Wiedźmin 3 Dziki Gon: Gwint - strategie i wskazówki
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajdują się strategie i podpowiedzi jak wygrywać partie gwinta. Przygotowaliśmy różnorakie wskazówki dotyczące m.in. rekomendowanych zachowań w kolejnych rozdaniach, kolejności używania kart czy poprawnego reagowania na zachowania drugiego gracza. Dzięki skorzystaniu z tych porad łatwiej wygramy wszystkie partie i zdobędziemy trofeum za zebranie wszystkich dostępnych kart.
Poniższa lista zawiera bardziej zaawansowane porady i strategie podczas gry w Gwinta. Najważniejsze zasady mini-gry Gwint opisaliśmy na osobnej stronie Podstawy rozgrywki.

1. Podstawa sukcesu to początek rozgrywki. W pierwszej rundzie używaj słabych kart, staraj się utrzymywać ciągle tą samą ilość punktów co przeciwnik lub o 1-3 większą. Jeśli posiadasz, to w pierwszej kolejności używaj kart szpiegów, które przenoszone są na stronę przeciwnika dodając punkty do jego układu kart, a ty dostajesz wtedy dwie karty z twojej talii.
2. Pierwsza runda nie musi być za wszelką cenę wygrana - komputer gra tu ostrożnie, starając się stracić jak najmniej punktów w kartach wygrywając. Jeśli twoja przewaga jest zbyt wysoka, przeciwnik od razu pasuje. Jeśli musiałbyś pozbyć się kluczowych dla ciebie kart, z których masz zamiar wyciągnąć dużo punktów - również pasuj. Wtedy najczęściej w drugiej rundzie przeciwnik rzuca tylko jedną kartę, lub pasuje od razu, zmuszając cię do zmarnowania karty.
3. Każdą rundę rozpoczynaj słabymi kartami. Powodem tego jest możliwość zniszczenia twoich kart przez przeciwnika, dlatego nie warto tracić kart najlepszych. Jeśli jesteś w ostatniej już rundzie rzucaj na początek kartami unikalnymi (z gwiazdką) - przeciwnik nic nie może z nimi zrobić. Z wszelkimi "buffami", czyli kartami specjalnymi zwiększającymi potencjał konkretnych kart lub całego rzędu czekaj najlepiej na sam koniec.
Rzucając na początku karty staraj się równocześnie nie dawać kilku o tej samej wartości - jeśli przeciwnik użyje karty pożoga zniszczone zostaną wszystkie karty o tej samej (najwyższej) wartości na planszy. Ewentualnie staraj się tak wybierać karty, by być o krok za przeciwnikiem.
4. By zabezpieczyć się przed kartami specjalnymi pogodowymi powinieneś zawsze posiadać przynajmniej jedną kartę resetującą te negatywne efekty. Wykorzystuj je na końcu, chyba, że sam posiadasz karty pogodowe - wtedy upewnij się, że chcąc wyczyścić swój negatywny modyfikator i mając zamiar nałożyć inny na przeciwnika nie pozbędziesz się obu modyfikatorów jednocześnie.
5. Karta Manekin do ćwiczeń jest jedną z lepszych kart - wartą ją szczególnie używać w dwóch sytuacjach: gdy chcesz ponownie wykorzystać kartę specjalną (która np. pozwala przywrócić karty "odrzucone") lub gdy chcesz przywrócić z planszy mocną kartę, którą będziesz chciał użyć w kolejnej rundzie (np. w przypadku, gdy przeciwnik już poddał rundę, a masz sporą przewagę punktową).
6. Na każdą z frakcji można znaleźć słaby punkt:
- Przeciw potworom najlepiej posiadać kartę pogody zamrażającą - posiadają oni zawsze dużo jednostek walczących wręcz przez posiadanie specjalnych kart, które wyciągają sporo kart z talii.
- Podobnie sprawa wygląda ze Scoia'tael - tu jednak pilnuj również łuczników, a za to nie musisz przejmować się jednostkami dystansowymi.
- Walcząc przeciw Cesarstwu Nilfgarskiemu przygotuj się na wiele kart słabych, ale łączonych z innymi kartami tego samego typu (co prowadzi do zdublowania punktów), dlatego również warto być przygotowanym na walkę z jednostkami walczącymi wręcz. Posiadają również wielu szpiegów, dlatego zaczekaj z kartami Manekinów, aż przeciwnik je wykorzysta, abyś mógł je przechwycić.
- Królestwo Północy specjalizuje się szczególnie w jednostkach oblężniczych - do walki z tą frakcją szczególnie zaleca się posiadanie karty pogody - deszcz.
1
Komentarze czytelników
Mam taki problem, ze nie moge wgl rozdac punktów umiejętności, gram na ps5. Czy jest jakas zasada albo cos w zwiazku z rozdawaniem ? Help.
na początku masz tylko pierwszą linijke do dyspozycji, potem musisz wykupować inne, aby odblokować pozostałe linijki a poza tym to nie ma zasad
Zrobilam wszystkie odpowiedzi tak by ciri została wiedźminka jednak umarła o co chodzi czy wcześniejsze misję przed walka w kaer moren mają coś wspólnego?
no tak, na koniec gry wpływają wszystkie wybory z całej gry (przynajmniej tak mi powiedział znajomy który bardziej zna się na wiedzminie )
W 3 Ciri nie może zginąć. Podobnie myślałem. W wersji edycji kompletnej autorzy dali nam kilka wskazówek o tym najgorszym zakończeniu. https://www.youtube.com/watch?v=yyPMltDjTFw
W księgarni w Novigradzie można kupić Nekronomikon... Też w Novigradzie od jakiegoś npc-a usłyszalem "ciemnośc widzę"...
Ja gram aktualnie po raz pierwszy… mam problem z rybakami na Przystani w Urialli. Zadanie wieża z nikąd oraz szlak bohaterów są wykonane. A rybacy mają dalej „wykrzyknik”. A jak podchodzę to nie da się rozpocząć żadnego zadania. Już zmieniałam świat i wracałam, startowałam na nowo, itd. Nic nie idzie. A może ktoś jeszcze pamięta i może pomóc?
Axi na eredina i aard, bez sensu na drodze ku zagładzie. Zanim zmienie znak, to ginę, tylko queen sie sprawdza. Ale i tak lipa
wychodzę z kasyna i uwolniłem małego teraz mi pokazało pomarańczowy okrąg i że mam tam szukać schowka tego juniora problem w tym że chodzę po okolicy i nic tam kurna nie ma a w necie nikt nie wie co gdzie i jak bo guglowałem i nic o co chodzi patałachy z cd projekta nie potrafią zadania wykucować by działało
Nie naprawili buga od 8 lat? Szok i niedowierzanie w sumie.
Witam, pierwszy raz bede pobierał program do konsoli i mam pytanie czy po aktualizacji next-gen program debug console nadal będzie działa jak jest pod starszą wersję?
Mam problem z zadaniem Licho przy studni, które ukończyłem przed wyruszeniem do Wizimy. Po ukończeniu wątku głównego (Ciri zostaje wiedźminką) kiedy pojawiam się w Białym sadzie zadanie przenosi się z zakładki zakończone do nieukończone. W zadaniu wszystkie checkpointy są zaliczone na zielono. Czy ktoś ma podobnie, albo orientuje się co powoduje ten błąd?
Czy można pobrać mody na konsolę Xbox One S ?
Kuurczee już od godziny męczę się z tym głupim nifgardem czy jak jemu tam cały czas mnie zabiją masakra
Ulepszone spodnie cechu kota , w domku kowala jest zejście do jaskini w którym ten rysztunek się znajduje lecz umnie w tym zejściu jest krata , które nie umożliwia zejście . Ktoś wie dlaczego tak jest? Na youtubie ludzie normalnie mają drabinę na dół i se biorą schemat a ja mam kratę : C . Help
Witam, zrobilem misje na arcymistrzowski rynsztunek wilka. Zadanie zakonczone. Ale gdy chce go wykonac u tego arcymistrz w krew i wino. To mi tych schematow nie pokazuje? Wie ktos dlaczego? Nigdy wczesniej nie robilem zadnych innych schematow na wilka czy to dlatego?
Nie wiem czy to jest już wiedza powszechna ale z ciekawości pognałam za Czarną Marą na koniec zadania Szepczące Wzgórze mając nadziej że dotrę tam gdzie przetrzymywane są dzieci. Mara jedzie stałą trasą ale okazało się że kiedy dotrze do mostu w miejscu gdzie jest moja postać to po prostu znika ( nie zgubiłam jej po prostu jej tekstura nagle znika)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
