Kingdom Come 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Portret w czerwieni to czwarty quest z DLC Brushes with Death do gry Kingdom Come 2. Nasz poradnik podpowiada gdzie jest obóz bandytów w lesie, jak zamordować lub oszczędzić Burcharda, oraz jak pozyskać unikalny łup – hełm zabójcy.
Ostatnia aktualizacja: 19 maja 2025
Zamordowanie przywódcy bandytów Burcharda to najważniejszy element zadania Portret w czerwieni z dodatku fabularnego Brushes with Death do Kingdom Come 2. W naszym poradniku znajdziecie kompletny opis przejścia - objaśnia on gdzie ukrywają się bandyci, a także jakie są główne sposoby na zabicie Burcharda i czy zamordowanie lidera bandytów jest obowiązkowe. Dodatkowo pokazujemy jak pozyskać hełm zabójcy, który można zanieść Wojciechowi.
- Jak odblokować quest?
- Gdzie jest obóz bandytów?
- Jak wyeliminować Burcharda?
- Czy trzeba zabijać Burcharda?
- Zdanie raportu Wojciechowi
Jak odblokować quest?
- Portret w czerwieni to ostatni główny quest DLC zanim malarz Wojciech wyruszy do regionu Kutna Hora. Musicie najpierw ukończyć poprzednie zadanie Chiaroscuro.
- Odczekajcie 24 godziny (np. czekanie w miejscu lub skorzystanie z łóżka) i porozmawiajcie ponownie z Wojciechem. Dowiecie się o Burchardzie (więcej dzięki perswazji) i wszystkie opcje sprowadzają się do tego samego - Henryk może pomóc malarzowi w pozbyciu się okrutnego mordercy.
Opcjonalnie możecie też spotkać się z wójtem Troskowic - Drozdem. Mężczyzna ten wyznaczył nagrodę za głowę Burcharda. Krok ten nie jest wymagany do ukończenia misji Wojciecha.
Gdzie jest obóz bandytów?
- Musicie wyruszyć na północny-wschód od zamku Troski. Obóz bandytów jest w lesie i możecie go łatwo zlokalizować podążając za głosami śpiewających bandytów.
Przeciwnicy z obozu zaatakują Henryka, gdy tylko go zauważą. Warto się więc przygotować - upewnijcie się, że macie dobre wyposażenie i pełny pasek zdrowia. Dobrym pomysłem może też być zapisanie stanu gry. W obozie łatwo jest zginąć, szczególnie jeśli Henryka otoczy grupa wrogów.
Jak wyeliminować Burcharda?
- Bardziej oczywisty wariant zachowania to zaatakowanie bandytów. Jeśli wybieracie tę opcję to skupcie się na pokonaniu Burcharda - rozpoznacie go po tym, że ma elementy pancerza oraz tarczę.
- Zabicie Burcharda spowoduje, że pozostali bandyci automatycznie rzucą się do ucieczki. Nie musicie z nimi dalej walczyć.
- Mniej oczywisty wariant to zakradnięcie się do obozu w nocy. Upewnijcie się, że macie zdjęte pancerze i założone elementy ubioru, które ułatwią pozostawanie w ukryciu.
- Wokół obozu są bandyci z pochodniami i łatwo ich rozpoznać. Dodatkowo w obozie jeden z bandytów może siedzieć przy ognisku. Wrogów możecie ogłuszać lub zabijać (pamiętajcie, że Wojciech wolałby uniknąć rozlewu krwi za wyjątkiem Burcharda).
- W obozie możecie znaleźć śpiącego Burcharda i wykonać na nim atak skrytobójczy. Upewnijcie się z wyprzedzeniem, że macie na wyposażeniu sztylet, a najłatwiej uzyskacie pożądany efekt.
Czy trzeba zabijać Burcharda?
- Ciekawostką jest to, że zabicie Burcharda nie jest obowiązkowym krokiem do ukończenia questu. Alternatywny wariant jest jednak dość dobrze ukryty.
- Możecie włamać się do skrzyni bandytów w ich obozie - klucz ma przy sobie Burchard, przy czym możecie też złamać zabezpieczenia zamka (średni poziom). Najważniejszy przedmiot do znalezienia w skrzyni to hełm zabójcy z dołączonego obrazka.
Zdanie raportu Wojciechowi
Niezależnie od wybranego wariantu musicie powrócić do malarza w zamku Troski. Spotkanie to może przebiec na 2 główne sposoby:
- Jeśli zamordowaliście Burcharda, to możecie powiedzieć o tym artyście. Wojciech wypyta się też o pozostałych bandytów - możecie powiedzieć prawdę lub skłamać na ich temat (jeśli również zostali przez Was zabici).
- Jeśli odstąpiliście od zabicia Burcharda, to możecie pokazać hełm zabójcy i skłamać. Wiąże się to jednak z koniecznością zaliczenia próby perswazji i zostanie to nagrodzone ukrytym osiągnięciem.
- Jeśli przekazaliście Wojciechowi hełm zabójcy (po zabiciu lub oszczędzeniu Burcharda), to pomaluje dla Was nakrycie głowy i Wam je odda (dołączony obrazek). Dodatkowo zawsze odblokujecie nowe symbole do pomalowania tarczy.
- Możecie wykorzystać okazję do tego żeby zadać malarzowi mnóstwo pytań na temat jego przeszłości. Ma to opcjonalny charakter.
- Malarz wyruszy do regionu Kutna Hora. Musicie mieć odblokowany ten region (główny quest Burza) i skorzystać z usług karawany. Możecie odwiedzić malarza w jego pracowni w mieście Kutna Hora, by rozpocząć kolejne zadanie Nocna mara.
Zobacz także