Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged)
Oblężenie to zadanie główne w finałowym akcie KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo wybrać do wypadu na prażan, jak przesłuchać więźnia, gdzie znaleźć złom dla kowala i co robić podczas wypadu.
Aktualizacja:
Oblężenie to zadanie główne w finałowym akcie Kingdom Come 2. Jest ono częścią oblężenia Suchdola, ostatniej bitwy w głównym wątku fabularnym. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo wybrać do wypadu na prażan, jak przesłuchać więźnia, gdzie znaleźć złom dla kowala i co robić podczas wypadu.
- Kogo wybrać do wypadu na prażan?
- Jak przesłuchać więźnia?
- Gdzie znaleźć złom dla kowala?
- Co robić podczas wypadu?
Kogo wybrać do wypadu na prażan?
Pamiętajcie, by poprosić Janosza o rację żywnościową by zaspokoić głód. Znajdziecie go w kuchni.
Jako dowódca, Henryk musi podjąć ciężką decyzję - wybrać trzech swoich ludzi do wypadu na obóz prażan, czyli na niemalże samobójczą misję. Wbrew pozorem wybór nie jest jednak aż tak ciężki - większość waszych ludzi powinna przeżyć misję. Stanowczo odradzamy jednak wysłanie Wolframa, który nie jest doświadczonym wojakiem i ciężko się rozchorował. Osobiście wybraliśmy Kubienkę, Janka i Jarosława - cała trójka przeżyła zadanie. Samuel także jest bezpiecznym wyborem, ponieważ jego przetrwanie jest oskryptowane ze względów fabularnych.
Jak przesłuchać więźnia?
Udajcie się do piwnicy i porozmawiajcie z Suchym Czartem. Będziecie musieli przesłuchać więźnia - możecie pozwolić Czartowi go torturować w celu wyciągnięcia informacji lub samodzielnie przekonać go do mówienia. Jeśli jesteście ubrani w strój o wysokim poziomie charyzmy, przesłuchanie powinno pójść bardzo gładko. Najpierw musicie wypytać więźnia o to, gdzie prażanie przetrzymują zasoby (Retoryka, Charyzma - Średni, Przerażenie - Trudny), a następnie o to, jak ma się ranny Markvart (Charyzma - Średni, Retoryka, Przerażenie - Trudny).
Gdzie znaleźć złom dla kowala?
Przed rozpoczęciem wypadu udajcie się do kuźni i porozmawiajcie z kapitanem Frenclem. Podczas zadania będziecie potrzebowali broni dystansowej, a Frencl da wam amunicję do wybranej broni. Wybierzcie łuk lub kuszę, wedle preferencji - nie wybierajcie broni palnej, będziecie za daleko by kogokolwiek z niej trafić. Jeśli chcecie więcej amunicji, będziecie musieli ubić interes z kowalem - przynieść mu nieco żelaznego złomu, który można przetopić na amunicję. Na szczęście wymagane dziesięć kawałków złomu znajduje się bardzo niedaleko.
Na beczce w stajni, tuż obok kuźni, znajdziecie dwie stare podkowy, torbę gwoździ i zepsuty kilof.
Na stole za stajnią znajdziecie dwie stare podkowy, dwie torby gwoździ, zepsuty kilof i zardzewiałą siekierę.
Zanieście złom kowalowi i raz jeszcze porozmawiajcie z Frenclem by dostać od niego więcej amunicji. Wyposażcie się w wybraną broń dystansową i porozmawiajcie z Janem Ptaszkiem na murach by rozpocząć wypad.
Co robić podczas wypadu?
Wasze zadanie podczas wypadu jest bardzo proste, choć niekoniecznie łatwe. Musicie wspierać waszych ludzi, ostrzeliwując prażan z murów fortecy. W razie czego możecie przejść na inną część muru by zmienić kąt widzenia na pole bitwy. Nie strzelajcie w ludzi niosących pochodnię - to wasi. Kiedy Ptaszek ostrzeże was o wrogich strzelcach, priorytetyzujcie ich - są z tyłu linii wroga, najbardziej oddaleni na prawo.
Po pewnym czasie z wioski wyjdzie oddział tarczowników, którego musicie się pozbyć. Jeśli nie macie wolnej linii strzału przez ich tarcze, skupcie się na wrażliwych na ostrzał jednostkach podążającymi za nimi. Po wystrzelaniu większości wrogów wasi ludzie wrócą do fortecy. Porozmawiajcie z Żiżką, a zadanie dobiegnie końca.
Więcej na temat opisu przejścia:
0
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Wszystkie zadania główne
- Kingdom Come Deliverance 2: Beztroska jazda (Easy Riders)
- Kingdom Come Deliverance 2: Fortuna
- Kingdom Come Deliverance 2: Laboratores
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania kowala
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania młynarza
- Kingdom Come Deliverance 2: Swaćba! (Wedding Crashers)
- Kingdom Come Deliverance 2: Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls)
- Kingdom Come Deliverance 2: Z powrotem w siodle (Back in the Saddle)
- Kingdom Come Deliverance 2: Zło konieczne (Necessary Evil)
- Kingdom Come Deliverance 2: Za zwycięstwo! (For Victory!)
- Kingdom Come Deliverance 2: Boski posłaniec (Divine Messenger)
- Kingdom Come Deliverance 2: Palec boży (The Finger of God)
- Kingdom Come Deliverance 2: Burza (Storm)
- Kingdom Come Deliverance 2: Piórem i mieczem (The Sword and the Quill)
- Kingdom Come Deliverance 2: Czart nie śpi (Speak of the Devil)
- Kingdom Come Deliverance 2: Czarcia sfora (The Devil's Pack)
- Kingdom Come Deliverance 2: Do podziemi (Into the Underworld)
- Kingdom Come Deliverance 2: Via Argentum
- Kingdom Come Deliverance 2: Angielskie wyjście (Taking French Leave)
- Kingdom Come Deliverance 2: Królewski gambit (The King's Gambit)
- Kingdom Come Deliverance 2: Uczta (The Feast)
- Kingdom Come Deliverance 2: Exodus
- Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa
- Kingdom Come Deliverance 2: Taniec z czartem
- Kingdom Come Deliverance 2: Oratores
- Kingdom Come Deliverance 2: Włoska robota (The Italian Job)
- Kingdom Come Deliverance 2: Civitas Pragensis
- Kingdom Come Deliverance 2: Zaczyna się (So it begins)
- Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged)
- Kingdom Come Deliverance 2: Głód i rozpacz (Hunger and Despair)
- Kingdom Come Deliverance 2: Rozliczenie (Reckoning)
- Kingdom Come Deliverance 2: Ostatnie namaszczenie (Last Rites)
- Kingdom Come Deliverance 2: Sądny dzień (Judgement Day)
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.