Wiedźmin 3 Dziki Gon: Staczanie walk - zestaw porad
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon ma do zaoferowania zestaw przydatnych porad powiązanych ze staczaniam walk. Wyjaśniamy podstawowe założenia systemu walki oraz podpowiadamy jak zachowywać się żeby skuteczniej osłabiać przeciwników i rzadziej odnosić poważne obrażenia.

System walki w grze Wiedźmin 3 jest dość rozbudowany, aczkolwiek jego podstawy są zbliżone do poprzednich odsłon cyklu. Ważną wiadomością jest to, że podczas rozgrywania prologu w Kaer Morhen możesz poznać wszystkie najważniejsze jego elementy składowe, tak więc zadbaj o to żeby zgodzić się na przejście pełnego treningu. Poniżej znajdziesz przypomnienie kilku najważniejszych rzeczy, o których dobrze jest pamiętać przed każdą walką, oraz wyjaśnienie pewnych bardziej złożonych zależności, które nie są dostatecznie dobrze wyjaśnione w początkowej fazie gry:
- Każdą walkę rozpocznij od wybrania właściwego miecza. Dla przypomnienia, stalowy miecz używany jest do zabijania ludzi i zwierząt, a srebrny do eliminowania potworów. Jeśli mimo wszystko masz wątpliwości z rozpoznaniem przeciwnika to zerknij na jego pasek zdrowia - będzie on czerwony (stalowy miecz) lub srebrny.
- Obowiązkowym elementem niemal każdej walki są poprawne uniki. W zdecydowanej większości sytuacji możesz polegać na zwykłym, szybkim uniku. Pozwoli ci on na bezproblemowe uniknięcie ciosu przeciwnika i da ci możliwość zaatakowania go od flanki. Jedynie w poważniejszych sytuacjach (np. gdy potężny potwór wykonuje szarżę wymierzoną w Geralta) decyduj się na unik połączony z wykonaniem przewrotu.
- Parowanie ciosów jest dobrą techniką walki, ale tylko wtedy gdy walczysz z równorzędnym lub słabszym przeciwnikiem. Próba przerwania ataku silniejszego wroga może zakończyć się niepowodzeniem i dodatkowo ogłuszyć Geralta na krótki czas.
- Wybór pomiędzy szybkimi i silnymi atakami powinien być początkowo uzależniony od rodzaju napotykanych przeciwników (np. szybkie ataki w walkach ze zwinnymi ghulami i silne w walkach z powolnymi niedźwiedzami). W dalszej części gry wybór ten powinieneś już jednak w większym stopniu (choć nie całkowicie) uzależniać od obranej strategii rozwoju postaci. Przykładowo, jeśli postawiłeś na umiejętności zwiększające siłę słabszych ataków i poprawiające parametry lekkiego pancerza, to z szybkich ataków korzystaj także podczas niektórych walk z mało ruchliwymi potworami.
- Obowiązkowym elementem każdej walki powinny być znaki wiedźmińskie. Stosuj przede wszystkim te znaki, na które dany przeciwnik jest mało odporny. W przypadku najsłabszych wrogów (np. bandytów) dysponujesz większą swobodą. Nasza rekomendacja dla tego typu sytuacji to znak Igni, który zadaje obszarowe obrażenia i może podpalić wrogów na kilka sekund lub doprowadzić do dodatkowych eksplozji w okolicy.
- Oprócz mieczy do walki wręcz polegaj też na instrumentach do walki na dystans. Kusza jest niestety stosunkowo słabym narzędziem, choć w dalszej części gry możesz ją ulepszyć i pozyskać także rzadkie bełty. Dobrze ona sprawdza się w ściąganiu na ziemię latających bestii i w zabijaniu potworów pod wodą. O wiele bardziej przydatne są petardy (bomby) i warto zawsze dysponować ich zapasem. Staraj się dokładnie ustalać miejsce wylądowania bomby, bo większość z nich nie ma dużego pola rażenia i łatwo zmarnować ładunek.
- Staraj się regularnie zażywać uniwersalne eliksiry podnoszące zdolności bojowe Geralta, czyli takie, które mogą być stosowane niezależnie od rodzaju napotkanych przeciwników. Jednym z przykładowych tego typu "startowych" eliksirów jest Grom, który na krótki czas zwiększa siłę wszystkich ataków głównego bohatera.
- Niektórzy przeciwnicy dysponują unikalnymi atakami, które mogą poważnie zagrozić Geraltowi. Mowa tu na przykład o takich negatywnych efektach jak ogłuszenie bohatera na kilka sekund, zatrucie go czy wywołanie u niego krwawienia. W trakcie tego typu potyczek jeszcze większą uwagę przywiązuj do poprawnych uników, dzięki czemu nie będziesz musiał poświęcać mnóstwo czasu na utrzymaniu bohatera przy życiu zamiast na planowaniu kolejnych ataków.
0
Komentarze czytelników
roka43078312715 Junior
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
wolfw31438128cc Junior
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Krystian1109 Junior
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Atajzuru Legionista
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
FALKA1521 Legionista
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
atramairama Junior
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Thrud the Barbarian Legionista
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Wanheda Junior
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
dariuszo25 Junior
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
eustachy games Junior
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
