Wiedźmin 3 Dziki Gon: Jazda konno i pływanie - eksploracja
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon zawiera informacje i wskazówki na temat eksploracji świata gry z wykorzystaniem konia - domyślnie chodzi tu o Płotkę należącą do Geralta. Informujemy również na jakich założeniach przebiega pływanie oraz nurkowanie.
Jazda konna - Płotka

Możliwość przemierzania świata gry konno to całkowita nowość w Wiedźminie 3 i jest to atrakcja, z której warto korzystać, bo wymiernie skraca ona czas podróżowania pomiędzy głównymi lokacjami (przynajmniej do czasu odkrycia nowych drogowskazów i odblokowania punktów szybkiej podróży). O głównych założeniach jazdy konno możesz dowiedzieć się z samouczka, ale dobrze jest też wiedzieć o kilku dodatkowych rzeczach:
- Ograniczona wytrzymałość konia może być dużym problemem na początku gry, bo zwierzę może się łatwo zmęczyć jeśli zdecydujesz się na cwał bez chwili odpoczynku. Możesz na szczęście wydłużać pasek wytrzymałości dzięki lepszym siodłom, a także kupować inne elementy wyposażenia dla konia. Najważniejsze tego typu obiekty wymienione zostały na stronie Wyposażenie konia - gdzie zdobyć? w rozdziale Pytania i odpowiedzi.
 - Główny bohater nie musi schodzić z konia podczas walki, ale w ten sposób powinieneś rozprawiać się jedynie z najsłabszymi przeciwnikami, jak np. niskopoziomowymi ghulami, dzikimi psami, bandytami czy wilkami. W trakcie walk zapełnia się bowiem stopniowo pasek paniki konia i jeśli na czas nie oddalisz się od obszaru walk to zwierzę zrzuci Geralta ze swojego grzbietu i uczyni go na kilka sekund bezbronnym.
 - Podczas przemierzania świata gry z pomocą konia nie możesz zbierać żadnych spośród odnajdywanych interaktywnych przedmiotów. Mowa tu w głównej mierze o ziołach. W początkowych godzinach gry dobrze jest więc jak najczęściej podróżować mimo wszystko o własnych siłach, tak by móc na bieżąco wzbogacać swój zapas ziół potrzebnych do czynności alchemicznych.
 - Koń Geralta - Płotka - nie może zginąć, tak więc nie musisz się obawiać o jego utratę. Staraj się jednak zostawiać go z dala od miejsc rozgrywania walk, bo w przeciwnym wypadku może przeszkadzać bohaterowi w atakowaniu wrogów.
 - Inne odnajdywane w grze konie mogą być dosiadane, przy czym musisz je napierw ujarzmić używając na nich znaku Aksji. Z opcji tej powinieneś jednak korzystać tylko jeśli wymaga tego aktualny quest (np. gdy trzeba ukraść czy odnaleźć konia w ramach zaliczania zadania).
 
Pływanie i nurkowanie

Pływanie w Wiedźminie 3 nie jest częstym zjawiskiem, ale nie możesz pomijać tego tematu, bo zanurzenie się w wodzie jest wymagane do zaliczenia wybranych zadań czy dotarcia do niektórych skarbów leżących na dnie.
O ile sam mechanizm pływania jest bardzo prosty i dobrze wyjaśniony w samouczku gry, o tyle musisz pamiętać o tym, że Geralt pod wodą nie jest w pełni bezpieczny, bo mogą dopaść go potwory potrafiące pływać. W początkowej fazie gry są to wyłącznie utopcy (Drowners), czyli te same potwory, z którymi walczy się też na suchym lądzie. Później podczas nurkowania możesz wpaść też m.in. na syreny. Geralt nie może używać pod wodą ani swoich mieczy ani znaków. Nie oznacza to, że jest bezbronny, bo do eliminowania potworów możesz używać kuszy. W zależności od poziomu potwora i wybranego poziomu trudności może on zginąć już po jednym trafieniu bełtem lub po kilku oddanych strzałach.
Korzystanie z łodzi

Jeżeli główny bohater musi dotrzeć do jakiejś oddalonej wysepki albo do skarbu znajdującego się daleko na morzu to o wiele lepszym pomysłem od pływania jest skorzystanie z możliwości użycia łodzi. Łódki odnajdziesz na brzegu w wielu różnych miejscach świata gry i każdą z nich możesz sobie "pożyczyć" bez żadnych problemów.
Łodzie nie są niezniszczalne, ale musisz się naprawdę postarać żeby je na tyle uszkodzić żeby były niezdatne do dalszej żeglugi. Unikaj przede wszystkim zderzeń z wystającymi z wody głazami i nie zbliżaj się za bardzo do brzegu. Musisz też wiedzieć, że główny bohater może zostać zaatakowany przez potwory podczas pływania łódką. Obowiązują tu te same ograniczenia do wspomnianych wyżej - nie możesz polegać ani na mieczach ani na znakach wiedźmińskich, a jedynie na kuszy.
0
- Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
- Poradnik do gry
	
- Eksploracja świata gry
		
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Eksploracja - podstawowe informacje
 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Jazda konno i pływanie - eksploracja
 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: NPC - spotkania z postaciami niezależnymi
 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kradzież i zła reputacja - eksploracja
 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rodzaje zadań (questów) - eksploracja
 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Opcjonalne lokacje (pytajniki na mapie) - eksploracja
 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Tablice ogłoszeniowe - eksploracja
 
 
 - Eksploracja świata gry
		
 
 - Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
roka43078312715 Junior
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
wolfw31438128cc Junior
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Krystian1109 Junior
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Atajzuru Legionista
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
FALKA1521 Legionista
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
atramairama Junior
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Thrud the Barbarian Legionista
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Wanheda Junior
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
dariuszo25 Junior
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
eustachy games Junior
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
