Kingdom Come Deliverance 2: Jak atakować z ukrycia?
Ataki z ukrycia to bardzo przydatna mechanika dostępna w KCD 2. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak po ciuchu pozbawić kogoś przytomności oraz jak wykonać skrytobójczy atak zza pleców.
Aktualizacja:
Opcja atakowania z ukrycia to jedna z form walki w Kingdom Come Deliverance 2. Jej skuteczność uzależniona jest jednak od kilku elementów. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, w jaki sposób nokautować oraz zabijać przeciwników z ukrycia.
Jak nokautować z ukrycia?
Pierwszą opcją na unieszkodliwienie przeciwnika po cichu, jest nokaut. Nie jest to śmiertelny ruch - przeciwnik traci jedynie przytomność, a po jakimś czasie się budzi. Nie potrzebujecie również żadnych dodatkowych narzędzi, wystarczą Wam gołe ręce.
Aby wykonać skuteczny nokaut:
- Zakradnijcie się do ofiary od tyłu. NPC nie może być świadom Waszej obecności, a także nie może mieć Was w pole widzenia. Pamiętajcie, że na skuteczne skradanie duży wpływ ma Wasze ubranie. W czasie skradania musicie kucać (przycisk C na klawiaturze).
 - Zbliżcie się do ofiary na tyle, aż w prawym dolnym rogu ekranu pojawią się ikony dostępnych opcji. Wciśnijcie przycisk odpowiedzialny za nokaut (na klawiaturze jest to F).
 
- Henryk zacznie dusić ofiarę, a ta spróbuje się wyrwać. Gdy na ekranie pojawi się ikona mieczy, wciśnijcie przycisk odpowiedzialny za atak. Jeżeli Wam się to nie uda, na ekranie pojawi się ikona tarczy. Musicie wcisnąć wtedy przycisk odpowiedzialny za parowanie. W przeciwnym wypadku ofiara uwolni się z uścisku Henryka.
 - Po znokautowaniu ofiary możecie od razu przenieść ją w inne miejsce. Opcja ta przydaje się, jeżeli chcecie schować ciało, by nie wzbudzało podejrzeń.
 
Większość zwykłych NPC powinna być dość prosta do znokautowania. Przy silniejszych postaciach okienko potrzebne do wciśnięcia przycisku ataku może być jednak znacznie mniejsze, a nokaut może wymagać od Was wykonania perfekcyjnego bloku lub riposty.
Pamiętajcie również, że pozbawione przytomności ofiary z czasem się obudzą lub mogą zostać ocucone przez sojuszników. Istnieje duża szansa, że zapamiętają twarz Henryka i zgłoszą jego występek odpowiednim organom. Potencjalna kara za ogłuszenie kogoś jest jednak znacznie niższa niż kara za morderstwo.
Jak wykonać zabójstwo z ukrycia?
Zabójstwo z ukrycia jest procesem bardzo podobnym do nokautu. By je wykonać będziecie potrzebować jednak sztyletu. Ten specjalny rodzaj broni ma swój dedykowany slot w ekwipunku. Kupicie go u większości handlarzy zajmujących się sprzedażą broni.
By wykonać skrytobójczy atak:
- Zakradnijcie się za niczego nie spodziewającą się ofiarą. Gdy będzie odpowiednio blisko, przytrzymajcie przycisk odpowiedzialny za zabójstwo (na klawiaturze jest to F).
 
- Wciśnijcie przycisk ataku, gdy na ekranie pojawi się niebieska ikona miecza. Jeżeli nie zdążycie, będziecie musieli wykonać blok przed wyrywającą się osobą.
 - Podobnie jak po ogłuszeniu, możecie od razu przenieść i ukryć ciało.
 
Dokonując morderstwa uważajcie, by nie zostać zauważonym. System sprawiedliwości z pewnością nie puści płazem tak poważnego przestępstwa.
0
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam, 
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






