Alpha Protocol: Działania z ukrycia
Aktualizacja:
Prowadzenie działań z ukrycia jest możliwe i stosunkowo łatwe do zrealizowania w większości misji, choć nie możesz się nastawiać na to, że w taki właśnie sposób ukończysz całą grę. Jak już wspomniałem w pierwszym rozdziale atlasu, niektóre cele misji (zwłaszcza pojedynki z bossami) wymagają wyjścia z ukrycia, tak więc należy być przygotowanym i na taką ewentualność. Wracając jednak do kwestii przekradania się na tyłach wroga, na pomyślne prowadzenie tego typu działań wpływ mają następujące czynniki:
1) Unikanie pojawiania się w polu widzenia wrogów - Pamiętaj o tym żeby przemieszczać się w taki sposób by nie zostać niezauważonym. Warto też pomagać sobie dostępnymi zasłonami, umiejętnościami ograniczającymi w pewnym stopniu pole widzenia przeciwników oraz pancerzami z upgrade'ami zapewniającymi dodatkowy kamuflaż.
2) Unikanie pojawiania się w strefach monitorowanych przez wrogie kamery - Tu jest już nieco prościej, gdyż kamery wydają specyficzne dźwięki i przez większość gry można je bezproblemowo unikać, a nawet pod nimi przechodzić.
3) Ciche przemieszczanie się - Tu z pomocą mogą przyjść przede wszystkim pancerze znacznie redukujące wydawanie dźwięków. Sprawią one również, że łatwiej będzie zaskakiwać wrogów z zamiarem ich cichej eliminacji. Przez cały czas warto oczywiście pozostawać w pozycji kucającej, szczególnie że nie ogranicza to w znaczący sposób sprawnego przemieszczania się po planszy.

Zdecydowanie warto rozwijać umiejętności wspomagające proces skradania się, gdyż dzięki temu będziesz mógł między innymi stawać się czasowo niewidzialny.
Dodatkowo warto oczywiście pamiętać o regularnym rozwijaniu umiejętności powiązanych z faktem skradania się. W taki właśnie sposób dodatkowo zwiększysz swoje szanse na unikanie wykrycia, gdyż niektóre pozycje z kategorii "Działania z ukrycia" są bardzo pożyteczne, dając szansę na szybkie wycofanie się po znalezieniu się w polu widzenia wroga czy zapewniając tymczasową niewidzialność.
Korzystając z okazji warto wspomnieć o mechanizmie funkcjonowania systemów alarmowych. Do załączenia alarmu dochodzi zazwyczaj kilka sekund po tym jak zostaniesz wykryty i nie zdołasz w tym czasie wyeliminować wrogów lub (od razu) gdy znajdziesz się w polu widzenia kamery. W miarę możliwości warto oczywiście takich sytuacji unikać, gdyż niejednokrotnie wszczęcie alarmu oznacza pojawienie się w okolicy dodatkowych posiłków. Jeżeli już do takiej sytuacji doszło to zadbaj o to by przed opuszczeniem danej lokacji odszukać odpowiednie urządzenie i poprzez rozwiązanie mini-gry lub użycie ładunku EMP wyłączyć alarm. Sprawi to, że w pozostałych lokacjach wrogowie powrócą do wykonywania rutynowych czynności, dzięki czemu będziesz mógł wznowić proces omijania ich lub atakowania z zaskoczenia.

W trakcie korzystania z broni z tłumikiem ważne jest to żeby oddawać celne strzały, mierząc zawsze w głowy przeciwników.
Jeżeli masz zamiar się skradać i jednocześnie zabijać wrogów to warto korzystać w głównej mierze z pistoletu z zamontowanym tłumikiem (najlepiej w zaawansowanej specyfikacji Mk3). Pamiętaj o tym żeby odczekać kilka sekund z oddaniem strzału i o tym żeby celować w głowy przeciwników. Jeżeli masz ku temu możliwość możesz również podejmować próby likwidowania wrogów w walce wręcz, przy czym musisz się pilnować by podczas zbliżania się do nich nie zostać zauważonym lub usłyszanym.
Komentarze czytelników
g0tcha--> Dzieki za wyjasnienie kwestii odnosnie Madison. Za jakis czas ponownie przejde gre (chyba juz 5. raz) :)
A jeszcze odnosnie zakonczenia:
Co do poradnika a mianowicie jeśli chodzi o odblokowanie zakończenia w którym
Warto dodać, że upgrade’y w misjach występują losowo i mogą być inne niż podane w poradniku tzn. w konkretnym miejscu może pojawiać się na przemian kilka rodzai ulepszeń na zmianę.
fenfir --> Tak, można go w taki sposób pokonać. Starałem się jednak wszystko opisać w taki sposób by można go było pokonać nawet bez odblokowanych umiejętności z drzewka pistoletów. Przydatność tej umiejętności wspomniana została w każdym razie w atlasie.
Jeśli chodzi o walkę z bosem
to można łatwo go pokonać jeśli ma się umiejętność z grupy pistolet co włącza się bullet time i namierza wrogów. Ja mając tą umiejętność rozwiniętą do poziomu gdzie można oddać podczas spowolnienia maks. 5 strzałów, załatwiłem walkę z nim w kilka sekund włączając tą umiejętność i ładując wszystkie 5 strzałów w jego głowę. Z resztą bosów nie wiem czy też tak można zrobić bo na razie tylko z nim walczyłem.
Też czekam na atlas :)
Też jestem ciekaw trochę, kiedy wyjdzie.
Można by było poprawić też poradnik, jak na razie to największym zgrzytem pomiędzy grą, a poradnikiem poradniku jest to, że w Moskwie, możesz uratować Albatrossa, a nie SIE jeśli wybrało się jego na swojego handlera...
A kiedy mniej więcej można by się spodziewać tego atlasu?:)
Zariel --> Wszystkie pozostałe kwestie wkrótce zostaną omówione w atlasie, w tym interakcje z innymi postaciami. :)
Poradnik wydaje się ok, ale byłby bardziej pełny gdyby miał też zakładkę pod tytułem "postacie" i to jak z nimi rozmawiać, aby uzyskać ich szacunek i przyjaźć, bądź odwrotnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
