Kingdom Come Deliverance 2: Jak zmienić region?
W KCD 2 otrzymacie dostęp do dwóch, dużych regionów gry z własną mapą: Troski oraz Kuttenberga. Z tej strony poradnika dowiecie się, w jaki sposób możecie przemieszczać się pomiędzy nimi.
Aktualizacja:
W Kingdom Come Deliverance 2 zwiedzicie dwie sporych rozmiarów mapy. Regiony Troski i Kuttenberg odblokowane zostaną na różnych etapach gry, ale istnieje możliwość przemieszczania się pomiędzy nimi. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak działają karawany, gdzie ich szukać oraz ile kosztuje podróż.
Jakie są regiony?
Pierwszym regionem, do którego traficie po liniowym prologu, będzie Troski. To tutaj zapoznacie się z podstawowymi mechanikami gry, a także wykonacie pierwsze zadania. Głównym celem na tej mapie jest dostanie się na wesele oraz przekazanie wiadomości do Ottonowi - lokalnemu możnowładcy.
Do drugiego regionu traficie mniej więcej w połowie gry, przy okazji misji głównego wątku - Burza (Storm). Kuttenberg jest lokacją większą oraz bardziej zurbanizowaną niż Trocki. Jej serce stanowi sporych rozmiarów miasto Kuttenberg, w zachodniej części mapy.
Jak działają karawany?
Po wykonaniu misji wprowadzających w Kuttenbergu, otrzymacie możliwość swobodnego poruszania się po mapie. W zachodniej części regionu, przy głównym trakcie, znajdziecie sporą karawanę wozów. Możecie porozmawiać z liderem grupy, a następnie zapłacić mu 200 groszy. Pozwoli Wam to opuścić region Kuttenberg i wrócić do Troski.
Analogicznie, przystanek karawany w Troski znajduje się w południowo-wschodniej części mapy. Po uiszczeniu opłaty, karawana zabierze Was z powrotem do Kuttenbergu.
Karawana w Troski pojawi się dopiero po tym, jak fabularnie dotrzecie do drugiego regionu. Podróż między regionami jest do tego czasu niemożliwa.
Przejazdy w towarzystwie karawany pozwalają na załatwienie niedokończonych spraw, we wcześniejszych lokacjach z gry. Dość spora opłata za przejazd sprawia jednak, że przed wyruszeniem w drogę warto zastanowić się, co dokładnie chcecie zrobić w regionie do którego zmierzacie.
0
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Eksploracja i postacie
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie pójść na początek?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zdobyć łopatę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie znaleźć łóżko?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy są romanse?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak duży jest otwarty świat?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zmienić region?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest Teresa?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć wilczą jagodę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć żywokost?
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie jest fryzjer i jak zmienić fryzurę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak odblokować wyścigi konne i łucznictwo konne?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć walerianę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Eksploracja i postacie
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






