Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged)

Oblężenie to zadanie główne w finałowym akcie KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo wybrać do wypadu na prażan, jak przesłuchać więźnia, gdzie znaleźć złom dla kowala i co robić podczas wypadu.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Oblężenie to zadanie główne w finałowym akcie Kingdom Come 2. Jest ono częścią oblężenia Suchdola, ostatniej bitwy w głównym wątku fabularnym. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo wybrać do wypadu na prażan, jak przesłuchać więźnia, gdzie znaleźć złom dla kowala i co robić podczas wypadu.

Kogo wybrać do wypadu na prażan?

Pamiętajcie, by poprosić Janosza o rację żywnościową by zaspokoić głód. Znajdziecie go w kuchni.

Jako dowódca, Henryk musi podjąć ciężką decyzję - wybrać trzech swoich ludzi do wypadu na obóz prażan, czyli na niemalże samobójczą misję. Wbrew pozorem wybór nie jest jednak aż tak ciężki - większość waszych ludzi powinna przeżyć misję. Stanowczo odradzamy jednak wysłanie Wolframa, który nie jest doświadczonym wojakiem i ciężko się rozchorował. Osobiście wybraliśmy Kubienkę, Janka i Jarosława - cała trójka przeżyła zadanie. Samuel także jest bezpiecznym wyborem, ponieważ jego przetrwanie jest oskryptowane ze względów fabularnych.

Jak przesłuchać więźnia?

Udajcie się do piwnicy i porozmawiajcie z Suchym Czartem. Będziecie musieli przesłuchać więźnia - możecie pozwolić Czartowi go torturować w celu wyciągnięcia informacji lub samodzielnie przekonać go do mówienia. Jeśli jesteście ubrani w strój o wysokim poziomie charyzmy, przesłuchanie powinno pójść bardzo gładko. Najpierw musicie wypytać więźnia o to, gdzie prażanie przetrzymują zasoby (Retoryka, Charyzma - Średni, Przerażenie - Trudny), a następnie o to, jak ma się ranny Markvart (Charyzma - Średni, Retoryka, Przerażenie - Trudny).

Gdzie znaleźć złom dla kowala?

Przed rozpoczęciem wypadu udajcie się do kuźni i porozmawiajcie z kapitanem Frenclem. Podczas zadania będziecie potrzebowali broni dystansowej, a Frencl da wam amunicję do wybranej broni. Wybierzcie łuk lub kuszę, wedle preferencji - nie wybierajcie broni palnej, będziecie za daleko by kogokolwiek z niej trafić. Jeśli chcecie więcej amunicji, będziecie musieli ubić interes z kowalem - przynieść mu nieco żelaznego złomu, który można przetopić na amunicję. Na szczęście wymagane dziesięć kawałków złomu znajduje się bardzo niedaleko.

Na beczce w stajni, tuż obok kuźni, znajdziecie dwie stare podkowy, torbę gwoździ i zepsuty kilof.

Na stole za stajnią znajdziecie dwie stare podkowy, dwie torby gwoździ, zepsuty kilof i zardzewiałą siekierę.

Zanieście złom kowalowi i raz jeszcze porozmawiajcie z Frenclem by dostać od niego więcej amunicji. Wyposażcie się w wybraną broń dystansową i porozmawiajcie z Janem Ptaszkiem na murach by rozpocząć wypad.

Co robić podczas wypadu?

Wasze zadanie podczas wypadu jest bardzo proste, choć niekoniecznie łatwe. Musicie wspierać waszych ludzi, ostrzeliwując prażan z murów fortecy. W razie czego możecie przejść na inną część muru by zmienić kąt widzenia na pole bitwy. Nie strzelajcie w ludzi niosących pochodnię - to wasi. Kiedy Ptaszek ostrzeże was o wrogich strzelcach, priorytetyzujcie ich - są z tyłu linii wroga, najbardziej oddaleni na prawo.

Po pewnym czasie z wioski wyjdzie oddział tarczowników, którego musicie się pozbyć. Jeśli nie macie wolnej linii strzału przez ich tarcze, skupcie się na wrażliwych na ostrzał jednostkach podążającymi za nimi. Po wystrzelaniu większości wrogów wasi ludzie wrócą do fortecy. Porozmawiajcie z Żiżką, a zadanie dobiegnie końca.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl