zajmuje się alchemią i ostatnio ma kłopoty z Łowcami Czarownic. Całość ma zostać przeprowadzona podczas balu maskowego. Najpierw musisz jednak kupić odpowiednie ubrania oraz same maski. Udaj się w tym celu do sklepu Elihala. Jest to ten sam krawiec, którego odwiedzałeś w ramach zadania "Spis Cudzołożnic" (Broken Flowers). Aby zaliczyć ten etap musisz kupić maskę lisa dla Triss oraz jakąś inną dla siebie. Zakup całego stroju, dubletu, butów oraz spodni jest w tym wypadku opcjonalny. Jednak jeśli tego nie zrobisz, czarodziejka nie będzie zbytnio zadowolona. Jeśli już zdecydujesz się na ten niemały wydatek, nie zapomnij włożyć ubrać.

Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...