Kingdom Come 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja
Portret w czerwieni to czwarty quest z DLC Brushes with Death do gry Kingdom Come 2. Nasz poradnik podpowiada gdzie jest obóz bandytów w lesie, jak zamordować Burcharda oraz jak pozyskać unikalny łup – hełm zabójcy.
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2025
Zamordowanie przywódcy bandytów Burcharda to najważniejszy element zadania Portret w czerwieni z dodatku fabularnego Brushes with Death do Kingdom Come 2. W naszym poradniku znajdziecie kompletny opis przejścia - objaśnia on gdzie ukrywają się bandyci oraz jakie są główne sposoby na zabicie Burcharda. Dodatkowo pokazujemy jak pozyskać hełm zabójcy, który można zanieść Wojciechowi.
- Jak odblokować quest?
- Gdzie jest obóz bandytów?
- Jak wyeliminować Burcharda?
- Ograbienie Burcharda i powrót do Wojciecha
Jak odblokować quest?
- Portret w czerwieni to ostatni główny quest DLC zanim malarz Wojciech wyruszy do regionu Kutna Hora. Musicie najpierw ukończyć poprzednie zadanie Chiaroscuro.
- Odczekajcie 24 godziny (np. czekanie w miejscu lub skorzystanie z łóżka) i porozmawiajcie ponownie z Wojciechem. Dowiecie się o Burchardzie (więcej dzięki perswazji) i wszystkie opcje sprowadzają się do tego samego - Henryk może pomóc malarzowi w pozbyciu się okrutnego mordercy.
Opcjonalnie możecie też spotkać się z wójtem Troskowic - Drozdem. Mężczyzna ten wyznaczył nagrodę za głowę Burcharda. Krok ten nie jest wymagany do ukończenia misji Wojciecha.
Gdzie jest obóz bandytów?
- Musicie wyruszyć na północny-wschód od zamku Troski. Obóz bandytów jest w lesie i możecie go łatwo zlokalizować podążając za głosami śpiewających bandytów.
Przeciwnicy z obozu zaatakują Henryka, gdy tylko go zauważą. Warto się więc przygotować - upewnijcie się, że macie dobre wyposażenie i pełny pasek zdrowia. Dobrym pomysłem może też być zapisanie stanu gry. W obozie łatwo jest zginąć, szczególnie jeśli Henryka otoczy grupa wrogów.
Jak wyeliminować Burcharda?
- Bardziej oczywisty wariant zachowania to zaatakowanie bandytów. Jeśli wybieracie tę opcję to skupcie się na pokonaniu Burcharda - rozpoznacie go po tym, że ma elementy pancerza oraz tarczę.
- Zabicie Burcharda spowoduje, że pozostali bandyci automatycznie rzucą się do ucieczki. Nie musicie z nimi dalej walczyć.
- Mniej oczywisty wariant to zakradnięcie się do obozu w nocy. Upewnijcie się, że macie zdjęte pancerze i założone elementy ubioru, które ułatwią pozostawanie w ukryciu.
- Wokół obozu są bandyci z pochodniami i łatwo ich rozpoznać. Dodatkowo w obozie jeden z bandytów może siedzieć przy ognisku. Wrogów możecie ogłuszać lub zabijać (pamiętajcie, że Wojciech wolałby uniknąć rozlewu krwi za wyjątkiem Burcharda).
- W obozie możecie znaleźć śpiącego Burcharda i wykonać na nim atak skrytobójczy. Upewnijcie się z wyprzedzeniem, że macie na wyposażeniu sztylet, a najłatwiej uzyskacie pożądany efekt.
Ograbienie Burcharda i powrót do Wojciecha
- Niezależnie od wybranej taktyki nie śpieszcie się z powrotem do malarza. Sprawdźcie zwłoki Burcharda żeby znaleźć klucz do skrzyni. Możecie ją następnie otworzyć i znaleźć m.in. hełm zabójcy. Przedmiot ten możecie dostarczyć Wojciechowi i to opcjonalny ukryty cel tego zadania. Wojciech może pomalować hełm i go Wam oddać.
- Powróćcie do zamku Troski żeby powiedzieć Wojciechowi o pozbyciu się Burcharda. Odblokujecie nowe symbole do pomalowania tarczy.
- Malarz wyruszy do regionu Kutna Hora. Musicie mieć odblokowany ten region (główny quest Burza) i skorzystać z usług karawany. Możecie odwiedzić malarza w jego pracowni w mieście Kutna Hora, by rozpocząć kolejne zadanie Nocna mara.
Zobacz także