Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon opisany został podstawowy rynsztunek szkoły gryfa. Informujemy jakie wymagania posiada podstawowy zestaw gryfa, gdzie szukać schematów szkoły gryfa, oraz jakie przedmioty wchodzą w skład podstawowego rynsztunku szkoły gryfa i jakie posiadają statystyki.

Podstawowy rynsztunek szkoły gryfa - najważniejsze informacje

Rynsztunek szkoły gryfa - podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Rynsztunek szkoły gryfa - podstawowy

Rynsztunek cechu gryfa skierowany jest do graczy, którzy faworyzują używanie Znaków wiedźmińskich - każdy element pancerza oraz miecze posiadają bonus, który rośnie w miarę ulepszania ekwipunku. Aby zebrać podstawowe schematy rynsztunku szkoły gryfa, zaopatrz się najpierw w mapę: Pierwsza mapa Edwina Greloffa (Edwin Greloff's First Map). Posiada ją jedyny kowal we wsi Podgaje (Midcopse) w zachodnim Velen (niedaleko domu Keiry Metz). W zestaw ten nie wchodzi specjalna kusza.

Wymagany poziom: 11

Zbroja wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin armor)

Lokalizacja: Grota smokobójcy (Dragonslayer's Nest) niedaleko Krzywuchowych Moczarów (Crookback Bog)

Podążaj ścieżką prowadzącą na południowy wschód od Zalipia, aby znaleźć wejście do jaskini na jej końcu, gdzie znajduje się Grota smokobójcy (Dragonslayers Nest) na północ od Krzywuchowych Moczarów (Crookback Bog) - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Podążaj ścieżką prowadzącą na południowy wschód od Zalipia, aby znaleźć wejście do jaskini na jej końcu, gdzie znajduje się Grota smokobójcy (Dragonslayer's Nest) na północ od Krzywuchowych Moczarów (Crookback Bog). Wewnątrz natkniesz się na sporą ilość upiorów (poziom 7). Idź do końca korytarza na wprost.

Ściana do przebicia - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Ściana do przebicia

Na końcu korytarza po lewej stronie zobaczysz naruszoną ścianę - użyj znaku Aard. Jeśli masz w ręce pochodnię - zgaś ją, gdyż za ścianą znajdują się trujące wybuchowe opary. Znajdziesz tu również upiory, lecz także uśpionego Leszego (Leshen) [20 poziom], dlatego lepiej nie podpalaj chmury gazów, by go nie wybudzić, a jedynie szybko pokonaj wąski korytarz, na którego końcu znajdziesz zawalone skały (użyj Aard).

Skrzynia na szczycie schodów - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Skrzynia na szczycie schodów

Na końcu zmierzysz się z Ekkimą (Ekkimaras) [poziom 11]. W walce postaraj się wykonywać krótkie uniki, gdy przeciwnik wyprowadza atak, obrona mieczem na niewiele się zda. Dobrze jeśli posiadasz eliksir Kot, by nie musieć używać pochodni uniemożliwiającej wykonywanie wszystkich ruchów mieczem. Gdy pozbędziesz się przeciwnika, skrzynię ze schematami znajdziesz na schodach pośrodku groty.

Statystyki:

  1. Pancerz: 90
  2. Bonus siły Znaków: +5%
  3. Odporność na obuchowe: +5%
  4. Odporność na kłute: +5%
  5. Odporność na cięte: +10%
  6. Odporność na obr. od potworów: +15%

Rękawice wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin gauntlets)

Lokalizacja: W miejscu pancerza (patrz wyżej)

Statystyki:

  1. Pancerz: 27
  2. Bonus siły Znaków: +5%
  3. Odporność na żywioły: +5%
  4. Odporność na kłute: +1%
  5. Odporność na cięte: +2%
  6. Odporność na obr. od potworów: +2%

Buty wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin boots)

Lokalizacja: W miejscu pancerza (patrz wyżej)

Statystyki:

  1. Pancerz: 31
  2. Bonus siły Znaków: +5%
  3. Odporność na obuchowe: +1%
  4. Odporność na kłute: +1%
  5. Odporność na cięte: +2%
  6. Odporność na obr. od potworów: +2%

Spodnie wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin trousers)

Lokalizacja: W miejscu pancerza (patrz wyżej)

Statystyki:

  1. Pancerz: 31
  2. Bonus siły Znaków: +5%
  3. Odporność na żywioły: +17%
  4. Odporność na kłute: +2%
  5. Odporność na cięte: +5%
  6. Odporność na obr. od potworów: +7%

Stalowy miecz wiedźmińskiego cechu gryfa (Griffin steel sword)

Lokalizacja: Ostatni Bastion (Hindhold) na rzece Pontar

Schemat miecza stalowego odnajdziesz w Ostatnim Bastionie (Hindhold), który znajduje się niedaleko przejścia na rzece Pontar - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Schemat miecza stalowego odnajdziesz w Ostatnim Bastionie (Hindhold), który znajduje się niedaleko przejścia na rzece Pontar. Wejścia do bastionu strzegą Endragi. Musisz wyjść na szczyt i zmierzyć się jeszcze z grupą harpii, które uwiły tam gniazdo.

Drzwi do przybudówki na szczycie twierdzy - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Drzwi do przybudówki na szczycie twierdzy

Po lewej stronie od schodów, którymi dotarłeś na górę znajdują się drzwi do przybudówki. Za nimi leżeć będzie skrzynia oraz szkielet - diagram znajduje się przy tym drugim.

Statystyki:

  1. Obrażenia: 119-145
  2. Bonus siły Znaków: +5%
  3. Doświadczenie od ludzi i nieludzi: +5%

Miecz srebrny wiedźmińskiego cechu szkoły gryfa (Griffin silver sword)

Lokalizacja: Zamek na Samotnej Skale (Lornruk), północny zachód od Kasztelu Wrońce (Crow's Perch)

Ostatni schemat zestawu, czyli miecz srebrny, znajduje się w opuszczonym zamku na Samotnej Skale (Lornruk), na północny zachód od Kasztelu Wrońce (Crows Perch) - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Ostatni schemat zestawu, czyli miecz srebrny, znajduje się w opuszczonym zamku na Samotnej Skale (Lornruk), na północny zachód od Kasztelu Wrońce (Crow's Perch). Nad zamkiem krąży wyverna (poziom 14). Nie musisz jej zabijać, jednak gdy wejdziesz do zamku walka z nią może być utrudniona, jak i wszelkie interakcje (Geralt automatycznie przejedzie w tryb walki).

By dostać się do zamku najpierw zeskocz z mostu (niezalecane) lub zejdź po skałach do wody - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

By dostać się do zamku najpierw zeskocz z mostu (niezalecane) lub zejdź po skałach do wody. Po wschodniej stronie zlokalizujesz Miejsce Mocy - pod nim znajduje się podwodna jaskinia prowadząca do zamku. W środku wyskocz po skałach i udaj się drabiną na górę.

Drabina znajduje się tuż obok drzwi, skąd przybyłeś - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Rynsztunek szkoły gryfa - Podstawowy - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Drabina znajduje się tuż obok drzwi, skąd przybyłeś

Gdy znajdziesz się przed most zwodzony, możesz go opuścić kołowrotem. Schemat odnajdziesz wchodząc po drabinie na ścianie koło owego mostu. Leży w skrzyni przy kamieniu do ostrzenia mieczy na piętrze.

Statystyki:

  1. Obrażenia: 202-246
  2. Bonus siły Znaków: +5%
  3. Doświadczenie od potworów: +20%

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-12-24
22:00

dariuszo25 Junior

Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.

Komentarz: dariuszo25
2025-04-10
16:08

imsamegirl Junior

na początku masz tylko pierwszą linijke do dyspozycji, potem musisz wykupować inne, aby odblokować pozostałe linijki a poza tym to nie ma zasad

Komentarz: imsamegirl
2024-06-10
18:48

Wanheda Junior

Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?

Komentarz: Wanheda
2024-11-16
21:48

MadWay Junior

no tak, na koniec gry wpływają wszystkie wybory z całej gry (przynajmniej tak mi powiedział znajomy który bardziej zna się na wiedzminie )

Komentarz: MadWay
2024-11-16
22:09

SpoconaZofia Legend

SpoconaZofia

W 3 Ciri nie może zginąć. Podobnie myślałem. W wersji edycji kompletnej autorzy dali nam kilka wskazówek o tym najgorszym zakończeniu. https://www.youtube.com/watch?v=yyPMltDjTFw

Komentarz: SpoconaZofia
2024-06-08
12:51

Thrud the Barbarian Chorąży

😈

W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...

Komentarz: Thrud the Barbarian
2024-04-21
12:08

atramairama Junior

Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?

Komentarz: atramairama
2025-04-10
16:11

imsamegirl Junior

może po prostu bug, zdarza sie

Komentarz: imsamegirl
2024-02-23
11:49

FALKA1521 Legionista

FALKA1521

Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa

Komentarz: FALKA1521
2023-02-02
13:22

Atajzuru Legionista

wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało

Komentarz: Atajzuru
2023-06-18
21:51

zanonimizowany1291595 Legend

😁

Nie naprawili buga od 8 lat? Szok i niedowierzanie w sumie.

Komentarz: zanonimizowany1291595
2023-01-04
19:11

Krystian1109 Junior

Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?

Komentarz: Krystian1109
2022-12-30
20:56

wolfw31438128cc Junior

Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?

Komentarz: wolfw31438128cc
2022-12-23
06:52

roka43078312715 Junior

Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?

Komentarz: roka43078312715
2024-01-05
15:00

FALKA1521 Legionista

FALKA1521

nie, bo to konsola

Komentarz: FALKA1521
2022-12-12
21:19

agnieszkao Junior

😒

Kuurczee już od godziny męczę się z tym głupim nifgardem czy jak jemu tam cały czas mnie zabiją masakra

Komentarz: agnieszkao
2022-11-19
22:35

Ur mom Junior

Ulepszone spodnie cechu kota , w domku kowala jest zejście do jaskini w którym ten rysztunek się znajduje lecz umnie w tym zejściu jest krata , które nie umożliwia zejście . Ktoś wie dlaczego tak jest? Na youtubie ludzie normalnie mają drabinę na dół i se biorą schemat a ja mam kratę : C . Help

Komentarz: Ur mom
2022-09-08
12:36

Zaki Junior

Witam, zrobilem misje na arcymistrzowski rynsztunek wilka. Zadanie zakonczone. Ale gdy chce go wykonac u tego arcymistrz w krew i wino. To mi tych schematow nie pokazuje? Wie ktos dlaczego? Nigdy wczesniej nie robilem zadnych innych schematow na wilka czy to dlatego?

Komentarz: Zaki
2022-05-25
18:49

Natsunaya Legionista

Natsunaya

Nie wiem czy to jest już wiedza powszechna ale z ciekawości pognałam za Czarną Marą na koniec zadania Szepczące Wzgórze mając nadziej że dotrę tam gdzie przetrzymywane są dzieci. Mara jedzie stałą trasą ale okazało się że kiedy dotrze do mostu w miejscu gdzie jest moja postać to po prostu znika ( nie zgubiłam jej po prostu jej tekstura nagle znika)

Komentarz: Natsunaya

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl