Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie pójść na początek?
KCD 2 to olbrzymia gra, która z łatwością może przyprawić nowych graczy o paraliż wyboru. Z tej strony poradnika dowiecie się, co warto zrobić na samym początku przygody.
Aktualizacja:
Otwarty świat Kingdom Come Deliverance 2 może z powodzeniem wywołać paraliż wyboru u nowych graczy. Po zakończeniu prologu, gra nie narzuca odbiorcy jednie słusznej ścieżki, dlatego na tej stronie poradnika zdradzimy Wam, które miejsca oraz aktywności warto zaliczyć możliwie jak najwcześniej. Dzięki naszym wskazówkom, pierwsze godziny z tytułem upłyną Wam bez niepotrzebnych trudności.
Wyruszcie do kowala
Zadania dla kowala Radowana to jedna z dwóch ścieżek, którymi możecie podążyć zaraz po prologu. Z naszych doświadczeń wynika, że odnoga ta jest bardziej przystępna od analogicznego questa dla młynarza.
W czasie wizyty u Radowana poznacie podstawy kowalstwa, a także wykujecie swój pierwszy miecz (będziecie mogli go zatrzymać).
Kowal wyśle Was również na poszukiwania wózka do Semina, gdzie będziecie mogli przy okazji odzyskać swojego zaginionego konia - Siwka. Zakończenie segmentu z zaginionym wozem nagrodzi Was również sporą ilością nagród, łupów i gotówki.
Więcej na temat ścieżki kowala przeczytacie na stronie w naszej solucji - Zadania kowala.
Odzyskajcie konia
Koń Henryka znajduje się w stajni, obok dworku w Seminie. Na miejsce traficie wykonując jedno z pierwszych zadań w ścieżce kowala, więc przy okazji wizyty w wiosce możecie załatwić kilka spraw na raz.
Stajenny dość łatwo oddaje zwierzaka Henrykowi po użyciu perswazji. Siwek znacznie ułatwia przemieszczenie sie po rozległych obszarach, a także posiada własny ekwipunek, co znacznie usprawni zarządzanie wyposażeniem.
Więcej na temat konia znajdziecie na stronie Jak zdobyć konia?.
Odzyskajcie psa
Orzech, wierny pies Henryka, podobnie jak Siwek przepada po wydarzeniach z prologu. By go odzyskać będziecie musieli wykonać dość długą serię zadań, które zabiorą Was w najróżniejsze zakątki regionu.
Czworonogi towarzysz pomaga Henrykowi w walce, a także wykonuje szereg poleceń oraz komend.
Więcej na temat psa znajdziecie na stronie FAQ Gdzie jest pies (Orzech)?.
Zaliczcie trening walki
Podczas rozmowy z wieśniaczką, zaraz po prologu, dowiecie się o niejakim Kocurze - regionalnym wojowniku wprawnie władającym broniom. Warto wykonać związane z nim zadanie Trening walki. W jego trakcie poznacie bardziej zaawansowane techniki, które bardzo szybko okażą się przydatne w czasie starć z wrogami.
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Eksploracja i postacie
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie pójść na początek?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zdobyć łopatę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie znaleźć łóżko?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy są romanse?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak duży jest otwarty świat?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zmienić region?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest Teresa?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć wilczą jagodę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć żywokost?
- Kingdom Come Deliverance 2: Gdzie jest fryzjer i jak zmienić fryzurę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak odblokować wyścigi konne i łucznictwo konne?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak znaleźć walerianę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Eksploracja i postacie
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.
Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5
Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.
Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.
To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?
Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.
Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.
Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.
Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












