Kingdom Come Deliverance 2: Jak odnaleźć Paulinę? (Zła krew)

Pauina to córka zielarki Bożeny, którą poznajemy w prologu KCD 2. W późniejszym etapie gry dziewczyna znika. W ramach misji pobocznej Zła krew możecie poszukać zaginionej. Z tej strony dowiecie się, jak wykonać to zadanie.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Bożena i Paulina to dobrotliwe kobiety mieszkające w lesie, które pomogły Hansowi oraz Henrykowi w czasie prologu KCD 2. Jeżeli wrócicie do leśnej chatki na późniejszym etapie gry to dowiecie się, że córka przepadła bez śladu. Wydarzenie to rozpocznie serię misji Zła krew. W jej trakcie, Waszym zadaniem będzie odnalezienie i ocalenie Pauliny. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak tego dokonać oraz jakie konsekwencje niosą ze sobą podjęte przez Was decyzje.

Jak rozpocząć misję Zła krew?

Po zakończeniu prologu, możecie udać się z powrotem do chatki Bożeny. Znajduje się ona w centralnej części regionu i otoczona jest gęstym lasem. Traficie tam również przy okazji misji polegającej na odzyskaniu zaginionego psa (więcej na ten temat na stronie Gdzie jest pies (Orzech)?).

Podczas rozmowy z zielarką staruszka zdradzi Wam, że jej córka zaginęła. Wypytajcie o Paulinę, a następnie udajcie się do chatki i wejdźcie na antresolę, na której sypia Paulina.

Przy okazji wizyty u Bożeny, możecie zwrócić jej pieniądze za wcześniejszą pomoc. Więcej na ten temat na stronie Czy odpłacić Bożenie za pomoc?.

Dokładnie przeglądnijcie wszystkie przedmioty zostawione przez dziewczynę. Po znalezieniu męskiej czapki porozmawiajcie z Bożeną. Starsza kobieta wyśle Was do wsi Troskowice i poleci wypytać tamtejszych mieszkańców.

Jak zdobyć informacje od mieszkańców?

Większość mieszkańców Troskowic nie będzie wiedziało nic na temat Pauliny. Na właściwy trop naprowadzi Was dopiero niejaki Duszek - lokalny drwal. Mężczyzna wyzna, że jego pomocnik Roman oraz Paulina wdali się w romans, ale jakiś czas temu oboje zniknęli. Poradzi Wam również, by włamać się do domu Romana i przeszukać wszystkie pomieszczenia. Chata znajduje się we wschodniej części miejscowości, obok miejsca, gdzie spotkaliście Duszka.

Przy pomocy wytrychu wejdźcie do środka (zamek nie jest zbyt trudny do otworzenia). W jadalni po lewej stronie domu odnajdziecie niedojedzone resztki posiłku.

Wróćcie do Duszka. Drwal wskaże Wam popularne miejsce schadzek, do którego mogli udać się kochankowie. Na miejsce zaprowadzi Was strumyk płynący od chaty Romana.

Jak zidentyfikować sprawcę morderstwa?

Po dotarciu na miejsce pikniku, obejrzyjcie zakrwawiony kamień, a następnie skierujcie się w głąb lasu, podążając za śladami krwi.

Po krótkiej chwili znajdziecie na wpół zakopane ciało Romana i kręcącą się wokół niego, dziką świnię.

W oddali usłyszycie głos pasterza świń. Skierujcie się w jego stronę.

Opowiedzcie świniopasowi o swoim znalezisku. Chłopak skieruje Waszą uwagę na lokalnego pachołka o pseudonimie Słoma, który ostatnio kręcił się w okolicy.

Co zrobić ze Słomą?

Słoma przebywa na posiadłości w południowej części wsi.

Skonfrontowany z faktami chłopak zacznie się wypierać. Możecie wywrzeć na niego wpływ na kilka sposobów. W naszym przypadku najbardziej skuteczne okazało się zastraszenie. Słoma wyzna, że wraz z bratem (Oldrzychem) mieli zamiar nastraszyć Paulinę, a zabicie Romana było wynikiem niefortunnej szarpaniny.

Dopytajcie o Paulinę. Parobek wyjawi Wam miejsce kryjówki brata, w którym najpewniej przetrzymywana jest córka zielarki.

Na koniec rozmowy, możecie zdecydować co zrobić ze słomą:

  1. Możecie wymierzyć mu sprawiedliwość samodzielnie i zwyczajnie go zabić.
  2. Możecie dać mu odejść.
  3. Możecie też zabrać go do zarządcy wsi, który w świetle prawa rozstrzygnie o jego losie.

Jeżeli zdecydujecie się na trzecią opcję, możecie delikatnie zasugerować przedstawicielowi władzy, jak surowa powinna być kara.

Jak przekonać Oldrzycha, by uwolnił Paulinę?

Kryjówka Oldrzycha znajduje się w lasach na południe od wsi. Właściwe miejsce rozpoznacie po wysokich skałach oraz drabinie strzeżonej przez psa (zwierzak nie jest agresywny). Przed wejściem do kryjówki polecamy Wam również zapisać grę, gdyby rozmowa potoczyła się nie po waszej myśli.

Spanikowany Oldrzych weźmie Paulinę jako zakładniczkę i z mieczem na jej gardle rozpocznie rozmowę. W czasie rozmowy możecie spróbować wywrzeć wpływ na mężczyznę na kilka sposobów. Musicie jednak ostrożnie dobierać słowa, gdyż stawką jest życie pojmanej dziewczyny.

Ostatecznym argumentem w naszym przypadku okazała się obietnica puszczenia wolno, jeżeli uwolni Paulinę. Transakcja nigdy nie dobiegła jednak do skutku, gdyż córka zielarki zabija Oldrzycha w chwili, gdy ten odwraca się do niej plecami.

Porozmawiajcie z Pauliną i u jej boku wróćcie do chaty Bożeny.

Zielarka podziękuje Wam za sprowadzenie córki do domu i poprosi o załatwienie jeszcze jednej sprawy. Bożena zleci Wam morderstwo Jakesza, od którego zaczął się cały krąg nienawiści.

Co zrobić z Jakeszem?

Jakesza znajdziecie modlącego się nad grobem, w południowej części wsi. Zgodnie z życzeniem Bożeny, możecie go po prostu zabić. Istnieje jednak możliwość bezkrwawego rozwiązania konfliktu.

Spróbujcie nakłonić Jakesza do porzucenia dawnych niesnasków. Mężczyzna jest dość oporny, dlatego konieczne może być skorzystanie z kilku metod perswazji. W naszym przypadku skuteczna okazała się dopiero bezpośrednia groźba. Jakesz wręczy Wam również nieco monet, jako odszkodowanie dla Bożeny.

Wróćcie do Bożeny i zdajcie jej raport.

  1. Możecie w ogólnie nie wspomnieć o odszkodowaniu Jakesza.
  2. Możecie też zwrócić Bożenie całość kwoty lub przyjąć połowę (50 groszy) jako podziękowanie.

Zaraz po tej rozmowie, zadanie Zła krew dobiegnie końca.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
09:11

Necross123 Konsul

Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.

Komentarz: Necross123
2025-02-20
16:13

brebr98957048d6 Junior

Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-20
16:42

Necross123 Konsul

Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.

Komentarz: Necross123
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-03-20
21:37

miroslawk25 Junior

U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?

Komentarz: miroslawk25
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
16:13

Lateralus Senator

Lateralus

Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
16:55

Necross123 Konsul

Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
12:51

Drepag Legionista

Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.

Komentarz: Drepag
2025-02-14
13:23

Lateralus Senator

Lateralus

To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
13:43

Necross123 Konsul

Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.

Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
13:48

Lateralus Senator

Lateralus

Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
14:28

Necross123 Konsul

Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.

Komentarz: Necross123

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl