Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Odsłonięcie i zakończenia DLC
Odsłonięcie to finałowy quest DLC Brushes with Death. Opis przejścia z naszego poradnika do Kingdom Come 2 informuje jak odblokować wszystkie zakończenia Wojciecha, jak przepytać Mistrza Drzazgę, gdzie znaleźć rzeźbioną figurkę oraz jak uwolnić Chrudosza.
Aktualizacja:
Finał linii fabularnej dodatku Brushes with Death do gry Kingdom Come 2 ma miejsce w zadaniu Odsłonięcie. Solucja z naszego poradnika objaśnia gdzie znaleźć Mistrza Drzazgę, jak dotrzeć do obozu bandytów, jak odzyskać posążek Maryi oraz czy warto uwolnić Chrudosza. Dodatkowo zamieściliśmy opisy wszystkich zakończeń DLC - chodzi o ważny wybór z rozmowy z malarzem Wojciechem.
- Jak odblokować ostatnie zadanie?
- Gdzie znaleźć Mistrza Drzazgę w warsztacie stolarskim?
- Gdzie znaleźć rzeźbioną figurkę?
- Jak uwolnić Chrudosza?
- Powrót do Wojciecha i wybór zakończenia
- Zakończenie 1 - Wojciech dokańcza prace nad dziełem
- Zakończenie 2 - Wojciech niszczy swoje dzieło
- Co zrobić z muzą malarza?
Jak odblokować ostatnie zadanie?
- Quest ten możecie rozpocząć po ukończeniu zadania Korzeń zła, czyli po przekazaniu Wojciechowi mikstury z mandragory.
- Pogadajcie z Wojciechem i zapytajcie się go, czy Remedium malarza mu pomogło. Otrzymacie zlecenie spotkania się ze stolarzami.
Gdzie znaleźć Mistrza Drzazgę w warsztacie stolarskim?
- Warsztat stolarski znajduje się w zachodniej części miasta Kuttenberg. Poszukiwana osoba to Mistrz Drzazga i powinien tu pracować w godzinach dziennych.
- Porozmawiajcie ze stolarzem. Możecie użyć perswazji i jej pomyślna próba pozwoli łatwiej wydobyć informacje o efekcie prac - dowiecie się, że Chrudosz zniknął z brakującą figurką. Musicie zająć się jego odnalezieniem i dowiecie się, że przebywa prawdopodobnie z bandytami.
Gdzie znaleźć rzeźbioną figurkę?
- Cel podróży to obszar na południowy-zachód od Ruin Cimburka. Jest to konkretnie szałas w lesie. Zajrzyjcie do środka żeby znaleźć dłuto Chrudosza.
- Na mapie pojawi się nowy obszar poszukiwań i Waszym celem jest znalezienie obozu bandytów. Możecie samodzielnie do niego dotrzeć lub dać psu powąchać dłuto, by zaczął tropić Chrudosza. Pies może Was doprowadzić do kryjówki bandytów i miejsce to zaznaczyliśmy na powyższym obrazku.
- Powinniście zapisać grę przed zbliżeniem się do wrogiej lokacji, bo bandyci mogą zaatakować Henryka bez pytania.
- Macie 2 główne warianty - pokonanie bandytów w bezpośrednich walkach lub zakradnięcie się do obozu w nocy. Ten drugi wariant pozwoli Wam po cichu ogłuszać lub zabijać bandytów i zacznijcie od tych, którzy nie śpią i patrolują okolicę z pochodniami.
- Przeszukajcie docelowo ciało przywódcy bandytów - jest nim Bandyta Kat. Znajdziecie klucz do skrzyni. Otwórzcie ją i wyjmijcie z niej przede wszystkim poszukiwany przedmiot questowy - jest nim Posążek Maryi.
Jak uwolnić Chrudosza?
- W obozie znajdziecie też więzionego Chrudosza i oswobodzenie go jest opcjonalne. Musicie ustawić się za nim i rozwiązać sznur.
- Po wysłuchaniu motywacji stolarza macie 2 warianty - możecie aresztować Chrudosza i doprowadzić go do wójta lub pozwolić Chrudoszowi na ucieczkę i opuszczenie Kuttenberga.
- Dodatkowa informacja - Po tym jak już znajdziecie Chrudosza możecie opcjonalnie powrócić do stolarzy z Kuttenberga.
- Porozmawiajcie na temat Chrudosza z czeladnikiem Stachławem, którego powinniście tu znaleźć w godzinnach dziennych. Nagrodami za to będą ukryte osiągnięcie, a także 30 groszy, tanie wino i drewniana kaczka.
Powrót do Wojciecha i wybór zakończenia
- Po zdobyciu posążka Maryi powróćcie do malarza. W trakcie rozmowy z Wojciechem możecie początkowo wybierać dowolne opcje dialogowe na temat Waszych relacji i powodów pomagania mężczyźnie.
- Docelowo pojawi się moment wyboru zakończenia i pokazuje go dołączony obrazek. DLC posiada 2 główne zakończenia i opisaliśmy je poniżej.
Zakończenie 1 - Wojciech dokańcza prace nad dziełem
- Na potrzeby tego zakończenia wybierzcie opcję dialogową Nie obawiajcie się, diabeł wami nie kieruje lub Róbcie, jak uważacie, mnie to nie obchodzi.
- Wojciech dokończy prace i zgodnie z planem przekaże swoje dzieło mnichom.
Zakończenie 2 - Wojciech niszczy swoje dzieło
- To alternatywne zakończenie. Wymusza ona wybranie opcji dialogowej W takim razie nie kończcie go. Zniszczcie go. Dodatkowo musicie zaliczyć próbę perswazji, by pomyślnie przekonać malarza do tego planu.
- Wojciech zaprzestanie dalszych prac i spali swoje niedokończone dzieło.
W obu przypadkach na sam koniec DLC czeka Was rozmowa z Wojciechem i odblokowanie nowego symbolu do umieszczenia na tarczy. Linia fabularna dodatku zakończy się i Wojciech nie zleci Wam już żadnych nowych questów. Nadal możecie jednak go odwiedzać (w regionie Troski lub Kutna Hora), by malował Wasze tarcze.
Co zrobić z muzą malarza?
- Jeśli wybraliście zakończenie 1 (Wojciech dokończył swoje dzieło), to od artysty możecie otrzymać prezent - jest nim przedmiot questowy muza malarza. Pozornie nie ma on żadnego zastosowania, ale jest powiązany z ukrytym osiągnięciem.
- Powróćcie do grobu prawdziwego Wojciecha, który znaleźliście wcześniej w queście Bóg decyduje - dla przypomnienia jest to na skraju lasu na wschód od lokacji Spalone Mezholezy.
- Użyjcie łopaty, by odkopać grób i znaleźć szkielet. Możecie wejść z nim w interakcję i umieścić w tym miejscu muzę malarza. Otrzymacie za to trofeum. Opcjonalnie możecie powrócić do malarza i powiedzieć mu o dostarczeniu czaszki - otrzymacie dodatnie punkty reputacji.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Poradnik, wszystkie misje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Jak odblokować DLC?
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Kłopoty jak malowane
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Źródło inspiracji
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Chiaroscuro
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Nocna mara
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Obłąkaniec
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Bóg decyduje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Splamiony honor
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Korzeń zła
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Odsłonięcie i zakończenia DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.













