Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik trofeowy
KCD 2 pozwala na zdobycie aż 48 osiągnięć. Na tej stronie poradnika znajdziecie szczegółową listę wszystkich trofeów wraz ze wskazówkami jak je zdobyć. Dzięki nim z łatwością zdobędziecie upragnioną platynę.
Aktualizacja:
Łowcy trofeów mogą zapolować w KCD 2 na aż 48 unikatowych osiągnięć. Niektóre z nich odblokujecie w trakcie zwyczajnej zabawy. Inne zmuszą Was jednak do wykonania bardzo konkretnych czynności. Na tej stronie poradnika zawarliśmy dokładną listę wszystkich trofeów wraz z przydatnymi wskazówkami, które pomogą Wam je zdobyć. Dzięki naszym poradom bez problemu wbijecie upragnionego "calaka".
Uwaga! Niektóre z opisów osiągnięć mogą zawierać informacje, które mogą zostać potraktowane jako psoilery.
- Źle to się skończy
- Déja vu
- Stary przyjaciel
- Najlepszy przyjaciel człowieka
- Popisowa walka
- Słowo rycerza
- To tylko draśnięcie
- Ptaszek w garści
- Majster-klepka
- Zemsta
- Nowe horyzonty
- Bez ochrony
- Niech pierwszy rzuci kamieniem
- Zręczne palce
- Henryk Młot
- Słodkich snów
- Kolekcjoner
- Grosze się toczą
- Przekuty
- Siedmiu niemytych
- Stary gawron
- Milczenie jest złotem
- Rozejm
- Bóg daje Bóg zabiera
- Kuttenberskie opowieści
- Pokutujący
- Śmierć może poczekać
- Moje buty!
- Męczennik
- Koniec
- Każdy dobry uczynek
- Mistrz mistrzów
- Twarzą w twarz
- Czeski snajper
- Prawdziwy kardynał
- Pod brązowym sztandarem
- Do wyboru do koloru
- Głowy hydry
- Strzelec wyborowy
- Byłem widziałem
- W samo południe
- Hyk - i bum
- Pierwszy strzelec
- Henryk swat
- Krwawa miazga
- Z rąk kata
- Nie podchodź do okna
- Post
Źle to się skończy
- Sposób odblokowania: Ukończcie prolog gry.
- Komentarz: Osiągnięcie fabularne odblokowywane automatycznie po ukończeniu misji Laboratores.
Déja vu
- Sposób odblokowania: Pokonajcie Ptaszka podczas treningu w prologu gry.
- Komentarz: Najłatwiejszym sposobem na pokonanie Ptaszka jest idealne blokowanie jego ciosów oraz odpowiadanie kontrami. Wypatrujcie ikon tarczy oraz miecza podczas uderzeń przeciwnika. Więcej na temat walki znajdziecie w opisie zadania Beztroska jazda (Easy Riders).
Stary przyjaciel
- Sposób odblokowania: Odzyskajcie Siwka.
- Komentarz: Zaginionego wierzchowca możecie odnaleźć na wczesnym etapie gry w regionie Troski. Więcej na ten temat znajdziecie na stronie Jak zdobyć konia?.
Najlepszy przyjaciel człowieka
- Sposób odblokowania: Znajdźcie i uratujcie Orzecha.
- Komentarz: Z zaginionym psem związana jest długa seria zadań, o której przeczytacie na stronie Gdzie jest pies (Orzech)?.
Popisowa walka
- Sposób odblokowania: Zabijcie przeciwnika kombinacją.
- Komentarz: Więcej na temat podstawowej kombinacji ciosów znajdziecie na stronie Jak wykonać mistrzowski cios?. Polecamy Wam zdobyć to osiągnięcie w czasie walki z już osłabionym przeciwnikiem.
Słowo rycerza
- Sposób odblokowania: Oddajcie dług Bożenie.
- Komentarz: Więcej na temat zwrotu pieniędzy znajdziecie na stronie Czy odpłacić Bożenie za pomoc?.
To tylko draśnięcie
- Sposób odblokowania: Wygraj trzy walki krwawiąc.
- Komentarz: Trofeum łatwe do zdobycia nawet przy okazji. Wystarczy, że podczas walki dacie się zranić na tyle, że przy pasku na dole pojawi się ikona kropli symbolizująca krwawienie. Teraz wystarczy, że zabijecie przeciwnika. Czynność tę musicie powtórzyć trzy razy.
Ptaszek w garści
- Sposób odblokowania: Uratujcie pana Ptaszka przed szubienicą.
- Komentarz: Osiągnięcie fabularne odblokowywane automatycznie po ukończeniu misji Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls).
Majster-klepka
Sposób odblokowania: Ukończcie wszystkie mini-gry.
Komentarz: By zdobyć to trofeum, musicie przynajmniej raz ukończyć każdą z tych czynności:
- Gra w kości - dostępna w większości tawern;
- Alchemia - możliwa do wykonania przy specjalnych stołach;
- Kowalstwo - podczas np. misji wykonywanych dla kowala Radowana;
- Ostrzenie broni - dostępne przy kołach do ostrzenia;
- Kradzież kieszonkowa - możliwa do wykonania na większości NPC;
- Otwieranie zamków - czynność tę opisaliśmy szerzej na tej stronie poradnika;
- Turniej strzelecki.
Zemsta
- Sposób odblokowania: Zabijcie Istvana Totha.
- Komentarz: Osiągnięcie fabularne odblokowywane automatycznie podczas misji Burza (Storm).
Nowe horyzonty
- Sposób odblokowania: Dotrzyjcie do regionu Kuttenberg.
- Komentarz: Osiągnięcie fabularne odblokowywane automatycznie po ukończeniu misji Burza (Storm).
Bez ochrony
- Sposób odblokowania: Roztrzaskajcie tarczę wroga.
- Komentarz: Zaopatrzcie się w topór lub broń obuchową, a następnie poszukajcie bandyty z tarczą. Gdy zostaniecie sami na polu walki, zacznijcie uderzać z kierunku, z której oponent trzyma tarczę. Nie wykonujcie ripost ani innych ataków, żeby przypadkiem nie zabić tarczownika - tylko się brońcie i celujcie w tarczę. Po kilkunastu uderzeniach, tarcza powinna się rozpaść.
Niech pierwszy rzuci kamieniem
- Sposób odblokowania: Zabijcie przeciwnika zrzucając mu na głowę kamień z muru.
- Komentarz: Osiągnięcie możliwe do zdobycia w czasie misji Palec boży (The Finger of God). Podnieście głazy podczas oblężenia Niebakowa i zrzucajcie je w stronę nacierających niemilców. W razie porażki, wczytajcie wcześniejszy zapis i powtórzcie operację.
Zręczne palce
- Sposób odblokowania: Otwórzcie zamek na poziomie bardzo trudnym.
- Komentarz: By otwierać zamki na tym poziomie, będziecie musieli wbić przynajmniej 20 poziom umiejętności złodziejstwo. Bardzo trudne zamki najłatwiej znajdziecie po zmroku w sklepach.
Henryk Młot
- Sposób odblokowania: Wykonajcie zadania poboczne Młócka w młynie; Wino, kobiety i krew oraz Karlik Gładysz
Słodkich snów
- Sposób odblokowania: Poderżnijcie gardło wrogowi, który Was poszukuje.
- Komentarz: Wywołajcie poruszenie w obozie bandytów lub strażników patrolujących ulice nocą. Możecie to zrobić np. poprzez rzut kamieniem lub wywołanie hałasu. Gdy pod kompasem pojawi się biała ikona zająca, zakradnijcie się do jednego z przeciwników i wykonajcie na nim egzekucję sztyletem.
Kolekcjoner
- Sposób odblokowania: Wygrajcie złoty żeton w kości.
- Komentarz: Gdy uda Wam się zdobyć lub kupić złoty żeton, rozglądnijcie się za graczami, którzy również posiadają złoty żeton, o który mozecie się założyć. Zapiszcie grę przed rozpoczęciem partyjki. Więcej na temat kości przeczytacie na stronie Jak grać w kości?.
Grosze się toczą
- Sposób odblokowania: Wydajcie łącznie 10000 groszy.
- Komentarz: By szybko nabić wydaną kwotę, możecie od razu sprzedawać rzeczy, które kupiliście.
Przekuty
- Sposób odblokowania: Przekujcie miecz Radzika Kobyli.
- Komentarz: Miecz ojca odzyskacie po zabiciu Istvana Totha w zadaniu Burza (Storm). Przekujecie go u kowala.
Siedmiu niemytych
- Sposób odblokowania: Znajdźcie wszystkich towarzyszy Czarta.
- Komentarz: Osiągnięcie fabularne odblokowywane automatycznie po ukończeniu misji Czarcia sfora (The Devil's Pack).
Stary gawron
- Sposób odblokowania: Znajdźcie prawdziwego pana Niebaka.
- Komentarz: Waszym zadaniem jest odnalezienie prawdziwego Jaromir podczas zadania Z powrotem w siodle (Back in the Saddle). Więcej na ten temat znajdziecie na stronie solucji.
Milczenie jest złotem
- Sposób odblokowania: Nie dopuśćcie do ataku na Semin.
- Komentarz: W czasie misji Z powrotem w siodle (Back in the Saddle) oraz Zło konieczne (Necessary Evil) zatajcie przed Lordem Ottonem tożsamość zdrajcy. Dzięki temu nie dojdzie do napadu na wieś Semin, a Wy otrzymacie osiągnięcie.
Rozejm
- Sposób odblokowania: Doprowadźcie do rozejmu pomiędzy dwiema wioskami.
- Komentarz: W regionie Troski wykonajcie zadanie poboczne Myszy (Mice) w Tachowie lub Żaby (Frogs) w Żelejowie. Po zakończeniu którejś z misji otrzymacie misję Bitwa żab i myszy (Battle of the Frogs and Mice). W jej trakcie namówcie wójta Drozda do zawarcia pokoju pomiędzy wioskami.
Bóg daje Bóg zabiera
- Sposób odblokowania: Straćcie dziesięć tysięcy groszy.
- Komentarz: Popełniajcie przestępstwa, a następnie płaćcie kary. Skumulowane grzywny w końcu zapewnią Wam trofeum.
Wiele wskazuje na to, że w opisie powyższego wyzwania znajduje się błąd. W rzeczywistości wystarczy zapłacić kar na łączną sumę tylko 1000 groszy.
Zostało jeszcze 47% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.
Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5
Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.
Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.
To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?
Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.
Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.
Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.
Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



