Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajdują się opisy przejścia 2 zleceń wiedźmińskich z lokacji Kasztel Wrońce. Poniższa solucja podpowiada m.in. gdzie zlokalizować bestię zwaną Skrzekaczem i jak ją wypłoszyć z jaskini, a także jak rozprawić się z archegryfem na wzgórzach.

Zlecenie: Skrzekacz (Contract: Shrieker)

Cały czas używaj wiedźmińskich zmysłów, bo niektóre ślady są bardziej od siebie oddalone - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Cały czas używaj wiedźmińskich zmysłów, bo niektóre ślady są bardziej od siebie oddalone

O możliwości zaliczenia tego zadania dowiesz się dzięki odczytaniu notatki po wejściu w interakcję z jedną z tablic ogłoszeniowych w Velen. Udaj się do Kasztelu Wrońce (Crow's Perch) i spotkaj się z Chetem siedzącym przez jedną z chatek (M3,4). Możesz od razu wyruszyć na poszukiwania skrzekacza lub najpierw potargować się o lepszą zapłatę za wykonanie zlecenia (mężczyzna powinien przystać na około 270 koron). Nie opuszczaj jeszcze zamku, tylko najpierw udaj się na tyły chatki. Odszukaj tu chłopca o imieniu Symko i porozmawiaj z nim na temat bestii, na którą wkrótce zapolujesz. Możesz od razu zakończyć rozmowę lub użyć na Symko znaku Axii (zakładając, że jest dostatecznie rozwinięty). Uspokoi to chłopczyka.

Wyjdź z kasztelu i udaj się na wschód od niego. Po dotarciu do oznaczonego obszaru uaktywnij wiedźmińskie zmysły. Zlokalizuj martwe zwierzę i obejrzyj duże ślady skrzekacza widoczne na ziemi. W okolicy do zbadania jest też krew. Podążaj za śladami stóp potwora, pokonując po drodze niewielki strumyk i wspinając się po skałach. Zbadaj dwukrotnie ślady znajdujące się w pobliżu jaskini (odblokujesz wpis w bestiariuszu dotyczący skrzekacza) i skieruj się do jej wnętrza.

Wyceluj bombą w okolice miejsca, z którego dobiegają dźwięki - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wyceluj bombą w okolice miejsca, z którego dobiegają dźwięki

Po wejściu do jaskini Geralt ustali, że skrzekacz (Shrieker) znajduje się w niedostępnym miejscu i że nie można w rezultacie podjąć z nim walki. Musisz pomóc sobie petardami (bombami) i przygotować jedną z trzech zasugerowanych przez grę - Samum, Kartacz (Grapeshot) lub Gwiazdę Tańczącą (Dancing Star). Geralt powinien dysponować schematem co najmniej jednej z tych bomb, tak więc całość ogranicza się do ich przygotowania. Potrzebne składniki alchemiczne możesz sam odnaleźć lub poszukać ich w ofertach lokalnych kupców.

Po tym jak pozyskasz co najmniej jedną wymaganą bombę powróć do jaskini. Zwróć się w stronę dźwięków wydawanych przez bestię (czerwone "fale" widoczne po uaktywnieniu wiedźmińskich zmysłów), wyceluj w ich stronę bombą i rzuć nią. Poprawnie wykonana akcja powinna zaowocować tym, że skrzekacz opuści jaskinię.

Uwaga - Zanim zajmiesz się pojedynkiem ze skrzekaczem upewnij się, że Geralt dysponuje odpowiednią ilością środków lecznicych zapewniających długotrwałą regenerację zdrowia. Jeśli posiadasz schemat oleju przeciw drakonidom (Draconid Oil) to obowiązkowo nałóż go na srebrny miecz Geralta (wygranie pojedynku bez niego jest oczywiście możliwe, ale będzie trudniejsze). Nie przystępuj do walki dopóki Geralt nie awansuje na 7-8 poziom doświadczenia.

Wykonuj uniki gdy skrzekacz przeprowadza ataki z powietrza - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wykonuj uniki gdy skrzekacz przeprowadza ataki z powietrza

Wyjdź z legowiska potwora i wyrusz na pobliskie pole, nad którym zacznie on latać. To właśnie w tym miejscu stoczysz właściwą bitwę ze skrzekaczem. Potwór ten ma zbliżony schemat zachowania do gryfa z Białego Sadu - domyślnie lata nad polem bitwy i co pewien czas ląduje żeby przystąpić do bardziej bezpośredniej wymiany ciosów z Geraltem.

Jeśli skrzekacz jest aktualnie w powietrzu to staraj się na bieżąco obserwować jego poczynania i odskakiwać na boki gdy tylko podejmie próbę zaatakowania głównego bohatera. To też dobra okazja do podleczenia się (w dalszej części bitwy), bo jego ataki z powietrza nie są częste. Nie musisz osobiście "zachęcać" skrzekacza do wylądowania, bo powinno do tego prędzej czy później dojść bez Twojego bezpośredniego udziału.

Ogłuszaj potwora, wyprowadzaj kilka szybkich ciosów i odskakuj do tyłu - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Ogłuszaj potwora, wyprowadzaj kilka szybkich ciosów i odskakuj do tyłu

Atakowaniem skrzekacza na dobre zajmuj się po tym jak on wyląduje. Nie śpiesz się z atakowaniem potwora, tylko staraj się zawsze zaczynać od ogłuszenia go. Warto polegać na petardach Kartacz oraz na znaku Aard. Po tym jak uda się ogłuszyć skrzekacza na kilka sekund podbiegaj do niego i wyprowadzaj 2-3 szybkie ciosy srebrnym mieczem. BARDZO ważne jest to żeby odskakiwać do tyłu po wykonaniu serii ciosów i skupiać się na unikaniu ataków potwora w walce wręcz. Są one bowiem bardzo silne i mogą dodatkowo ogłuszyć Geralta oraz wywołać u niego efekt krwawienia. W takich sytuacjach koncentruj się na regeneracji i wykonywaniu częstych uskoków. Atakowanie potwora wznawaiaj po tym jak Geralt odzyska siły i będzie mógł na spokojnie użyć na nowo bomby lub znaku Aard. W samej końcówce tego pojedynku skrzekacz rzuci się do ucieczki, ale z dogonieniem bestii i zadaniem jej śmiertelnego ciosu nie będzie problemów.

Po pokonaniu skrzekacza zbadaj jego zwłoki. Pozyskasz w ten sposób kilka cennych przedmiotów i najważniejszy z nuch to trofeum z kuroliszka (Cockatrice Trophy). Możesz już powrócić do zleceniodawcy zadania i poinformować go o zabiciu potwora. Chet będzie chciał przekazać Geraltowi złoto. Możesz odebrać zapłatę (w ustalonej wcześniej wysokości) lub pozwolić mężczyźnie na zachowanie złota.

Główna nagroda za ukończenie zlecenia wiedźmińskiego: Trofeum z kuroliszka - 10% szansa na odcięcie kończyny.

Zlecenie: Gryf na wzgórzach (Contract: The Griffin from the Highlands)

Atakuj archegryfa gdy ten wyląduje - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Atakuj archegryfa gdy ten wyląduje

To zlecenie wiedźmińskie staje się dostępne dopiero w dalszej części gry - sprawdzaj regularnie tablicę ogłoszeniową znajdującą się w Kasztelu Wrońce, a podczas jednej z wizyt w siedzibie barona ten nowy quest dodany zostanie do Twojego dziennika. Sam kontrakt cechuje się bardzo prostymi założeniami - musisz wyruszyć na północ od Kasztelu, bo to właśnie tę okolicę terroryzuje archegryf. W odnalezieniu potwora pomogą ci czerwone ślady (użyj wiedźmińskich zmysłów).

Uwaga - Na przystąpienie do tego zlecenia nie decyduj się dopóki nie awansujesz na co najmniej 24-25 poziom, albowiem latająca bestia będzie znajdowała się na 26 poziomie doświadczenia.

Po znalezieniu się w niewielkiej odległości od archegryfa przystąp do atakowania go z wykorzystaniem kuszy, unikając jednocześnie jego ataków z powietrza (odskakuj na boki). Podobnie jak w przypadku potyczki ze zwykłym gryfem z początku gry musisz starać się nakłaniać potwora do wylądowania. Dopiero wtedy przystępuj do właściwych walk - ogłuszaj archegryfa znakiem Aard, wykorzystuj srebrny miecz z nałożonym olejkiem przeciw hybrydom i dodatkowo rzucaj w potwora bombami Kartacz. Po zamordowaniu archegryfa przeszukaj jego zwłoki, zabierz trofeum i zdaj raport kwatermistrzowi przebywającemu w Kasztelu Wrońce. W nagrodę otrzymasz od niego złoto.

Główne nagrody za ukończenie zlecenia wiedźmińskiego: Trofeum z archegryfa - 10% szansa na odcięcie kończyny.

Archegryf pozostawia też po sobie gruczoł kwasowy (Archgriffin Acid Glan), który możesz wykorzystać do zaliczenia pobocznego zadania Mistrz płatnerstwa (jego opis przejścia jest na stronie o pobocznych questach Kasztelu Wrońce). Nie sprzedawaj więc tej zdobyczy.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-12-23
06:52

roka43078312715 Junior

Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?

Komentarz: roka43078312715
2022-12-30
20:56

wolfw31438128cc Junior

Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?

Komentarz: wolfw31438128cc
2023-01-04
19:11

Krystian1109 Junior

Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?

Komentarz: Krystian1109
2023-02-02
13:22

Atajzuru Legionista

wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało

Komentarz: Atajzuru
2024-02-23
11:49

FALKA1521 Legionista

FALKA1521

Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa

Komentarz: FALKA1521
2024-04-21
12:08

atramairama Junior

Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?

Komentarz: atramairama
2024-06-08
12:51

Thrud the Barbarian Legionista

😈

W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...

Komentarz: Thrud the Barbarian
2024-06-10
18:48

Wanheda Junior

Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?

Komentarz: Wanheda
2024-12-24
22:00

dariuszo25 Junior

Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.

Komentarz: dariuszo25

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl