Wiedźmin 3 Dziki Gon: Bestia z Białego Sadu - solucja (Biały Sad)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia głównego questu Bestia z Białego Sadu - The Beast of White Orchard. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak poprawnie przygotować się do pojedynku z bestią - wielkim gryfem, a także jak pokonać gryfa, który jest pierwszym pełnoprawnym bossem gry.

Przygotowania do pojedynku z gryfem

W trakcie podróży do gniazda gryfa musisz wspiąć się na wyższą półkę i doskoczyć do sąsiedniej - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Bestia z Białego Sadu - solucja (Biały Sad) - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
W trakcie podróży do gniazda gryfa musisz wspiąć się na wyższą półkę i doskoczyć do sąsiedniej

Quest ten możesz odblokować w wyniku spotkania się z komendantem garnizonu (Peterem Saarem Gwynleve'em) w Obozie Nilfgaardczyków (Nilfgaardian Camp) i ma to miejsce w trakcie zaliczania głównego zadania Bez i agrest (Lilac and Gooseberries). Nowa misja dotyczy zabicia ogromnego gryfa terroryzującego Biały Sad. Zanim przystąpisz do walki z gryfem musisz poczynić pewne przygotowania - spotkać się z myśliwym oraz z lokalną zielarką. Oba te spotkania możesz zaliczyć w dowolnej kolejności.

Myśliwy Mislav ma swoją chatkę na południe od Wioski Biały Sad. Po dotarciu na miejsce zapukaj do drzwi żeby przekonać się, że nie zastałeś go w domu. Uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zacznij podążać za śladami stóp w stronę lasu. Wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym ukrywa się myśliwy. Możesz się tu zachować na dwa sposoby - zażądać żeby od razu podzielił się informacjami na temat miejsca odnalezienia zwłok lub pomóc mu najpierw w pozbyciu się okolicznych dzikich psów (Wild Dogs) co nie będzie zbyt trudne. Niezależnie jak się zachowałeś Mislav doprowadzi ostatecznie Geralta do miejsca gdzie odnalazł wcześniej ciała. Pozostań tu na dłużej i zbadaj dokładnie cały ten obszar (korzystaj z wiedzmińskich zmysłów). Obejrzyj butelkę po alkoholu, ślady krwi na ziemi i ślady stóp, za którymi musisz zacząć podążać.

Kontynuuj przemarsz, mijając po drodze Zniszczony most (Broken Bridge). Wdrap się nieco dalej na wyższą półkę i doskocz z rozbiegu do bardziej oddalonej ścieżki. Wkrótce dotrzesz do gniazda gryfa i musisz je dokładniej zbadać. Obejrzyj zwłoki, kości oraz martwą samicę gryfa. Wybierz wszystkie opcje zachowania z listy, która pojawi się na ekranie, tak by dowiedzieć się jak najwięcej na temat martwego potwora (otrzymasz za to punkty doświadczenia).

Szakłak odnajduje się podczas nurkowania, tak więc uważaj na utopców - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Bestia z Białego Sadu - solucja (Biały Sad) - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Szakłak odnajduje się podczas nurkowania, tak więc uważaj na utopców

Możesz teraz wyruszyć do miejsca pobytu zielarki Tomiry i jej chatka znajduje się w niewielkiej odległości na wschód od Tartaku (Sawmill). W trakcie rozmowy wypytaj się kobiety o ziele zwane szakłakiem (Buckthorn), które będzie potrzebne w roli przynęty. Zielarka wskaże ci miejsce jego występowania. Szakłak występuje pod wodą i oznacza to, że po dotarciu do oznaczonego na mapie fragmentu rzeki musisz zanurkować. Pośpiesz się ze zbadaniem dna, bo w pobliżu moga przebywać utopce i Geralt do czasu powrotu na brzeg będzie bezbronny (dopiero po otrzymaniu kuszy w dalszej części gry będziesz mógł je atakować pod wodą). Pozyskaj co najmniej jedną sztukę szakłaka (Buckthorn).

Powróć do gospody w Wiosce Biały Sad żeby spotkać się z Vesemirem. Po ustaleniu planu działania otwórz okno alchemii i zalicz krótki samouczek z tworzenia mikstur. Na potrzeby tego turoriala możesz przygotować sobie eliksir o nazwie Grom (Thunderbolt), który zwiększa tymczasowo siłę ataków Geralta. Przenieś go do aktywnego slotu inwentarza. Możesz od razu zamknąć to okno lub kontynuować zabawę z alchemią. Sprawdź np. czy dysponujesz możliwością wyprodukowania bomby Kartacz. Przy okazji zapisz stan gry i upewnij się, że Geralt jest w pełni wyleczony.

Gryf - walka z bossem

Zmuszaj gryfa atakami dystansowymi do wylądowania i decyduj się wtedy na walkę w zwarciu - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Bestia z Białego Sadu - solucja (Biały Sad) - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Zmuszaj gryfa atakami dystansowymi do wylądowania i decyduj się wtedy na walkę w zwarciu

Możesz wyruszyć na rozległe pole zlokalizowane na północny-wschód od Wioski Biały Sad. Spotkaj się ponownie z Vesemirem i potwierdź chęć rozmieszczenia przynęty. Przy okazji otrzymasz kuszę (Crossbow), której będziesz mógł używać do ataków dystansowych (ma ona nielimitowany zapas bełtów).

Tuż po rozpoczęciu pojedynku z gryfem (Royal Griffin) wybierz z rozwijanego menu właśnie kuszę i przetestuj jej działanie. W trakcie rozgrywania tej walki używaj kuszy zawsze wtedy gdy gryf będzie latał nad polem bitwy, zachęcając go niejako do wylądowania. Uważaj z kolei na ataki potwora wykonywane z powietrza, uskakując na boki gdy tylko zauważysz, że leci on w stronę Geralta.

Po tym jak gryf wyląduje przystąp do wyprowadzania ataków wręcz (używaj srebrnego miecza). Dobrym pomysłem jest ogłuszanie latającej bestii dzięki używaniu znaku Aard. Zapewni ci to możliwość wyprowadzania silniejszych ciosów i rzadziej będziesz musiał unikać bezpośrednich ataków potwora. W trakcie rozgrywania tej walki co pewien czas decyduj się na wypicie zawartości przygotowanej wcześniej mikstury Grom, której działanie polega na wzmocnieniu ataków Geralta. Oprócz tego pamiętaj o obserwowaniu paska zdrowia głównego bohatera.

Kontynuuj atakowanie gryfa na odległość i na niewielkim dystansie do momentu, w którym utraci około połowy paska zdrowia i oddali się od pola bitwy. Uaktywnij wiedźmińskie zmysły, które pozwolą ci ustalić, że potwór skrył się w pobliżu Młyna (Mill) znajdującego się na północ od miejsca stoczenia pierwszej części bitwy. Wznów tu wykonywanie opisanych wyżej ataków i kontynuuj walki do momentu zabicia potwora.

Powrót do Obozu Nilfgaardczyków

Po wygranej bitwie zbadaj zwłoki gryfa żeby pozyskać mutagen gryfa (Griffin mutagen) oraz trofeum (Griffin trophy). Umieść od razu mutagen w odpowiednim slocie w inwentarzu (na chwilę obecną wydłuży on pasek zdrowia Geralta o 150 punktów - w późniejszej fazie gry będziesz mógł z nim dalej eksperymentować).

Możesz już powrócić do komendanta garnizonu w Obozie Nilfgaardczyków i poinformować go o zabiciu gryfa. Po raz pierwszy musisz podjąć decyzję pod presją czasu - możesz odebrać złoto od Gwynleve'a (otrzymasz 150 koron i punkty doświadczenia) lub odmówić przyjęcia zapłaty (otrzymasz więcej punktów doświadczenia).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-12-24
22:00

dariuszo25 Junior

Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.

Komentarz: dariuszo25
2025-04-10
16:08

imsamegirl Junior

na początku masz tylko pierwszą linijke do dyspozycji, potem musisz wykupować inne, aby odblokować pozostałe linijki a poza tym to nie ma zasad

Komentarz: imsamegirl
2024-06-10
18:48

Wanheda Junior

Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?

Komentarz: Wanheda
2024-11-16
21:48

MadWay Junior

no tak, na koniec gry wpływają wszystkie wybory z całej gry (przynajmniej tak mi powiedział znajomy który bardziej zna się na wiedzminie )

Komentarz: MadWay
2024-11-16
22:09

SpoconaZofia Legend

SpoconaZofia

W 3 Ciri nie może zginąć. Podobnie myślałem. W wersji edycji kompletnej autorzy dali nam kilka wskazówek o tym najgorszym zakończeniu. https://www.youtube.com/watch?v=yyPMltDjTFw

Komentarz: SpoconaZofia
2024-06-08
12:51

Thrud the Barbarian Chorąży

😈

W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...

Komentarz: Thrud the Barbarian
2024-04-21
12:08

atramairama Junior

Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?

Komentarz: atramairama
2025-04-10
16:11

imsamegirl Junior

może po prostu bug, zdarza sie

Komentarz: imsamegirl
2024-02-23
11:49

FALKA1521 Legionista

FALKA1521

Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa

Komentarz: FALKA1521
2023-02-02
13:22

Atajzuru Legionista

wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało

Komentarz: Atajzuru
2023-06-18
21:51

zanonimizowany1291595 Legend

😁

Nie naprawili buga od 8 lat? Szok i niedowierzanie w sumie.

Komentarz: zanonimizowany1291595
2023-01-04
19:11

Krystian1109 Junior

Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?

Komentarz: Krystian1109
2022-12-30
20:56

wolfw31438128cc Junior

Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?

Komentarz: wolfw31438128cc
2022-12-23
06:52

roka43078312715 Junior

Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?

Komentarz: roka43078312715
2024-01-05
15:00

FALKA1521 Legionista

FALKA1521

nie, bo to konsola

Komentarz: FALKA1521
2022-12-12
21:19

agnieszkao Junior

😒

Kuurczee już od godziny męczę się z tym głupim nifgardem czy jak jemu tam cały czas mnie zabiją masakra

Komentarz: agnieszkao
2022-11-19
22:35

Ur mom Junior

Ulepszone spodnie cechu kota , w domku kowala jest zejście do jaskini w którym ten rysztunek się znajduje lecz umnie w tym zejściu jest krata , które nie umożliwia zejście . Ktoś wie dlaczego tak jest? Na youtubie ludzie normalnie mają drabinę na dół i se biorą schemat a ja mam kratę : C . Help

Komentarz: Ur mom
2022-09-08
12:36

Zaki Junior

Witam, zrobilem misje na arcymistrzowski rynsztunek wilka. Zadanie zakonczone. Ale gdy chce go wykonac u tego arcymistrz w krew i wino. To mi tych schematow nie pokazuje? Wie ktos dlaczego? Nigdy wczesniej nie robilem zadnych innych schematow na wilka czy to dlatego?

Komentarz: Zaki
2022-05-25
18:49

Natsunaya Legionista

Natsunaya

Nie wiem czy to jest już wiedza powszechna ale z ciekawości pognałam za Czarną Marą na koniec zadania Szepczące Wzgórze mając nadziej że dotrę tam gdzie przetrzymywane są dzieci. Mara jedzie stałą trasą ale okazało się że kiedy dotrze do mostu w miejscu gdzie jest moja postać to po prostu znika ( nie zgubiłam jej po prostu jej tekstura nagle znika)

Komentarz: Natsunaya

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl