Kingdom Come Deliverance 2: Jak zapisywać grę?
System zapisu gry w KCD 2 może z początku wydawać się dość skomplikowany. Na tej stronie poradnika znajdziecie wszystkie formy zapisywania postępu oraz związane z nimi porady.
Aktualizacja:
Kingdom Come Deliverance 2 nie pozwala na nieskończone zapisywanie stanu gry w dowolnym momencie. Save wykonywany jest tylko w określonych sytuacjach, a zapis manualny obciążony jest specjalnym kosztem. Z tej strony poradnika dowiecie się wszystkiego na temat zapisów w KCD 2, a nieoczekiwana utrata postępu przestanie być problemem.
- Jak zrobić zbawiennego sznapsa?
- Zapis podczas odpoczynku
- Zapis w czasie misji
- Zapis przy wychodzeniu z gry
Jak zrobić zbawiennego sznapsa?
Podobnie jak w pierwszej części, w KCD 2 zapis w dowolnym momencie możliwy jest jedynie po wypiciu specjalnej mikstury - zbawiennego sznapsa. Wchodząc do menu pauzy i klikając opcję "Zapisz", sznaps znika z Waszego ekwipunku, a stan gry zostaje zapisany. System ten sprawia, że zarządzanie skończonym zasobem staje się istotnym elementem rozgrywki, a zapisywanie powinno być dobrze przemyślane. Na szczęście, zbawienny sznaps jest dość prosty do przygotowania, przy pomocy prostych składników oraz stołu alchemicznego.
Recepturę na sznapsa otrzymujecie w prologu gry od Bożeny. By zapisać ją w książce alchemicznej, wybierzcie instrukcję z zakładki "Książki" w ekwipunku, a następnie wciśnijcie przycisk odpowiedzialny za przepisanie jej do księgi przepisów
Gry nie można zapisać w czasie walki lub innej, napiętej sytuacji takiej jak np. pościg.
Do wytworzenia sznapsa konieczne są 2 składki:
- Pokrzywa - rosnąca przede wszystkim w okolicach wody oraz w wilgotnych rowach, ale łatwo można ją znaleźć także w wiejskich ogrodach oraz przy traktach. Rozpoznacie ją po ciemnych, ostro zakończonych liściach.
- Wilcza jagoda - występuje głównie w lasach liściastych. Wygląda jak średnich rozmiarów krzaczek o fioletowawych owocach.
Składniki możecie pozyskać sami lub kupić u alchemików. Wysuszone składniki również nadają się do przyrządzenia mikstury.
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zapisywać grę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest szybka podróż?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak działa głód i wyczerpanie?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zrobić respec?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zwiększyć udźwig?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak otwierać zamki?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy trzeba znać pierwszą część?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest widok trzecioosobowy?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak grać w kości?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak używać pochodni?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czym jest odpust?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jaki jest maksymalny poziom?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest punkt bez powrotu?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest endgame i czy można grać po fabule?
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.
Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5
Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.
Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.
To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?
Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.
Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.
Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.
Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




