Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon opisany został podstawowy rynsztunek szkoły gryfa. Informujemy jakie wymagania posiada podstawowy zestaw gryfa, gdzie szukać schematów szkoły gryfa, oraz jakie przedmioty wchodzą w skład podstawowego rynsztunku szkoły gryfa i jakie posiadają statystyki.
- Podstawowy rynsztunek szkoły gryfa - najważniejsze informacje
- Zbroja wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin armor)
- Rękawice wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin gauntlets)
- Buty wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin boots)
- Spodnie wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin trousers)
- Stalowy miecz wiedźmińskiego cechu gryfa (Griffin steel sword)
- Miecz srebrny wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin silver sword)
Podstawowy rynsztunek szkoły gryfa - najważniejsze informacje

Rynsztunek cechu gryfa skierowany jest do graczy, którzy faworyzują używanie Znaków wiedźmińskich - każdy element pancerza oraz miecze posiadają bonus, który rośnie w miarę ulepszania ekwipunku. Aby zebrać podstawowe schematy rynsztunku szkoły gryfa, zaopatrz się najpierw w mapę: Pierwsza mapa Edwina Greloffa (Edwin Greloff's First Map). Posiada ją jedyny kowal we wsi Podgaje (Midcopse) w zachodnim Velen (niedaleko domu Keiry Metz). W zestaw ten nie wchodzi specjalna kusza.
Wymagany poziom: 11
Zbroja wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin armor)
Lokalizacja: Grota smokobójcy (Dragonslayer's Nest) niedaleko Krzywuchowych Moczarów (Crookback Bog)

Podążaj ścieżką prowadzącą na południowy wschód od Zalipia, aby znaleźć wejście do jaskini na jej końcu, gdzie znajduje się Grota smokobójcy (Dragonslayer's Nest) na północ od Krzywuchowych Moczarów (Crookback Bog). Wewnątrz natkniesz się na sporą ilość upiorów (poziom 7). Idź do końca korytarza na wprost.

Na końcu korytarza po lewej stronie zobaczysz naruszoną ścianę - użyj znaku Aard. Jeśli masz w ręce pochodnię - zgaś ją, gdyż za ścianą znajdują się trujące wybuchowe opary. Znajdziesz tu również upiory, lecz także uśpionego Leszego (Leshen) [20 poziom], dlatego lepiej nie podpalaj chmury gazów, by go nie wybudzić, a jedynie szybko pokonaj wąski korytarz, na którego końcu znajdziesz zawalone skały (użyj Aard).

Na końcu zmierzysz się z Ekkimą (Ekkimaras) [poziom 11]. W walce postaraj się wykonywać krótkie uniki, gdy przeciwnik wyprowadza atak, obrona mieczem na niewiele się zda. Dobrze jeśli posiadasz eliksir Kot, by nie musieć używać pochodni uniemożliwiającej wykonywanie wszystkich ruchów mieczem. Gdy pozbędziesz się przeciwnika, skrzynię ze schematami znajdziesz na schodach pośrodku groty.
Statystyki:
- Pancerz: 90
- Bonus siły Znaków: +5%
- Odporność na obuchowe: +5%
- Odporność na kłute: +5%
- Odporność na cięte: +10%
- Odporność na obr. od potworów: +15%
Rękawice wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin gauntlets)
Lokalizacja: W miejscu pancerza (patrz wyżej)
Statystyki:
- Pancerz: 27
- Bonus siły Znaków: +5%
- Odporność na żywioły: +5%
- Odporność na kłute: +1%
- Odporność na cięte: +2%
- Odporność na obr. od potworów: +2%
Buty wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin boots)
Lokalizacja: W miejscu pancerza (patrz wyżej)
Statystyki:
- Pancerz: 31
- Bonus siły Znaków: +5%
- Odporność na obuchowe: +1%
- Odporność na kłute: +1%
- Odporność na cięte: +2%
- Odporność na obr. od potworów: +2%
Spodnie wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin trousers)
Lokalizacja: W miejscu pancerza (patrz wyżej)
Statystyki:
- Pancerz: 31
- Bonus siły Znaków: +5%
- Odporność na żywioły: +17%
- Odporność na kłute: +2%
- Odporność na cięte: +5%
- Odporność na obr. od potworów: +7%
Stalowy miecz wiedźmińskiego cechu gryfa (Griffin steel sword)
Lokalizacja: Ostatni Bastion (Hindhold) na rzece Pontar

Schemat miecza stalowego odnajdziesz w Ostatnim Bastionie (Hindhold), który znajduje się niedaleko przejścia na rzece Pontar. Wejścia do bastionu strzegą Endragi. Musisz wyjść na szczyt i zmierzyć się jeszcze z grupą harpii, które uwiły tam gniazdo.

Po lewej stronie od schodów, którymi dotarłeś na górę znajdują się drzwi do przybudówki. Za nimi leżeć będzie skrzynia oraz szkielet - diagram znajduje się przy tym drugim.
Statystyki:
- Obrażenia: 119-145
- Bonus siły Znaków: +5%
- Doświadczenie od ludzi i nieludzi: +5%
Miecz srebrny wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin silver sword)
Lokalizacja: Zamek na Samotnej Skale (Lornruk), północny zachód od Kasztelu Wrońce (Crow's Perch)

Ostatni schemat zestawu, czyli miecz srebrny, znajduje się w opuszczonym zamku na Samotnej Skale (Lornruk), na północny zachód od Kasztelu Wrońce (Crow's Perch). Nad zamkiem krąży wyverna (poziom 14). Nie musisz jej zabijać, jednak gdy wejdziesz do zamku walka z nią może być utrudniona, jak i wszelkie interakcje (Geralt automatycznie przejedzie w tryb walki).

By dostać się do zamku najpierw zeskocz z mostu (niezalecane) lub zejdź po skałach do wody. Po wschodniej stronie zlokalizujesz Miejsce Mocy - pod nim znajduje się podwodna jaskinia prowadząca do zamku. W środku wyskocz po skałach i udaj się drabiną na górę.

Gdy znajdziesz się przed most zwodzony, możesz go opuścić kołowrotem. Schemat odnajdziesz wchodząc po drabinie na ścianie koło owego mostu. Leży w skrzyni przy kamieniu do ostrzenia mieczy na piętrze.
Statystyki:
- Obrażenia: 202-246
- Bonus siły Znaków: +5%
- Doświadczenie od potworów: +20%
0
Komentarze czytelników
roka43078312715 Junior
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
wolfw31438128cc Junior
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Krystian1109 Junior
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Atajzuru Legionista
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
FALKA1521 Legionista
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
atramairama Junior
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Thrud the Barbarian Legionista
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Wanheda Junior
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
dariuszo25 Junior
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
eustachy games Junior
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
