Teraz albo nigdy (Now or Never) - poboczne zadanie | Wolne Miasto Novigrad Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Teraz albo nigdy (Now or Never) - poboczne zadanie

Wstaw się za Triss lub pozwól jej oddać naszyjnik - Teraz albo nigdy (Now or Never) - poboczne zadanie | Wolne Miasto Novigrad - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Wstaw się za Triss lub pozwól jej oddać naszyjnik

Jest to jedno z zadań, które mają wpływ na zakończenie gry. O tym, co stanie się z magami w Novigradzie decydujesz poprzez podjęcie się lub zignorowanie tego zadania. Niestety, niezależnie od podjętej decyzji w tym przypadku oba rozwiązania są niekorzystne.

  • wykonaj zadanie (ucieczka magów) - magowie przeżyją, lecz kosztem nasilenia się wrogości wobec nieludzi,
  • zignoruj zadanie - magowie zostaną schwytani i zabici podczas pogromów w Novigradzie.

Rozpoczyna się po zakończeniu wątku głównego "Dorwać Juniora" (Get Junior), gdy po rozmowie z królem Radowidem zaczepi cię mieszczanin i wręczy list od Triss. Po jego przeczytaniu udaj się do domu czarodziejki. Podczas rozmowy możesz zadecydować, czy Triss ma oddać naszyjnik właścicielom mieszkania - stając po jej stronie pozwól na to. Po krótkiej rozmowie wyjdziecie z budynku, gdzie napadną was Łowcy czarownic - trzy sztuki.

Uratuj Anisse i Bertholda

Szybko zabij Łowców, nim zadadzą cios czarodziejom - Teraz albo nigdy (Now or Never) - poboczne zadanie | Wolne Miasto Novigrad - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Szybko zabij Łowców, nim zadadzą cios czarodziejom

Triss powie ci o dwójce osób, która nie dotarła na umówione miejsce spotkania. Twoim wyborem jest, czy chcesz ich uratować. Jeśli tak, udaj się wtedy za czarodziejką do wskazanego domu. U celu musisz działać błyskawicznie, gdyż w przeciwnym razie Łowcy, którzy są już na miejscu mogą zabić ratowaną parę. Najlepiej miej przygotowany znak Aard, by obezwładnić przeciwników, gdy tylko wyjdziesz na piętro. Schodząc możesz zagadać do właścicieli budynku, choć nie zrobi to żadnej różnicy. Podążaj teraz za Triss do karczmy. Jeśli zdecydowałeś się ratować tych dwoje ludzi właściciel karczmy zginie, a ty będziesz musiał pozbyć się jeszcze trzech Łowców w karczmie.

Oczyszczanie kanałów

Przejście do biblioteki - Teraz albo nigdy (Now or Never) - poboczne zadanie | Wolne Miasto Novigrad - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Przejście do biblioteki

Twoim zadaniem jest oczyszczenie kanałów. Pilnuj, aby Triss poszła za tobą, gdyż bez niej nie otworzysz zamkniętych drzwi. Nałóż na miecz olej na trupojady, w kanałach twoim głównym przeciwnikiem są Bagniaki (poziom 14-15). Po zejściu ze schodów dojdź do najbliższego skrętu w lewo - po prawej stronie możesz zniszczyć ścianę i zabrać ze skrzyni miecz "Disglair". Zniszcz następnie ścianę, by utorować sobie przejście - trafisz do biblioteki, możesz pozbierać kilka książek. Zniszcz kolejną ścianę i idź dalej kanałami, aż trafisz do wyjścia.

Katakan w kanałąch - Teraz albo nigdy (Now or Never) - poboczne zadanie | Wolne Miasto Novigrad - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Katakan w kanałąch

Tuż przed wyjściem zostaniesz jeszcze zaatakowany przez Katakana - wampira na poziomie 14. Gdy wyjdziesz do portu czeka cię ostatnia już walka, jednak krótka, gdyż będziesz miał sporą pomoc - oczywiście walka z Łowcami czarownic. Po walce nastąpi istotny moment: jest to ostatnia szansa, by wyznać miłość Triss i rozpocząć z nią stały romans (wpływ na zakończenie gry). Będziesz miał ograniczony czas na decyzję, wahanie się (środkowa opcja dialogowa) będzie uznawane za odmowę.

Na zakończenie otrzymasz od Dijkstry propozycję i jednocześnie zadanie opcjonalne "Spisek" (A Deadly Plot), polegające na zabójstwie króla Radowida - także to zadanie ma wpływ na ustalenie jednego z zakończeń gry.