Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa
Leże lwa to bardzo długie zadanie główne w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak dołączyć do armii Zygmunta, przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana, obronić Musę z Mali podczas rozprawy i zasadzić się na żołnierzy Zygmunta.
Aktualizacja:
Leże lwa to bardzo długie, złożone zadanie główne w Kingdom Come 2, podczas którego będziecie działać pod przykrywką. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dołączyć do armii Zygmunta, przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana, obronić Musę z Mali podczas rozprawy i zasadzić się na żołnierzy Zygmunta.
- Jak dołączyć do armii Zygmunta?
- Jak przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana?
- Jak obronić Musę podczas rozprawy?
- Jak zasadzić się na żołnierzy Zygmunta?
Jak dołączyć do armii Zygmunta?
Zadanie rozpoczniecie rozmawiając z Żiżką i waszymi sojusznikami w Czarciej Norze. Henryk ostatecznie dostanie misję zapisania się do armii Zygmunta w pobliskim obozie. Udajcie się tam (wymińcie wioskę Opatowice, której mieszkańcy są źle nastawieni) i porozmawiajcie ze strażnikiem przy bramie głównej. Będziecie musieli przekupić go 500 groszami by zdobyć dostęp do obozu.
Wewnątrz obozu porozmawiajcie z Katarzyną w łaźniach i wróćcie do niej wieczorem, po godzinie 21. Podczas kąpieli przedyskutujecie dalsze plany - możecie też flirtować z rozmówczynią poprzez testy na Retorykę (Średni i Trudny). Następnie porozmawiajcie ze Stefanem Wroną - możecie popisać się przed nim testami na umiejętności (Alchemia i Rzemiosło - Średni, Sztuka Walki i Złodziejstwo - Bardzo Trudny). Ostatecznie Wrona zabierze was do dowódcy Katza, gdzie otrzymacie zadanie - znaleźć zaginiony dokument.
Najpierw porozmawiacie z Musą z Mali, obozowym medykiem, który opowie wam o Myszku - ciężko rannym ocalałym z konwoju, który przewoził dokument. Jeśli będziecie naciskać by go przepytać, Musa wpadnie na pomysł - chwilowo obudzić Myszka kogucim eliksirem. Możecie przekonać go, by pozwolił wam podać mu takowy eliksir (Alchemia lub Charyzma - Trudny). Jeśli się wam uda, Musa da wam recepturę - będziecie musieli uwarzyć silny eliksir, co oznacza niemal bezbłędny proces warzenia.
Potrzebne zioła (2x mięta, 1x waleriana) kupić możecie od aptekarza w Przytokach. By uwarzyć silny koguci eliksir podejdźcie do stanowiska alchemicznego i podejmijcie następujące kroki:
- Nalejcie alkoholu do kotła. W moździerzu zmielcie dwie garści mięty i dorzućcie do kotła.
- Postawcie kocioł nad ogniem i zwiększcie ogień, aż wywar nie zacznie wrzeć. Odczekajcie długość pojedynczego opróżnienia klepsydry.
- Gdy tylko klepsydra się opróżni, od razu dorzućcie do wywaru jedną garść waleriany, pozostawiając kocioł w stanie wrzenia. Odczekajcie długość dwóch opróżnień klepsydry.
- Zdejmijcie kocioł z ognia, weźcie pustą butelkę i destylujcie wywar.
Podajcie silny koguci eliksir Myszkowi i porozmawiajcie z nim. Wyjawi wam, gdzie znaleźć dokument oraz że jego towarzysze zdezerterowali. Musicie udać się do tartaka w Starej Ligocie. Gdy tam dotrzecie, porozmawiajcie z żołnierzem strzegącym wejścia - jeśli dobrze poprowadzicie rozmowę, obędzie się bez walki i bez testów umiejętności. Powiedzcie że wysłał was Katz oraz że nie wydacie nikomu lokacji dezerterów, a dostaniecie klucz do skrzyni. Dezerterzy pozwolą wam wejść na poddasze stodoły, zabrać pergamin ze skrzyni i odejść bez walki. Gdy będziecie gotowi, wróćcie do dowódcy Katza i dajcie mu pergamin. Możecie wydać mu dezerterów na pewną śmierć lub skłamać i powiedzieć że nie żyją - Katz tak czy siak będzie zadowolony.
Zanim oddacie dokument Katzowi, upewnijcie się, że załatwiliście wszystko, co było w obozie do załatwienia! Po osiągnięciu dalszego postępu w zadaniu nie będziecie mieli już okazji wykonywać zadań pobocznych w obozie, a po ukończeniu głównego wątku fabularnego obóz zniknie!
Jak przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana?
Po krótkiej zabawie z Musą i Katzem (możecie zagrać z Katzem w kości o 300 groszy) zostaniecie wezwani na zewnątrz namiotu. Ktoś dźgnął nożem dowódcę Chertana. Henrykowi powierzone zostanie przeprowadzenie śledztwa w tej sprawie. Zbadajcie następujące miejsca:
- Magazyn prochu. Zbadajcie armatę, beczki z prochem i zniszczony zamek do drzwi.
- Miednica z wodą. Obok niej leży sztylet, który zabierzcie ze sobą.
- Stojący nieopodal namiot Chertana. Zabierzcie spod łóżka klucz do skrzyni osobistej ofiary. Wewnątrz skrzyni znajdziecie dokument - przeczytajcie go, a dowiecie się, że dowódca Grozaw był winny ofierze pieniądze.
Po zbadaniu miejsca zbrodni porozmawiajcie z Katzem i powiedźcie mu, czego się dowiedzieliście. W namiocie medycznym dowiecie się, że ktoś dobił rannego Chertana trucizną, o co Grozaw oskarży Musę. Waszym zadaniem jest oczyścić imię doktora. Najpierw udajcie się do namiotu Musy by z nim porozmawiać. Strażnika możecie odciągnąć poprzez wiele różnych testów umiejętności, poprosić Katarzynę by go odciągnęła lub po prostu przekraść się obok niego - nawet jeśli was złapie, możecie dwukrotnie zostać złapani bez żadnych konsekwencji. Musa zleci wam przebadanie ciała ofiary i porównanie symptomów z książką o truciznach, którą znajdziecie w skrzyni tuż obok zwłok.
Badanie zwłok i przeczytanie książki jednomyślnie wskażą, że Chertana zabiła trucizna Pocałunek Śmierci. Dajcie o tym znać Musie. Medyk może tutaj zapytać was, czy jesteście szpiegiem - zdecydowaliśmy się zaufać mu i zdradzić mu prawdę, i nie spotkały nas z tego powodu żadne negatywne konsekwencje, bowiem Musa utrzymał tożsamość Henryka w tajemnicy. Waszym następnym celem jest przeszukanie namiotów podejrzanych w poszukiwaniu składników trucizny. Namiotami tymi są:
- Namiot Musy - zbadajcie półkę z wartościowymi przedmiotami, naczynie i dywan modlitewny. Nie znajdziecie nic godnego uwagi.
- Namiot Grozawa - zbadajcie zioła na stoliku. Z tych ziół można uwarzyć truciznę, ale nie Pocałunek Śmierci.
- Namiot Adalberta i Radowana - zbadajcie alkohol, łóżko i otwórzcie skrzynię wytrychem. Nie znajdziecie nic godnego uwagi.
- Namiot Stefana Wrony - zbadajcie miskę wody, drewno i gwoździe. Znajdziecie składniki do uwarzenia Pocałunku Śmierci.
Po zakończeniu śledztwa odczekajcie do rana i porozmawiajcie z Katzem by rozpocząć rozprawę.
Jak obronić Musę podczas rozprawy?
Bądźcie ostrożni - jeśli trzykrotnie pomylicie się podczas rozprawy lub nie będziecie mieli żadnych argumentów, Henryk zostanie skazany i stracony. Jeśli zbadaliście wszystkie możliwe dowody, rozprawa nie powinna sprawić wam problemów - możecie oskarżyć dwóch podejrzanych. Prawdziwym mordercą jest Stefan Wrona, ale działa on przeciw Zygmuntowi i możecie go później zrekrutować do swojej kompanii. Możecie również wrobić w morderstwo Grozawa. Jest to jedyny sposób na późniejsze otrzymanie trofeum Głowy hydry. Oto, co powinniście mówić w trakcie rozprawy by osiągnąć sukces (możliwe, że pozostałe opcje dialogowe też skutkują sukcesem, lecz wobec tych podanych poniżej mamy pewność):
- Powiedzcie, że Musa był z wami gdy doszło do morderstwa.
- Oskarżcie o morderstwo Wronę lub Grozawa.
- Powiedzcie, że Chertan przyłapał mordercę na kradzieży prochu strzelniczego, o czym świadczy rozsypany po całym magazynie proch.
- Powiedzcie, że morderca zatruł wino.
- Powiedzcie, że Wrona uwarzył Pocałunek Śmierci lub że w namiocie Grozawa znaleźliście trujące zioła.
Sędzia uwierzy wam i skaże oskarżonego przez was żołnierza na śmierć. Skazany wyjmie broń i rzuci się na was - brońcie się. Walczy z nim kilka osób naraz, więc nie powinniście mieć żadnych problemów z zabiciem go. Po wszystkim poproście Katza o chwilę dla siebie i udajcie się do łaźni. Dajcie znać Katarzynie, że konwój z armatą wyrusza z obozu by mogła zorganizować zasadzkę. Gdy będziecie gotowi, porozmawiajcie z Katzem i potwierdźcie gotowość do wymarszu.
Jak zasadzić się na żołnierzy Zygmunta?
Sama zasadzka okaże się najłatwiejszą częścią misji - po przerywniku filmowym natychmiast staniecie do walki z prażanami. Wrogowie nie powinni mieć szans - starajcie się zachodzić ich od tyłu kiedy tylko możecie.
Po wszystkim porozmawiajcie z ocalałym Katzem. Możecie puścić go wolno lub zabić - jeśli Grozaw zginął podczas rozprawy, zabicie Katza nagrodzi was trofeum Głowy hydry. Możecie także porozmawiać ze Stefanem Wroną jeśli ten żyje i, poprzez perswazję, zrekrutować do swojej kompanii. Ostatnia rozmowa z Żiżką zakończy zadanie.
Więcej na temat opisu przejścia:
0
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Wszystkie zadania główne
- Kingdom Come Deliverance 2: Beztroska jazda (Easy Riders)
- Kingdom Come Deliverance 2: Fortuna
- Kingdom Come Deliverance 2: Laboratores
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania kowala
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania młynarza
- Kingdom Come Deliverance 2: Swaćba! (Wedding Crashers)
- Kingdom Come Deliverance 2: Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls)
- Kingdom Come Deliverance 2: Z powrotem w siodle (Back in the Saddle)
- Kingdom Come Deliverance 2: Zło konieczne (Necessary Evil)
- Kingdom Come Deliverance 2: Za zwycięstwo! (For Victory!)
- Kingdom Come Deliverance 2: Boski posłaniec (Divine Messenger)
- Kingdom Come Deliverance 2: Palec boży (The Finger of God)
- Kingdom Come Deliverance 2: Burza (Storm)
- Kingdom Come Deliverance 2: Piórem i mieczem (The Sword and the Quill)
- Kingdom Come Deliverance 2: Czart nie śpi (Speak of the Devil)
- Kingdom Come Deliverance 2: Czarcia sfora (The Devil's Pack)
- Kingdom Come Deliverance 2: Do podziemi (Into the Underworld)
- Kingdom Come Deliverance 2: Via Argentum
- Kingdom Come Deliverance 2: Angielskie wyjście (Taking French Leave)
- Kingdom Come Deliverance 2: Królewski gambit (The King's Gambit)
- Kingdom Come Deliverance 2: Uczta (The Feast)
- Kingdom Come Deliverance 2: Exodus
- Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa
- Kingdom Come Deliverance 2: Taniec z czartem
- Kingdom Come Deliverance 2: Oratores
- Kingdom Come Deliverance 2: Włoska robota (The Italian Job)
- Kingdom Come Deliverance 2: Civitas Pragensis
- Kingdom Come Deliverance 2: Zaczyna się (So it begins)
- Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged)
- Kingdom Come Deliverance 2: Głód i rozpacz (Hunger and Despair)
- Kingdom Come Deliverance 2: Rozliczenie (Reckoning)
- Kingdom Come Deliverance 2: Ostatnie namaszczenie (Last Rites)
- Kingdom Come Deliverance 2: Sądny dzień (Judgement Day)
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


















