Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa
Leże lwa to bardzo długie zadanie główne w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy jak dołączyć do armii Zygmunta, przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana, obronić Musę z Mali podczas rozprawy i zasadzić się na żołnierzy Zygmunta.
Aktualizacja:
Leże lwa to bardzo długie, złożone zadanie główne w Kingdom Come 2, podczas którego będziecie działać pod przykrywką. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak dołączyć do armii Zygmunta, przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana, obronić Musę z Mali podczas rozprawy i zasadzić się na żołnierzy Zygmunta.
- Jak dołączyć do armii Zygmunta?
- Jak przeprowadzić śledztwo w sprawie morderstwa Chertana?
- Jak obronić Musę podczas rozprawy?
- Jak zasadzić się na żołnierzy Zygmunta?
Jak dołączyć do armii Zygmunta?
Zadanie rozpoczniecie rozmawiając z Żiżką i waszymi sojusznikami w Czarciej Norze. Henryk ostatecznie dostanie misję zapisania się do armii Zygmunta w pobliskim obozie. Udajcie się tam (wymińcie wioskę Opatowice, której mieszkańcy są źle nastawieni) i porozmawiajcie ze strażnikiem przy bramie głównej. Będziecie musieli przekupić go 500 groszami by zdobyć dostęp do obozu.
Wewnątrz obozu porozmawiajcie z Katarzyną w łaźniach i wróćcie do niej wieczorem, po godzinie 21. Podczas kąpieli przedyskutujecie dalsze plany - możecie też flirtować z rozmówczynią poprzez testy na Retorykę (Średni i Trudny). Następnie porozmawiajcie ze Stefanem Wroną - możecie popisać się przed nim testami na umiejętności (Alchemia i Rzemiosło - Średni, Sztuka Walki i Złodziejstwo - Bardzo Trudny). Ostatecznie Wrona zabierze was do dowódcy Katza, gdzie otrzymacie zadanie - znaleźć zaginiony dokument.
Najpierw porozmawiacie z Musą z Mali, obozowym medykiem, który opowie wam o Myszku - ciężko rannym ocalałym z konwoju, który przewoził dokument. Jeśli będziecie naciskać by go przepytać, Musa wpadnie na pomysł - chwilowo obudzić Myszka kogucim eliksirem. Możecie przekonać go, by pozwolił wam podać mu takowy eliksir (Alchemia lub Charyzma - Trudny). Jeśli się wam uda, Musa da wam recepturę - będziecie musieli uwarzyć silny eliksir, co oznacza niemal bezbłędny proces warzenia.
Potrzebne zioła (2x mięta, 1x waleriana) kupić możecie od aptekarza w Przytokach. By uwarzyć silny koguci eliksir podejdźcie do stanowiska alchemicznego i podejmijcie następujące kroki:
- Nalejcie alkoholu do kotła. W moździerzu zmielcie dwie garści mięty i dorzućcie do kotła.
- Postawcie kocioł nad ogniem i zwiększcie ogień, aż wywar nie zacznie wrzeć. Odczekajcie długość pojedynczego opróżnienia klepsydry.
- Gdy tylko klepsydra się opróżni, od razu dorzućcie do wywaru jedną garść waleriany, pozostawiając kocioł w stanie wrzenia. Odczekajcie długość dwóch opróżnień klepsydry.
- Zdejmijcie kocioł z ognia, weźcie pustą butelkę i destylujcie wywar.
Podajcie silny koguci eliksir Myszkowi i porozmawiajcie z nim. Wyjawi wam, gdzie znaleźć dokument oraz że jego towarzysze zdezerterowali. Musicie udać się do tartaka w Starej Ligocie. Gdy tam dotrzecie, porozmawiajcie z żołnierzem strzegącym wejścia - jeśli dobrze poprowadzicie rozmowę, obędzie się bez walki i bez testów umiejętności. Powiedzcie że wysłał was Katz oraz że nie wydacie nikomu lokacji dezerterów, a dostaniecie klucz do skrzyni. Dezerterzy pozwolą wam wejść na poddasze stodoły, zabrać pergamin ze skrzyni i odejść bez walki. Gdy będziecie gotowi, wróćcie do dowódcy Katza i dajcie mu pergamin. Możecie wydać mu dezerterów na pewną śmierć lub skłamać i powiedzieć że nie żyją - Katz tak czy siak będzie zadowolony.
Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Wszystkie zadania główne
- Kingdom Come Deliverance 2: Beztroska jazda (Easy Riders)
- Kingdom Come Deliverance 2: Fortuna
- Kingdom Come Deliverance 2: Laboratores
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania kowala
- Kingdom Come Deliverance 2: Zadania młynarza
- Kingdom Come Deliverance 2: Swaćba! (Wedding Crashers)
- Kingdom Come Deliverance 2: Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls)
- Kingdom Come Deliverance 2: Z powrotem w siodle (Back in the Saddle)
- Kingdom Come Deliverance 2: Zło konieczne (Necessary Evil)
- Kingdom Come Deliverance 2: Za zwycięstwo! (For Victory!)
- Kingdom Come Deliverance 2: Boski posłaniec (Divine Messenger)
- Kingdom Come Deliverance 2: Palec boży (The Finger of God)
- Kingdom Come Deliverance 2: Burza (Storm)
- Kingdom Come Deliverance 2: Piórem i mieczem (The Sword and the Quill)
- Kingdom Come Deliverance 2: Czart nie śpi (Speak of the Devil)
- Kingdom Come Deliverance 2: Czarcia sfora (The Devil's Pack)
- Kingdom Come Deliverance 2: Do podziemi (Into the Underworld)
- Kingdom Come Deliverance 2: Via Argentum
- Kingdom Come Deliverance 2: Angielskie wyjście (Taking French Leave)
- Kingdom Come Deliverance 2: Królewski gambit (The King's Gambit)
- Kingdom Come Deliverance 2: Uczta (The Feast)
- Kingdom Come Deliverance 2: Exodus
- Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa
- Kingdom Come Deliverance 2: Taniec z czartem
- Kingdom Come Deliverance 2: Oratores
- Kingdom Come Deliverance 2: Włoska robota (The Italian Job)
- Kingdom Come Deliverance 2: Civitas Pragensis
- Kingdom Come Deliverance 2: Zaczyna się (So it begins)
- Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged)
- Kingdom Come Deliverance 2: Głód i rozpacz (Hunger and Despair)
- Kingdom Come Deliverance 2: Rozliczenie (Reckoning)
- Kingdom Come Deliverance 2: Ostatnie namaszczenie (Last Rites)
- Kingdom Come Deliverance 2: Sądny dzień (Judgement Day)
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.
Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5
Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.
Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.
To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?
Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.
Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.
Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.
Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.








