Wiedźmin 3 Dziki Gon: Przygotowania do bitwy (Battle Preparations) - solucja
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon zawiera opis przejścia głównego questu Przygotowania do bitwy - Battle Preparations. Składa się on z kilku mniejszych zadań - Słoneczny Kamień, Dziecko Starszej Krwi oraz Fringilla Vigo. Zostały one wszystkie opisane w kolejnych podpunktach solucji.
- Przygotowania do bitwy - ogólne założenia
- Słoneczny Kamień (Sunstone)
- Dziecko Starszej Krwi (Child of the Elder Blood)
- Fringilla Vigo (Veni Vidi Vigo)
Przygotowania do bitwy - ogólne założenia
To zadanie podobnie jak wcześniejsze Ostatnie przygotowania (Final Preparations) składa się z zadań elementarnych (mniejszych questów), które muszą zostać wykonane, aby móc kontynuować. Otrzymasz je automatycznie po tym, jak wsiądziesz na statek i popłyniesz z drużyną na Skellige.
Są to trzy zadania: Słoneczny Kamień (Sunstone), Dziecko Starszej Krwi (Child of the Elder Blood) oraz Fringilla Vigo (Veni Vidi Vigo). Ich opisy przejścia są w kolejnych podpunktach na tej stronie.
Gdy wykonasz wymienione zadania, wróć do Avallac'ha na statku i porozmawiaj z nim, by wyruszyć na wyspę Undvik.
Słoneczny Kamień (Sunstone)

Idź porozmawiać z Crachem, by dowiedzieć się gdzie znajdziesz Myszowora. Jest on u Lugosa, w południowej twierdzy Kaer Muire. Nim tam wyruszysz, przygotuj się na walkę ze strażnikami jarla. Pokonaj przeciwników przy asyście druida, a potem uciekaj za nim z wioski. Udzieli ci on informacji, od kogo możesz się dowiedzieć o jaskini z poszukiwanym kamieniem. Masz dwie opcje: porozmawiaj z bardem Eyvindem lub z Matthiasem.

Bard przebywający na skale w Ajnborn powie ci, gdzie znaleźć jaskinie, pod warunkiem, że w dialogu nie powiesz mu, gdy zobaczysz wieloryba, a następnie że chcesz napisać powieść o tym miejscu. Jeśli odpowiesz inaczej tak czy inaczej będziesz musiał spotkać się z poławiaczami pereł.

Druga opcja jest o tyle gorsza, że będziesz musiał najpierw zanurkować i dostać się do podziemnej groty, gdzie znajdziesz poławiaczy. Opowiedzą ci to samo, co bard, tyle że po rozmowie zaatakują was dodatkowo utopce.

Niezależnie od wybranej opcji wracaj do Yennefer. Tu po krótkiej rozmowie albo kontynuuj obecne zadanie, albo zajmij się wcześniej nowym Dziecko Starszej Krwi (Child of the Elder Blood). W dalszej części udaj się od północnej strony (od morza) do wskazanego punkty - wejścia do elfich ruin. Tam czekać już będzie na ciebie Filippa.

Wejdź z nią do jaskini. Spotkasz tu sporo potworów, ich poziomy wahać się będą na poziomie 27-31. Na waszej drodze staną utopce i syrena, a po ich zabiciu możesz zaczerpnąć z Miejsca Mocy (znak Igni).

Gdy czarodziejka naprawi zniszczone schody, skręci w prawo. Ty możesz pójść w lewo, aby zebrać ukryty skarb, jednak będziesz musiał uważać na pułapkę z kolców - za pomocą wiedźmińskich zmysłów będziesz mógł dojrzeć, w których miejscach znajdują się owe kolce. Klucz znajdziesz przy ciele nabitym na kolce, a po drugiej stronie dźwignię wyłączającą pułapkę.

Idź dalej za Filippą i zmierzcie się z golemem. W następnej sali zobaczysz lustra - każde z nich musisz obrócić używając dźwigni przymontowanych do zwierciadeł. Każdego z luster bronią upiory. Gdy uporasz się z trzema obiektami idź do Filippy i zabierzcie kamień. Zadanie kończy się w tym miejscu - Filippa odlatuje, a ty musisz wyjść z jaskini.
Dziecko Starszej Krwi (Child of the Elder Blood)

Quest ten otrzymasz po przybyciu do Yen po wykonaniu części zadania Słoneczny Kamień (Sunstone). Udaj się na wyspę na zachodzie, gdzie znajduje się laboratorium Avellac'ha. Gdy Yennefer będzie próbowała otworzyć wejście, wraz z Ciri musicie pokonać golema (poziom 28). Potem droga wolna - musisz zbadać laboratorium.

Nie znajdziesz tu nic ciekawego, po chwili zawoła cię Yen. Po rozmowie idźcie na niższy poziom. Po kolejnej rozmowie idź do drzwi po przeciwległym końcu pomieszczenia. Po kolejnej cutscenie Geralt będzie musiał szybko zadecydować, co powiedzieć Ciri: czy ma się uspokoić, czy wyładować swoją złość. Druga opcja uznawana jest za pozytywną.
Wyjdźcie z laboratorium. Teraz Ciri zapyta, czy pójdziesz z nią odwiedzić grób zmarłego przyjaciela - zgoda odbierana jest pozytywnie, odmowa - negatywnie. Odwiedzenie grobu jest zapisywane w dzienniku jako zadanie Grób Skijjala (Skajjals Grave). Samo udanie się na grób to tylko cutscenka, po której wrócicie do portu.
Fringilla Vigo (Veni Vidi Vigo)

Twoim drugim początkowo otrzymanym zadaniem jest dostanie się na statek Emhyra. Zrób to pod osłoną nocy i unikaj światła przy statkach - jeśli zostaniesz wykryty żołnierze będą strzelać do ciebie z kusz. Podpłyń do statku cesarza pomiędzy innymi, najłatwiej będzie ci zanurkować. Na statek dostaniesz się poprzez interakcję z kotwicą na rufie łodzi od północnej strony.
Po krótkiej rozmowie z władcą wrócisz wraz z Fringillą pod Kaer Trolde, co kończy zadanie.
0
- Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas
- Kaer Morhen i epilog
- Epilog
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Łysa Góra (Bald Mountain) - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Ostatnie przygotowania (Final Preparations) - solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Przygotowania do bitwy (Battle Preparations) - solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Na cienkim lodzie (On Thin Ice) - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Coś się kończy, coś się zaczyna - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kaer Morhen, Zadania poboczne - lista, solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Drużyna w Kaer Morhen - jak skompletować?
- Epilog
- Kaer Morhen i epilog
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas
Komentarze czytelników
roka43078312715 Junior
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
wolfw31438128cc Junior
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Krystian1109 Junior
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Atajzuru Legionista
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
FALKA1521 Legionista
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
atramairama Junior
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Thrud the Barbarian Legionista
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Wanheda Junior
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
dariuszo25 Junior
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
eustachy games Junior
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
