Kingdom Come Deliverance 2: Czart nie śpi (Speak of the Devil)

Czart nie śpi to zadanie główne w KCD 2. Na tej stronie opisaliśmy gdzie znaleźć zakopaną broń palną i jak zasadzić się na konwój więzienny.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Czart nie śpi to zadanie główne w Kingdom Come 2. Jest to liniowe zadanie, którego końcówka może sprawić jednak znaczące problemy ze względu na wymagającą bitwę, w której wiele zależy od szczęścia. Na tej stronie poradnika opisaliśmy gdzie znaleźć zakopaną broń palną i jak zasadzić się na konwój więzienny

Gdzie znaleźć zakopaną broń palną?

Zadanie rozpoczniecie podążając konno za Żiżką. Zabierze was on do tawerny, gdzie spotkacie jednego z ludzi Suchego Czarta - Kubienkę. Będziecie musieli wyciągnąć go z opałów - stańcie do walki z bandytami próbującymi go zabić. Są znacznie gorzej uzbrojeni więc nie powinni sprawić wam problemów. Podczas następującej rozmowy opracujecie plan zasadzki na konwój więzienny przewożący Suchego Czarta. Najpierw potrzebujecie jednak broni palnej ukrytej przez Kubienkę. Podążajcie za nim konno aż do lasu.

Kubienka zapomniał, gdzie po pijanemu zakopał broń. Podążajcie za nim i rozkopujcie wskazane przez niego doły - jeśli potrzebujecie szpadla, takowy leży przy namiocie, do którego zaprowadzi was towarzysz. Gdy dotrzecie do strumyka, Kubienka poprosi was, byście przynieśli mu bimber z wiklinowego kosza - otwórzcie leżący w wodzie kosz i dajcie mu alkohol.

W końcu znajdziecie poszukiwaną broń, w trzecim dole, do którego zaprowadzi was Kubienka. Podążajcie za nim aż na miejsce zasadzki, a gdy będziecie gotowi, porozmawiajcie z Żiżką.

Jak zasadzić się na konwój więzienny?

Zanim zasadzicie się na konwój, przygotujcie się - wypijcie mikstury przydatne do walki, wyekwipujcie się w broń do walki wręcz oraz naładowany petrynał. Zasadzka okaże się kompletną klapą - niezależnie od waszych wyborów podczas następującej rozmowy, nawet jeśli zaliczycie test na perswazję, dojdzie do bitwy ze strażą konwoju.

W tej bitwie bardzo wiele zależy od szczęścia - musicie liczyć na to, że ludzie Żiżki będą w stanie wystarczająco długo przetrwać. Jeśli zginą, wszyscy wrogowie rzucą się na was i nie będziecie mieli szans. Natychmiast po rozpoczęciu bitwy podbiegnijcie do wrogiego dowódcy (żołnierz w czarnej płytowej zbroi, który zaczyna bitwę podnosząc się z obalonego konia) i zastrzelcie go. Strzelcie z bardzo bliskiej odległości - wasz petrynał jest niecelny, ale pojedynczy strzał wystarczy by zabić dowódcę. Jeśli spudłujecie, walczcie wręcz - nie macie czasu na to, by przeładować. Po zabiciu dowódcy walczcie z pozostałymi wrogami, wspierajcie sojuszników atakując wrogów od tyłu i nie dajcie się oflankować.

Po bitwie przeszukajcie wszystkich żołnierzy, zwłaszcza dowódcę - noszą oni wyśmienite, drogie pancerze. Wyposażcie się w zdobyte łupy a resztę odłóżcie na konia do sprzedania. Porozmawiajcie z Żiżką by zakończyć zadanie.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl