Kingdom Come Deliverance 2: Interaktywna mapa Kutnej Hory

Kingdom Come 2 mapa Kutnej Hory – karawana, questy, zlecenia, szybka podróż, kupcy, trenerzy umiejętności, oberże, romanse, kapliczki, mapy skarbów, areny, obozy, ciekawe lokacje i NPC-e. Regiony: miasto Kuttenberg, Suchdol, Obóz Zygmunta, Czarcia Nora, Horzany, Opatowice, Ratbórz, Bohunowice, Miskowice, Wysoka, Bylany, Przytoki, Maleszów, Grunt.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Interaktywna mapa drugiego regionu Kuttenberg z KCD 2 to ważny element naszego poradnika. Znajdziecie na niej takie lokacje jak miasto Kuttenberg, Czarcia Nora, Suchdol, Obóz Zygmunta, Wysoka, Ratbórz, Bohunowice, Grunt, Horzany, Opatowice, Bylany, Maleszów, Przytoki, Miskowice, Klasztor czy Stara Kutna. Skorzystanie z naszej mapy pozwoli Wam zlokalizować m.in. punkty szybkiej podróży, karawany, główne i poboczne misje, małe zlecenia, interesujące lokacje, krawców, szewców, kowali, stanowiska alchemiczne, suszarnie, kupców, zielarzy, handlarzy końmi, oberże, fryzjera, tawerny, piekarzy, płatnerzy, zbrojmistrzów, rusznikarza, strzelnice, areny, łaźnie, obozy, trenerów umiejętności, groby, łowiska, kapliczki czy graczy w kości. Będzie to pomocne w przeszukaniu regionu Kutna Hora w 100%.

W naszym poradniku znajdziecie też interaktywną mapę regionu Troski.

Jak dotrzeć do regionu Kutna Hora?

Kutna Hora to drugi, większy region z gry. Nie możecie go badać od samego początku zabawy. Musicie najpierw awansować dostatecznie w questach głównej fabuły z pierwszego regionu Troski.

Podróż do drugiego regionu nastąpi pod koniec głównego questu Burza, po ucieczce z Zamku Troski i dotarciu do wozu zaparkowanego w lesie. W podróż wyruszą Henryk, Katarzyna i ranny Jan Żiżka. Po dotarciu do nowej krainy automatycznie rozpoczniecie jej pierwszy główny quest - Piórem i mieczem. Musicie zaliczyć wprowadzenie z dotarcia do Suchdol, by docelowo odblokować swobodną eksplorację mapy regionu Kutna Hora.

Miasto Kuttenberg

To największa lokacja na mapie drugiego regionu i zarazem największe miasto odwiedzane w grze. Znajdziecie je na wschodnim krańcu mapy.

W Kuttenbergu możecie m.in. rozpoczynać główne i poboczne questy, odnajdywać różnorakich handlarzy i opłacać usługi. Dostępne są też punkty szybkiej podróży, które po odkryciu pozwolą Wam przenieść się do różnych części miasta.

Suchdol

To pierwsza wioska, do której traficie w tym regionie. Znajduje się też w niej mały ogrodzony zamek, w którym Henryk i Katarzyna zostaną przywitani po długiej podróży z regionu Troski. Możecie swobodnie przemieszczać się po ogólnodostępnych pomieszczeniach zamku. W wiosce znajdziecie z kolei m.in. handlarzy i zleceniodawców zadań.

Obóz Zygmunta

To duży obóz z mapy drugiego regionu. Henryk domyślnie nie zostanie wpuszczony do środka, ale możecie zapłacić 500 groszy strażnikom lub rozpocząć jedno z pobocznych zadań powiązanych z obozem, by powołać się na prawo wstępu.

W obozie przebywają ważne osoby powiązane z różnymi questami, jak również różni handlarze. Dostęp do niektórych namiotów lub całych części obozu jest strzeżony i musicie wtedy unikać wykrycia.

Wioski w regionie Kutna Hora

W drugim regionie gry możecie docierać do mniejszych i większych wiosek rozrzuconych po całej mapie. Są to m.in.:

  1. Czarcia Nora - To jedna z pierwszych odwiedzanych lokacji. Znajduje się tu oberża, z której docelowo Henryk będzie mógł za darmo korzystać.
  2. Wysoka;
  3. Ratbórz;
  4. Bohunowice;
  5. Grunt;
  6. Horzany;
  7. Opatowice - to zakazana lokacja, w której Henryk może zostać zatrzymany i zaatakowany;
  8. Bylany;
  9. Maleszów - obok wioski jest twierdza, która początkowo jest niedostępna;
  10. Przytoki;
  11. Miskowice;
  12. Stara Kutna.

Karawana

Po ukończeniu kilku pierwszych głównych questów z regionu Kutna Hora odblokowana zostanie karawana - stacjonuje ona przy zachodnim krańcu mapy.

Możecie zapłacić 200 groszy, by powrócić karawaną do regionu Troski - pozwoli to Wam kontynuować jego eksplorację i zajmować się przerwanymi questami. W Troski również pojawi się karawana, umożliwiając docelowo podróż w obie strony.

Punkty szybkiej podróży

W trakcie przemierzania regionu Kutna Hora możecie odkrywać kolejne punkty szybkiej podróży - otrzymacie zawsze komunikat i na Waszej mapie pojawi się ikona fast travel. Więcej na temat punktów szybkiej podróży znajdziecie na stronie Wszystkie punkty szybkiej podróży.

Szybka podróż nie jest natychmiastowa. Na mapie Kutnej Hory pojawi się pionek symbolizujący Henryka. Podróż może trwać kilka godzin w świecie gry i możecie doświadczyć po drodze losowych zdarzeń (np. atak bandytów, spotkanie wędrowca).

Handlarze końmi

W stadninach możecie kupować inne wierzchowce oraz ich sprzęt, a także czyścić swojego konia. Niektórzy sprzedawcy pomogą Wam również przejąć skradzionego wierzchowca. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat koni w KCD 2 zajrzyjcie na naszą stronę lista najlepszych koni.

Na mapie świata przebywają ponadto siodlarze - możecie korzystać z ich usług powiązanych z wierzchowcem bohatera. Siodlarze mogą też naprawiać wyposażenie Henryka (w tym buty).

Zadania i drobne zlecenia

Region Kutna Hora pozwoli Wam zaliczać:

  1. Główne zadania - To questy powiązane z główną fabułą. Posiadają one zwykle szereg celów misji i gra może Wam przedstawiać wybory lub pozwalać na zajmowanie się nimi w różnej kolejności.
  2. Poboczne zadania - To większe poboczne misje. Możecie je otrzymywać w miarę postępów w głównym wątku lub docierając do znaczników side questów z mapy.
  3. Mniejsze zlecenia - To drobne questy z osobną zakładką w dzienniku.

Odrębne znaczniki z naszej interaktywnej mapy pokazują cele zadań (np. miejsce do odszukania w danym obszarze) oraz NPC-ów (postacie, z którymi trzeba spotykać się w zadaniach).

Kupcy

Region Kutna Hora pozwala handlować z kupcami oraz opłacać różnorakie usługi. Największe skupisko handlarzy jest w mieście Kuttenberg, ale odnajdziecie też ich m.in. w odwiedzanych wioskach. Znaczniki z naszej mapy doprowadzą Was do:

  1. rusznikarza - to unikalny handlarz z miasta, który naprawia i sprzedaje broń palną;
  2. handlarzy;
  3. kowali (to też okazja do naostrzenia lub wykucia broni);
  4. krawców;
  5. aptekarzy;
  6. zielarzy;
  7. garbarzy;
  8. łuczników;
  9. rzeźników;
  10. zieleniarzy;
  11. skrybów;
  12. szewców;
  13. piekarzy;
  14. płatnerzy;
  15. zbrojmistrzów.

Trenerzy umiejętności

W regionie Kutna Hora przebywa wielu trenerów umiejętności. Niektórzy z nich są od razu dla Was dostępni, zaś inni zostaną odblokowani np. dopiero po ukończeniu związanych z nimi questów. Ikona trenera pojawia się w grze dopiero po zbliżeniu się do trenera, ale możecie łatwo skorzystać ze znaczników z naszej interaktywnej mapy. Więcej na temat trenerów znajdziecie na stronie poradnika zatytułowanej Najlepsi trenerzy umiejętności.

Trener może specjalizować się w 1 lub kilku umiejętnościach. Musicie zapłacić za trening - im bardziej zaawansowany, tym droższa będzie lekcja.

Ciekawe miejsca

Region Kutna Hora pozwoli Wam odkrywać m.in.:

  1. Interesujące lokacje - są to przeróżne miejsca (np. opuszczone domy, ruiny budynków), w których może znajdować się dodatkowy loot.
  2. Obozy - w zależności od obozu może być pusty, zajmowany przez przyjaznych NPC-ów lub okupowany przez wrogów.
  3. Gniazda - możecie je strącać atakami bronią dystansową lub kamieniami i zbierać loot, który znajdował się w gnieździe.
  4. Łowiska - możecie polować na różne gatunki dzikiej zwierzyny (uwaga - jest to w świecie gry karalne!).
  5. Skrzynie odpustowe - możecie przekazywać złoto i w zamian polepszać reputację Henryka w danej lokacji.

Tawerny oraz oberże

Na mapie drugiego regionu znajduje się kilka różnych zajazdów (m.in. w Czarciej Norze, na głównej drodze do miasta i w mieście Kuttenberg). Ich najważniejszą cechą jest opcja wynajęcia pokoju z łóżkiem - polecamy opłacić ten pokój na stałe, by mieć zawsze możliwość powrotu do miejsca, w którym można odpocząć i przy okazji zapisać stan gry.

Oprócz tego możecie odwiedzać tawerny - można w nich zakupić żywność oraz wynająć miejsce do odpoczynku. W świecie gry znajdziecie też inne łóżka, ale mogą one być gorszej jakości i nie pozwalać na zachowanie postępów.

Mapy skarbów oraz groby

Mapy skarbów to unikalne znajdźki, na które możecie natrafiać podczas przeszukiwania skrzyń czy kieszeni innych postaci. Gra pozwala wywołać mapę na pełnym ekranie - rysunki z niej mogą Was doprowadzić do skarbu.

Do wykopywania skarbów potrzebna jest łopata. Ten sam gadżet pozwoli Wam rozkopywać groby, w których oprócz ciał nieboszczyków mogą być różnorakie skarby.

Kapliczki

Eksploracja mapy regionu Kutna Hora pozwoli Wam odnajdywać kolejne kapliczki - znajdują się one przede wszystkim przy utwardzonych drogach oraz niektórych rozstajach dróg. Po zbliżeniu się do takiego sekretu jego ikona pojawi się na stałe na Waszej mapie.

Areny i strzelnice

W drugim regionie gry możecie odnajdywać miejsca do szkolenia Henryka w walce wręcz (areny) lub w walce dystansowej (strzelnice). Z niektórymi takimi lokacjami powiązane są dodatkowe atrakcje, np. darmowy sparing albo opcja wzięcia udziału w turnieju strzeleckim.

Kości

Drugi region świata gry skrywa nowych graczy w kości - to jedna z najważniejszych dodatkowych atrakcji gry. Najłatwiej możecie ich odkrywać odwiedzając tawerny, oberże i większe obozy.

Przed przystąpieniem do gry w kości polecamy zachować postępy oraz zaopatrzyć się w unikalne odmiany kości, które mogą zwiększyć Wasze szanse wygranej. Więcej na temat samej gry znajdziecie na stronie Jak grać w kości?.

Wędzarnie i stanowiska alchemiczne

Stanowiska alchemiczne pozwolą Wam na wytwarzanie mikstur w oparciu o alchemię. Korzystanie z tych stanowisk jest darmowe, ale musicie mieć przy sobie składniki alchemiczne oraz posiadać wiedzę o przepisach.

Wędzarnie pozwalają na wędzenie przedmiotów. Zwiększy ich to ich wartości odżywcze i dłużej utrzyma je w dobrym stanie.

Suszarnie umożliwiają suszenie żywności oraz ziół. Może to wydłużyć czas ich przydatności do spożycia. Używanie ich jest bezpłatne, ale niektóre z nich mogą być w strzeżonych miejscach.

Łaźnie

Łaźnie ze świata gry pozwalają opłacić kąpiel, która może wiązać się ze specjalnymi atrakcjami, np. dodatkowym towarzystwem, regeneracją zdrowia Henryka czy wypraniem ubrań. Dodatkowo w momencie opłacenia usługi zapisywany jest stan gry.

Możecie też szukać miejsc do prania ubrań na mapie świata - znajdują się one zazwyczaj przy strumykach i stawach. Możecie umyć się i wyprać ubrania (wymagane jest do tego posiadanie mydła).

Golibroda

Nasza mapa wskazuje lokalizację namiotu fryzjera. Oferuje on płatne usługi w zakresie wyboru nowej fryzury, a także dodania brody, wąsów czy zarostu. Temat ten kompleksowo omówiliśmy na stronie FAQ Jak zmienić fryzurę?.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl