Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia głównego questu Sprawy rodzinne - Family Matters. Nasza solucja objaśnia m.in. jak przeprowadzić śledztwo w kasztelu, jak uporać się z wieśniakami przed chatą guślarza, jak przejść przez płonącą stodołę, jak pokonać barona w walce na pięści, jak zachować się w sprawie porońca (ważny wybór) i kiedy można wyruszyć na poszukiwania Tamary.

Śledztwo w Kasztelu Wrońce - odnalezienie talizmanu

Lalka leżąca przy łóżku to jeden z kilku przedmiotów do zabrania - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Lalka leżąca przy łóżku to jeden z kilku przedmiotów do zabrania

Zadanie to otrzymasz automatycznie po odbyciu spotkania z baronem Filipem Strengerem w Kasztelu Wrońce (Crow's Perch) (M3,3). Ma to miejsce w ramach głównego questu Krwawy Baron (Bloody Baron).

Wyrusz za baronem na wyższe piętro. Do zbadania są tu dwa pomieszczenia i możesz rozpocząć na przykład od tego znajdującego się bliżej schodów. Zajrzyj do szafy i zabierz z niej zardzewiały klucz (Rusty Key) oraz kadzidło (Incense). Przjedź następnie do sypialni i obejrzyj lalkę (Doll) leżącą przy łóżku.

Musisz teraz uaktywnić wiedźmińskie zmysły i podążać za oznaczonymi czerwonym kolorem zapachami. Zaprowadzą Cię one do piwnicy budynku. Dotrzyj do pomieszczenia na lewo od przysypiającego wartownika. Odnajdziesz tu zamknięte drzwi i do ich otwarcia potrzebny jest zdobyty wcześniej klucz. Podejdź do ołtarza, z którego zabierz kartkę z modlitwą (A Prayer). Oprócz tego obejrzyj dużą misę.

Deska skrywająca talizman - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Deska skrywająca talizman

Powróć na najwyższy poziom i wejdź do pomieszczenia, przy którym siedzi baron. Załącz tu na nowo wiedźmińskie zmysły i zacznij badać kolejne interaktywne obiekty - uszkodzony drewniany świecznik, wazon ze świeżymi kwiatami, puste miejsce na ścianie oraz zawieszony na sąsiedniej ścianie obraz. Obejrzenie obrazu doprowadzi do odkrycia dziury. Sprawdź znajdujący się obok drewniany mebel. Po wysłuchaniu komentarza Geralta powróć do świecznika i przyjrzyj się śladom rozlanego wina. Tak samo jak wcześniej musisz teraz zacząć podążać za czerwonymi zapachami, które staną się widoczne po uaktywnieniu wiedźmińskich zmysłów.

Dotrzyj do klatki schodowej, zejdź na półpiętro i przyjrzyj się jednej z drewnianych desek, dzięki czemu będziesz mógł zabrać talizman (Talisman).

Udaj się na ponownie spotkanie z baronem. Porozmawiaj z nim na temat lalki z sypialni, śladów walki z pomieszczenia ze świecznikiem oraz odnalezionego talizmanu. Strenger wyśle głównego bohatera na spotkanie z guślarzem (Pellar).

Spotkanie się z Guślarzem

Możesz uniknąć walki dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu rozmowy czy użyciu znaku Axii - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Możesz uniknąć walki dzięki odpowiedniemu poprowadzeniu rozmowy czy użyciu znaku Axii

Chatka guślarza znajduje się w lesie na zachód od Kasztelu Wrońce (M3,7) i po dotarciu na miejsce odkryjesz grupę ludzi barona dobijających się do jej drzwi. Możesz się zachować w tym miejscu na trzy zasadnicze sposoby.

  1. Pierwszy wariant to zaatakowanie bandytów. Znajdują się oni na 6 poziomie doświadczenia i po rozpoczęciu walk powinieneś jak najszybciej pozbyć się osób z kuszami (możesz po ich zabiciu zbadać ich ciała i pozyskać rzadkie odmiany bełtów).
  2. Drugi wariant to zapytanie się ludzi barona o powody wizyty u guślarza. Możesz następnie zaoferować pomoc w uleczeniu ich kolegi w zamian za zostawienie guślarza w spokoju.
  3. Ostatni trzeci wariant jest dostępny tylko jeśli dysponujesz rozwiniętym znakiem Axii. Możesz mianowicie użyć tego znaku w rozmowie żeby zawładnąć tymczasowo umysłami bandytów i nakłonić ich do odejścia.

Niezależnie jak się zachowałeś na sam koniec zapukaj do chatki guślarza i porusz w trakcie rozmowy temat żony i córki barona. Mężczyzna nie będzie chciał pomóc Geraltowi dopóki ten nie odzyska jego kozy i jej odszukaniem zajmiesz się w ramach głównego zadania Na ratunek Księżniczce (A Princess in Distress) - jego opis przejścia jest na osobnej stronie naszej solucji.

Powrót do kasztelu i uratowanie Oswina z płonącej stodoły

1 - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia stajennego i główne wyjście ze stodoły - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia stajennego i główne wyjście ze stodoły

Po odnalezieniu kozy ponownie porozmawiaj z guślarzem, dowiadując się o istnieniu porońca. Wyrusz z powrotem w stronę Kasztelu Wrońce. Po drodze zauważysz, że w zamku płonie aktualnie stodoła. Dotrzyj na główny dziedziniec kasztelu, a załączy się scenka ze spotkania z jednym z ludzi barona. Poprosi on o uratowanie Oswina, który przebywa w stodole - możesz zgodzić się na to lub odmówić i udać się od razu na spotkanie z baronem (jest to decyzja dokonywana pod presją czasu).

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-12-23
06:52

roka43078312715 Junior

Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?

Komentarz: roka43078312715
2022-12-30
20:56

wolfw31438128cc Junior

Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?

Komentarz: wolfw31438128cc
2023-01-04
19:11

Krystian1109 Junior

Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?

Komentarz: Krystian1109
2023-02-02
13:22

Atajzuru Legionista

wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało

Komentarz: Atajzuru
2024-02-23
11:49

FALKA1521 Legionista

FALKA1521

Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa

Komentarz: FALKA1521
2024-04-21
12:08

atramairama Junior

Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?

Komentarz: atramairama
2024-06-08
12:51

Thrud the Barbarian Legionista

😈

W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...

Komentarz: Thrud the Barbarian
2024-06-10
18:48

Wanheda Junior

Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?

Komentarz: Wanheda
2024-12-24
22:00

dariuszo25 Junior

Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.

Komentarz: dariuszo25

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl