Kingdom Come Deliverance 2: Jak zwiększyć udźwig?

Udźwig oraz limit ekwipunku to klasyczna mechanika RPG obecna również w KCD 2. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, w jaki sposób zwiększyć ilość przedmiotów, które Henryk może nosić.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Udźwig to jedna z podstawowych mechanik w KCD 2, na które będziecie musieli zwracać uwagę podczas gry. Ograniczona siłą bohatera sprawie, że zmuszeni będziecie do ostrożnego zarządzania noszonymi ze sobą przedmiotami. Z tej strony poradnika dowiecie się, w jaki sposób organizować wyposażenie oraz jak zwiększyć maksymalny limit obciążenia.

Jak działa udźwig?

Aktualny udźwig bohatera widoczny jest na dolnej belce na ekranie ekwipunku. Ciężar każdego przedmiotu widoczny jest obok nazwy przedmiotu, w kolumnie pod ikoną ciężarka.

Jeżeli ciężar Waszych przedmiotów przekroczy aktualny limit, na Henryka nałożony zostanie status Przeładowanie. Przeciążony bohater:

  1. Nie może sprintować;
  2. Porusza się znacznie wolniej;
  3. Nie może dosiąść konia;
  4. Nie może korzystać z szybkiej podróży;
  5. Zużywa więcej kondycji na ataki oraz uniki.

Im mocniej przekroczycie limit, tym bardziej ślamazarne będą ruchy protagonisty.

Jak uniknąć przeładowania?

Najprostszym sposobem na odciążenie bohatera, jest przerzucenie części ekwipunku na konia. By to zrobić, wybierzcie dowolny przedmiot z ekwipunku, a następnie wciśnijcie odpowiedni przycisk opisany na dolnej belce (na klawiaturze jest to X).

Koń również posiada swój limit udźwigu, jednak ten może być zwiększany poprzez zakup nowego siodła lub dodatkowych juk. Dobrym pomysłem jest trzymanie w ekwipunku konia rzadziej używanych przedmiotów, takich jak zapasowe stroje czy zestawy naprawcze.

Pamiętajcie również, że do zwierzaka oraz jego ekwipunku nie zawsze będziecie mieli dostęp. Dotyczy to sytuacji, w których znajdujecie się w pomieszczeniu oraz kilku fabularyzowanych sekwencji, w których Henryk pozbawiony zostaje swojego wierzchowca.

Więcej na temat tego, jak zdobyć konia znajdziecie na stronie Jak zdobyć konia?.

Inną metodą na przechowywanie rzadziej używanych przedmiotów jest korzystanie z prywatnych kufrów. Większość lokacji, które oferują Wam dostęp do prywatnego pokoju z łóżkiem, wyposażona jest dodatkowo w kufer. Możecie bezpiecznie schować tam większość niepotrzebnych przedmiotów.

Ostatnią opcją jest zwyczajne sprzedawanie niepotrzebnych przedmiotów. Warto to robić, gdyż poza dodatkową gotówką, udane transakcje zwiększają Waszą reputację wśród okolicznych mieszkańców.

Jak zwiększyć udźwig?

Jak jednak bezpośrednio wpłynąć na limit udźwigu Henryka? Jest na to kilka sposobów.

Maksymalny udźwig bezpośrednio związany jest z Waszą statystyką siły. Rozwijając tę zdolność, limit ekwipunku będzie zwiększany o kilka dodatkowych funtów przy każdym poziomie.

Na udźwig wpływa również tymczasowe podbijanie statystyki siły. Eliksiry takie jak mikstura artemisia pozwolą Wam przez pewien czas nosić zdecydowanie więcej przedmiotów. Preparaty tego typu kupicie u aptekarzy.

Wreszcie, warto wspomnieć o atutach, które na stałe zwiększą Wasz udźwig. Są to kolejno:

  1. Pracowity chłopak (Siła, Poziom 6) - znacząco ułatwia przenoszenia ciał, worków oraz innych ciężarów. Dodatkowo, zwiększa udźwig o 8 funtów.
  2. Koń juczny (Siła, Poziom 8) - zwiększa udźwig o 12 funtów.
  3. Silny jak byk (Siła, Poziom 12) - zwiększa udźwig o 20 funtów.

Skumulowane bonusy mogą szybko pozwolić Wam na znaczne zwiększenie maksymalnego udźwigu Henryka.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-14
00:24

Necross123 Konsul

Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):

- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).

I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.

Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl