Wiedźmin 3 Dziki Gon: Powrót na Krzywuchowe Moczary - solucja, zadania poboczne
Return to the Crookback Bog
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia głównego questu Powrót na Krzywuchowe Moczary - Return to the Crookback Bog. Nasza solucja uwzględnia dwa główne warianty zaliczenia zadania - pokonanie lub uwolnienie ducha lasu. Ma to wpływ na przebieg wydarzeń i na długość całego questu.
W opisie przejścia przywołujemy szereg innych zadań. Główne zadania są opisane na osobnych stronach naszej solucji, zaś quest Szepczące Wzgórze opisany został na stronie o pobocznych questach lokacji Krzywuchowe Moczary.
- Rozpoczęcie questu
- Wariant A - Zabicie ducha lasu (krótszy)
- Wariant B - Uwolnienie ducha lasu (dłuższy)
Rozpoczęcie questu
Opisywany quest może zostać zaliczony na dwa główne sposoby i wynika to z tego jak zachowaliśmy się w innych misjach powiązanych z moczarami. Dwa główne warianty zaliczenia zadania omówione zostały poniżej.
Wariant A - Zabicie ducha lasu (krótszy)

W głównym zadaniu Panie Lasu (Ladies of the Wood) z Kasztelu Wrońce (M3) otrzymasz polecenie, aby zabić ducha lasu w zadaniu pobocznym Szepczące Wzgórze (The Whispering Hillock). Jest to warunek uzyskania od wiedźm informacji o Ciri. Ducha możesz zabić już wcześniej, przed rozpoczęciem zadania głównego lub w jego trakcie. Gdy wrócisz do Barona, by otrzymać zadanie powrotu na moczary, wyruszysz z wsi Sztygary (M9,19) do domku na bagnach (M9,17), walcząc po drodze z utopcami i babami wodnymi (8-9 poziom), a na końcu z biesem (poziom 9) - do walki używaj dużo ognia. W tym miejscu zadanie kończy się.
Konsekwencje wybrania wariantu A: Po walce nastąpi spotkanie rodzinne Barona, Tamary oraz Anny. Decyzja o zabiciu ducha lasu skutkuje tym, że Anna jest nieuleczalnie chora na umyśle, a Baron zabiera ją do siebie. Los dzieci z wioski jest nieznany. Mieszkańcy wsi Sztygary są żywi i zdrowi.
Wariant B - Uwolnienie ducha lasu (dłuższy)

UWAGA - aby podjąć się tego wariantu nie możesz podjąć się pobocznego zadania Szepczące Wzgórze (The Whispering Hillock), zanim nie znajdziesz wioski na bagnach (M9,17).
W zadaniu Panie Lasu (Ladies of the Woods) otrzymasz polecenie, aby zabić ducha lasu w zadaniu pobocznym Szepczące Wzgórze (The Whispering Hillock). Jest to warunek uzyskania od wiedźm informacji o Ciri. Gdy udasz się na wzgórze i spotkasz z duchem, zaproponuje ci on układ - możesz przeciwstawić się wiedźmom uwalniając dzieci z wioski, poprzez uwolnienie ducha lasu - szczegóły jak to zrobić znajdziesz w opisie zadania Szepczące Wzgórze (The Whispering Hillock).
Musisz wrócić do Barona, by uzyskać to zadanie powrotu na moczary. Wyruszysz z wsi Sztygary (M9,19) do domku na bagnach (M9,17), walcząc po drodze z utopcami i babami wodnymi (8-9 poziom), a na końcu z biesem (poziom 9) - do walki używaj dużo ognia.

Po walce okazuje się, że Anna została zamieniona w babę wodną. Aby ją odczarować skontaktuj się z Jankiem, udając się do jego małej groty. Przed wejściem znajdziesz kilka bestii, lecz nie znajdziesz swojego małego kolegi. Ślady zaprowadzą cię do niego śpiącego pod szałasem w pobliżu. Dowiesz się od niego, o ukrytej piwnicy w jednym z domów na mokradłach.
Wróć i wejdź do najwyższego budynku - po prawej stronie za skrzyniami znajduje się właz do piwnicy - wejdź tam i podejdź do ołtarza. Musisz wybrać jedną z czterech lalek, aby uwolnić Annę - w przypadku złej decyzji kobieta spłonie - wybierz lalkę z fioletowym kwiatem - malwą.
Konsekwencje wybrania wariantu B: Okazuje się, że Anna wróci do ludzkiej postaci, lecz po chwili zginie. Baron poleci ci wrócić do Kasztelu Wrońce po zapłatę - okaże się, że powiesił się. Los dzieci pozostaje nieznany - według tego, co powiedział duch, powinny został uwolnione. Mieszkańcy wsi Sztygary są martwi - zabici przez uwolnionego ducha.
1
- Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas
- Wiedźmin 3: Velen
- Wiedźmin 3: Krzywuchowe Moczary (Crookback Bog) M9
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary - mapa ważnych miejsc
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary - mapa przeciwników
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary - mapa zadań
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Panie Lasu (Ladies of the Wood) - solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Powrót na Krzywuchowe Moczary - solucja, zadania poboczne
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary, Poboczne zadania - solucja
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary, Zlecenia wiedźmińskie - lista
- Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary, Poszukiwania skarbów - lista
- Wiedźmin 3: Krzywuchowe Moczary (Crookback Bog) M9
- Wiedźmin 3: Velen
- Wiedźmin 3: Dziki Gon - opis przejścia i atlas
Komentarze czytelników
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
na początku masz tylko pierwszą linijke do dyspozycji, potem musisz wykupować inne, aby odblokować pozostałe linijki a poza tym to nie ma zasad
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
no tak, na koniec gry wpływają wszystkie wybory z całej gry (przynajmniej tak mi powiedział znajomy który bardziej zna się na wiedzminie )
W 3 Ciri nie może zginąć. Podobnie myślałem. W wersji edycji kompletnej autorzy dali nam kilka wskazówek o tym najgorszym zakończeniu. https://www.youtube.com/watch?v=yyPMltDjTFw
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
Nie naprawili buga od 8 lat? Szok i niedowierzanie w sumie.
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
Kuurczee już od godziny męczę się z tym głupim nifgardem czy jak jemu tam cały czas mnie zabiją masakra
Ulepszone spodnie cechu kota , w domku kowala jest zejście do jaskini w którym ten rysztunek się znajduje lecz umnie w tym zejściu jest krata , które nie umożliwia zejście . Ktoś wie dlaczego tak jest? Na youtubie ludzie normalnie mają drabinę na dół i se biorą schemat a ja mam kratę : C . Help
Witam, zrobilem misje na arcymistrzowski rynsztunek wilka. Zadanie zakonczone. Ale gdy chce go wykonac u tego arcymistrz w krew i wino. To mi tych schematow nie pokazuje? Wie ktos dlaczego? Nigdy wczesniej nie robilem zadnych innych schematow na wilka czy to dlatego?
Nie wiem czy to jest już wiedza powszechna ale z ciekawości pognałam za Czarną Marą na koniec zadania Szepczące Wzgórze mając nadziej że dotrę tam gdzie przetrzymywane są dzieci. Mara jedzie stałą trasą ale okazało się że kiedy dotrze do mostu w miejscu gdzie jest moja postać to po prostu znika ( nie zgubiłam jej po prostu jej tekstura nagle znika)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
