Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kingdom Come 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Portret w czerwieni to czwarty quest z DLC Brushes with Death do gry Kingdom Come 2. Nasz poradnik podpowiada gdzie jest obóz bandytów w lesie, jak zamordować lub oszczędzić Burcharda, oraz jak pozyskać unikalny łup – hełm zabójcy.

Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2025

Zamordowanie przywódcy bandytów Burcharda to najważniejszy element zadania Portret w czerwieni z dodatku fabularnego Brushes with Death do Kingdom Come 2. W naszym poradniku znajdziecie kompletny opis przejścia - objaśnia on gdzie ukrywają się bandyci, a także jakie są główne sposoby na zabicie Burcharda i czy zamordowanie lidera bandytów jest obowiązkowe. Dodatkowo pokazujemy jak pozyskać hełm zabójcy, który można zanieść Wojciechowi.

Jak odblokować quest?

  1. Portret w czerwieni to ostatni główny quest DLC zanim malarz Wojciech wyruszy do regionu Kutna Hora. Musicie najpierw ukończyć poprzednie zadanie Chiaroscuro.
  2. Odczekajcie 24 godziny (np. czekanie w miejscu lub skorzystanie z łóżka) i porozmawiajcie ponownie z Wojciechem. Dowiecie się o Burchardzie (więcej dzięki perswazji) i wszystkie opcje sprowadzają się do tego samego - Henryk może pomóc malarzowi w pozbyciu się okrutnego mordercy.

Opcjonalnie możecie też spotkać się z wójtem Troskowic - Drozdem. Mężczyzna ten wyznaczył nagrodę za głowę Burcharda. Krok ten nie jest wymagany do ukończenia misji Wojciecha.

Gdzie jest obóz bandytów?

  1. Musicie wyruszyć na północny-wschód od zamku Troski. Obóz bandytów jest w lesie i możecie go łatwo zlokalizować podążając za głosami śpiewających bandytów.

Przeciwnicy z obozu zaatakują Henryka, gdy tylko go zauważą. Warto się więc przygotować - upewnijcie się, że macie dobre wyposażenie i pełny pasek zdrowia. Dobrym pomysłem może też być zapisanie stanu gry. W obozie łatwo jest zginąć, szczególnie jeśli Henryka otoczy grupa wrogów.

Jak wyeliminować Burcharda?

  1. Bardziej oczywisty wariant zachowania to zaatakowanie bandytów. Jeśli wybieracie tę opcję to skupcie się na pokonaniu Burcharda - rozpoznacie go po tym, że ma elementy pancerza oraz tarczę.
  2. Zabicie Burcharda spowoduje, że pozostali bandyci automatycznie rzucą się do ucieczki. Nie musicie z nimi dalej walczyć.
  1. Mniej oczywisty wariant to zakradnięcie się do obozu w nocy. Upewnijcie się, że macie zdjęte pancerze i założone elementy ubioru, które ułatwią pozostawanie w ukryciu.
  2. Wokół obozu są bandyci z pochodniami i łatwo ich rozpoznać. Dodatkowo w obozie jeden z bandytów może siedzieć przy ognisku. Wrogów możecie ogłuszać lub zabijać (pamiętajcie, że Wojciech wolałby uniknąć rozlewu krwi za wyjątkiem Burcharda).
  1. W obozie możecie znaleźć śpiącego Burcharda i wykonać na nim atak skrytobójczy. Upewnijcie się z wyprzedzeniem, że macie na wyposażeniu sztylet, a najłatwiej uzyskacie pożądany efekt.

Czy trzeba zabijać Burcharda?

  1. Ciekawostką jest to, że zabicie Burcharda nie jest obowiązkowym krokiem do ukończenia questu. Alternatywny wariant jest jednak dość dobrze ukryty.
  2. Możecie włamać się do skrzyni bandytów w ich obozie - klucz ma przy sobie Burchard, przy czym możecie też złamać zabezpieczenia zamka (średni poziom). Najważniejszy przedmiot do znalezienia w skrzyni to hełm zabójcy z dołączonego obrazka.

Zdanie raportu Wojciechowi

Niezależnie od wybranego wariantu musicie powrócić do malarza w zamku Troski. Spotkanie to może przebiec na 2 główne sposoby:

  1. Jeśli zamordowaliście Burcharda, to możecie powiedzieć o tym artyście. Wojciech wypyta się też o pozostałych bandytów - możecie powiedzieć prawdę lub skłamać na ich temat (jeśli również zostali przez Was zabici).
  2. Jeśli odstąpiliście od zabicia Burcharda, to możecie pokazać hełm zabójcy i skłamać. Wiąże się to jednak z koniecznością zaliczenia próby perswazji i zostanie to nagrodzone ukrytym osiągnięciem.
  1. Jeśli przekazaliście Wojciechowi hełm zabójcy (po zabiciu lub oszczędzeniu Burcharda), to pomaluje dla Was nakrycie głowy i Wam je odda (dołączony obrazek). Dodatkowo zawsze odblokujecie nowe symbole do pomalowania tarczy.
  2. Możecie wykorzystać okazję do tego żeby zadać malarzowi mnóstwo pytań na temat jego przeszłości. Ma to opcjonalny charakter.
  3. Malarz wyruszy do regionu Kutna Hora. Musicie mieć odblokowany ten region (główny quest Burza) i skorzystać z usług karawany. Możecie odwiedzić malarza w jego pracowni w mieście Kutna Hora, by rozpocząć kolejne zadanie Nocna mara.

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Jak atakować z ukrycia?
  3. Czy jest szybka podróż?
  4. Jak rozpocząć DLC?