Miejsce to odwiedza się przede wszystkim w ramach zaliczania głównego zadania "Nilfgaardzki łącznik".
Jest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania "Krwawy Baron".
W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem.
Spotkasz tu Ronvida (9 poziom), który wyzwie Geralta na honorowy pojedynek. Po pokonaniu mężczyzny możesz pozwolić mu odejść lub zagrozić, że następnym razem go zabijesz (25 punktów doświadczenia).
We wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań.
Guślarza odwiedza się w ramach głównego zadania "Sprawy rodzinne". Po ukończeniu głównego questu "Na ratunek Księżniczce" będziesz mógł z nim handlować.
Zamek na skale - znajdziesz tu część ekwipunku "Rynsztunku Szkoły Gryfa" w skrzyni. Zamku pilnuje wywerna (poziom 14). By dostać się do środka użyj podwodnego tunelu poniżej Miejsca mocy obok. W jaskini wespnij się po lewej ściance.
Bandyci zażądają od Geralta opłaty za przeprawę. Możesz pokazać im wiedźmiński medalion i od razu skorzystać z przejścia lub pokonać ich w walce.
Zbadaj dokładnie zniszczone ruiny, a natrafisz na skrzynię ze schematem z ulepszeniem spodni z wiedźmińskiego zestawu gryfa.
Po rozprawieniu się z niedźwiedziem zbadaj jego legowisko. Do odnalezienia jest tu schemat ulepszonego stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły niedźwiedzia.
Drugi ze sprzedawców oferuje m.in. skóry zwierząt i materiały rzemieślnicze.
Do skarbu najlepiej jest dotrzeć łodzią. Po zanurkowaniu zacznij uważać nautopce. Zlokalizuj pojemnik z kluczem (Aged Key) i użyj go do otwarcia skrzyni przy zniszczonej łódce leżącej na dnie. W skrzyni składowano m.in. unikatowy srebrny miecz Moonblade.
Bonus do znaku Quen. Pod wodą poniżej tego punktu znajdziesz wejście do zamku.
Skarbu pilnuje grupa utopców (4 poziom). Po walkach zbadaj zwłoki i interaktywne pojemniki. Odnajdziesz m.in. dwie pary unikalnych spodni, floreny, listy (Sodden Note i Highwayman's Notes) i rzadką zbroję (Verden Archer's Gambeson).
Strzeżą go ghule (9 poziom).
Skarbu pilnuje silny potwór - widłogon (14 poziom). Po walce zbadaj zwłoki - odnajdziesz m.in. dobry kamień runiczny oraz wysokiej jakości zbroję i buty.
Skarbu strzeże silny bazyliszek (14 poziom doświadczenia).
Do pokonania jest grupa dezerterów (7 poziom). Po ich zabiciu odszukaj skrzynię, w której są m.in. schemat i strona manuskryptu.
Strzeżą go ghule (9 poziom). Niedaleko gniazda jest skrzyna m.in. z zestawem naprawczym i wyrwaną stronę.
Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce - mapa ważnych miejsc
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Kasztel Wrońce, czyli największego fortu z krainy Velen. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne lokacje i postacie z Kasztelu Wrońce i jego okolic, a także wszystkie drogowskazy odnajdywane w najbliższym otoczeniu kasztelu.
- Kasztel Wrońce: Opis lokacji
- Kasztel Wrońce: Najważniejsze miejsca
- Kasztel Wrońce: Najważniejsze postacie niezależne
- Kasztel Wrońce: Rodzaje przeciwników
- Kasztel Wrońce: Ważne informacje o lokacji
Kasztel Wrońce: Opis lokacji
Powyższa mapa prezentuje obszar w pobliżu tytułowego Kasztelu Wrońce, czyli średniej wielkości zamku odwiedzanego w celu spotkania się z zamieszkującym go Krwawym Baronem.
Na mapie oprócz kasztelu zaznaczone zostały też inne ważne lokacje, jak również drogowskazy czy różnorakie opcjonalne miejsca, do których Geralt może zajrzeć. Podobnie jak w przypadku Karczmy na Rozstajach nie powinieneś zbyt wcześnie odwiedzać niektórych obszarów mapy, bo czekające tam wyzwania mogą przerosnąć głównego bohatera.
Kasztel Wrońce: Najważniejsze miejsca
2. Kasztel Wrońce
Jest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania Krwawy Baron. W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem.
4. Wieś Konary
We wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań.
5. Chata Guślarza
Guślarza odwiedza się w ramach głównego zadania Sprawy rodzinne. Po ukończeniu głównego questu Na ratunek Księżniczce będziesz mógł z nim handlować.
6. Lornruk
W miejscu tym jest zamek na skale, nad którym nieustannie lata silna wywerna (14 poziom doświadczenia) - możesz spróbować pokonać tego potwora lub starać się unikać z nim kontaktu podczas eksploracji zamku. Do zamku nie możesz początkowo wejść, bo dostępu do niego broni podniesiony most zwodzony. Musisz wskoczyć do wody, zanurkować w pobliżu zamku i odszukać podwodny tunel prowadzący do pomieszczenia z drabinką. W zamku do odnalezienia jest przede wszystkim schemat związany z zadaniem Rynsztunek Szkoły Gryfa. Oprócz tego na skale przy wodzie obok zamku jest Miejsce Mocy.
Kasztel Wrońce: Najważniejsze postacie niezależne
Baron Filip Strenger (M3,2) - Jest on powiązany z głównym wątkiem fabularnym gry i możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).
Fergus Graem (M3,2) - Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i jest powiązany z questem przygotowania pancerza dla Geralta. Fergus ma w swojej ofercie szereg różnych przedmiotów, m.in. zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze, księgi i elementy pancerza.
Kwatermistrz (M3,2) - Sprzedaje on m.in. mapę skarbu, glify, karty do gry, składniki alchemiczne, alkohole, żywność oraz unikalną kuszę.
Kowal (M3,4) - Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i sprzedaje m.in. mapę skarbu, zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze oraz miecze.
Guślarz (M3,5) - Możesz z nim handlować od momentu zaliczenia głównego zadania Na ratunek Księżniczce. Guślarz sprzedaje różnorakie składniki alchemiczne, jak również glify, przepisy i strony manuskryptu.
Kasztel Wrońce: Rodzaje przeciwników
- Baba wodna (Water Hag)
- Bandyta (Bandit)
- Bazyliszek (Basilisk)
- Dezerter (Deserter)
- Dziki pies (Wild Dog)
- Ghul (Ghoul)
- Harpia (Harpy)
- Niedźwiedź (Bear)
- Upiór (Wraith)
- Utopiec (Drowner)
- Wieśniak (Peasant)
- Widłogon (Forktail) - Walki z tymi potworami zaliczają się do dość wymagających, albowiem mogą one zadawać spore obrażenia i wykorzystują w ten celu przede wszystkim swój ostry ogon. Dobrym pomysłem jest ogłuszanie widłogonów znakiem Aard, zadawanie im serii szybkich ciosów i odskakiwanie do tyłu. Oprócz tego możesz pomagać sobie m.in. bombami o nazwie kartacz i olejem przeciw drakonidom.
- Wilk (Wolf)
- Wściekły pies (Rabid Dog) - Nie wyróżniają się one niczym szczególnym na tle dzikich psów, poza tym, że znajdują się zazwyczaj na nieco wyższych poziomach doświadczenia.
- Wywerna (Wyvern)
- Zgnilak (Rotfiend)
Kasztel Wrońce: Ważne informacje o lokacji
Dobrze jest jak najwcześniej odwiedzić najważniejszą lokację tej części mapy świata, czyli tytułowy Kasztel Wrońce. Odblokuje ci to bowiem dostęp między innymi do rzemieślnika, nowych handlarzy czy postaci grających w karty. Oprócz tego dzięki wykonywaniu zleceń dla barona możesz w łatwy sposób zdobyć cenne w początkowej fazie rozgrywki doświadczenie.
Nie zapuszczaj się początkowo do północnej części tego obszaru, bo przebywają tam w głównej mierze silne potwory, które mogą w łatwy sposób pozbawić głównego bohatera życia.
Jeżeli w wyniku decyzji podjętych w trakcie zaliczania głównych questów barona przyczynisz się pośrednio do jego śmierci to kontrolę nad kasztelem przejmą jego ludzie. W trakcie jednej z kolejnych wizyt w zamku możesz być świadkiem znęcania się przez kilku z nich nad bezbronnymi wieśniakami - możesz zignorować to zdarzenie lub stanąć w obronie cywilów (walka do rozegrania).
0
- Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas
- Velen
- Kasztel Wrońce (Crow's Perch) M3
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce - mapa ważnych miejsc
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce - mapa przeciwników
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce - mapa zadań
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krwawy Baron (Bloody Baron) - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Historia Ciri, Król Wilków - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Na ratunek Księżniczce - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Historia Ciri, Wyścig - solucja, opis przejścia
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Polowanie na czarownicę (Hunting a Witch) - solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Poboczne zadania - lista, solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce, Zlecenia wiedźmińskie - lista, solucja
- Kasztel Wrońce (Crow's Perch) M3
- Velen
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas
Komentarze czytelników
roka43078312715 Junior
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
wolfw31438128cc Junior
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Krystian1109 Junior
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Atajzuru Legionista
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
FALKA1521 Legionista
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
atramairama Junior
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Thrud the Barbarian Legionista
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Wanheda Junior
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
dariuszo25 Junior
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
eustachy games Junior
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
