Kingdom Come Deliverance 2: Palec boży (The Finger of God)

Palec boży to zadanie główne w KCD 2 składające się z dwóch części. Na tej stronie opisaliśmy jak zdobyć wasz pierwszy karabin, jak przygotować się do opuszczenia Niebakowa i jak przetrwać oblężenie fortecy.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Palec boży jest dość skomplikowanym zadaniem głównym w Kingdom Come 2. Składa się ono z dwóch części. Na tej stronie opisaliśmy jak zdobyć wasz pierwszy karabin, przygotować się do opuszczenia Niebakowa, przypodobać się ludziom Żiżki i przetrwać oblężenie fortecy.

Jak pomóc ojcu Bogucie?

Zadanie rozpoczniecie pomagając Bogucie w jego obowiązkach. Podążajcie za księdzem na pobliską polanę, gdzie znajdziecie trzy groby i trzy trupy. Musicie pochować zwłoki - najpierw wykopcie groby, potem podnieście zwłoki i zanieście je do nich. Potrzebujecie szpadla, który wbity jest w ziemię tuż obok grobów. Następnie podążajcie za Bogutą aż do żołnierza Hertla, gdzie czeka was samouczek korzystania z broni palnej. Otrzymacie też swój pierwszy karabin. Broń palna zadaje ogromne obrażenia nawet opancerzonym wrogom, lecz jest bardzo niecelna i długo się ją przeładowuje.

Jak przygotować się do opuszczenia Niebakowa?

Po zdobyciu karabinu macie do zrobienia kilka zadań opcjonalnych, które możecie wykonać przed opuszczeniem Niebakowa. Kilku ludzi Żiżki potrzebuje pomocy, co jest idealną okazją by się im przypodobać. Oto aktywności, którymi możecie się zająć przed położeniem się spać:

  1. Gra w kości z Janem Ptaszkiem - porozmawiajcie z Ptaszkiem stojącym nad bramą do fortecy. Możecie zagrać z nim w kości, albo dla zabawy, albo o 50 groszy - Ptaszek sam da wam pieniądze na zakład, jeśli go o to poprosicie.
  1. Ranni jeńcy w więzieniu - przed więzieniem medyczka Klara kłóci się ze strażnikami niedopuszczającymi jej do rannych jeńców - Hermana i Bartosza. Możecie przekonać straż, by pozwolili jej uleczyć rannych (Retoryka, Charyzma lub Przerażenie - Średni). Możecie potem również porozmawiać z jeńcami i okłamać ich, że zapłacono za was okup lub wyznać im prawdę, że nie jesteście już po tej samej stronie.
  1. Pomoc kowalowi - nowy kowal potrzebuje pomocy w naostrzeniu broni. Zabierzcie broń z beczki stojącej w kuźni i naostrzcie ją na kole szlifierskim. Musicie naostrzyć jeden krótki miecz, jeden długi miecz i jeden topór. Po naostrzeniu broni przekażcie ją kowalowi.
  1. Kucie podków dla Pelcla - stajenny Pelcl potrzebuje trzech podków. Udajcie się do kuźni i wykujcie je - potrzebny metal możecie kupić od kowala.
  1. Ładowanie worków na wóz - porozmawiajcie z parobkiem siedzącym obok wozu. Będziecie musieli uspokoić go by uniknąć bójki (Retoryka lub Charyzma - Średni). Następnie załadujcie pięć worków leżących na ziemi na wóz tuż obok.
  1. Wyleczenie rannych bandytów - porozmawiajcie z Klarą. Trzech bandytów jest rannych i potrzebuje pomocy medycznej - Klara powie wam dokładnie co zdziałać na ich symptomy. Możecie zabrać zasoby medyczne z chaty Klary. Testy umiejętności na wiedzę i rzemiosło pozwolą wam zdiagnozować rannych. By wyleczyć rannych musicie wykonać większość potrzebnych kroków. Rany czyśćcie sznapsami - to najczystszy alkohol, jaki macie do dyspozycji. Marek potrzebuje oczyszczenia rany, bandaża, mikstury leczniczej i nie możecie pozwolić mu zasnąć. Kozłek potrzebuje oczyszczenia i przypalenia rany, zmiany bandaża i mikstury na gorączkę. Cwerk potrzebuje oczyszczenia i zaszycia lub zabandażowania ran, natarcia spuchniętej kostki miksturą leczniczą oraz dużo picia. Po zakończeniu leczenia porozmawiajcie z Klarą. Przez test na Retorykę (Średni) możecie zainicjować tej nocy romans.

Jak przetrwać oblężenie Niebakowa?

Rano plany opuszczenia Niebakowa zostaną zniweczone - Otto von Bergow oraz Istvan Toth zjawią się u bram z ogromną armią i przystąpią do oblężenia fortecy. Możecie wybrać gdzie ustawić żołnierzy - nie ma to wielkiego znaczenia. W pierwszej fazie walki na murach szybko chwyćcie za halabardę z wnętrza pobliskiej wieży i obalajcie nią drabiny, które wrodzy żołnierze przystawiać będą do murów. Walczcie z wrogami aż nie zostaniecie wezwani nad bramę.

Armia Bergowa zacznie przebijać się przez główną bramę. Stańcie nad bramą i łapcie za kamienie leżące obok dziury w podłodze. Przez tę dziurę możecie zrzucać wrogom kamienie na głowy, zabijając ich natychmiastowo. Następnie skierujcie się na główny dziedziniec, gdzie Żiżka wyśle was na zbocze z tyłu zamku. Pokonajcie tam żołnierzy, którzy przedarli się przez palisadę.

Wróćcie na dziedziniec gdzie stoczycie ostatnią potyczkę. Armia Bergowa zapędzi was w końcu na szczyt wieży, a wasz wróg ujawni w tym momencie tytułowy palec boży - armatę. Po przerywniku filmowym zostaniecie schwytani przez wroga, a zadanie zakończy się.

Więcej na temat opisu przejścia:

  1. Lista wszystkich zadań głównych.
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-14
00:24

Necross123 Konsul

Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):

- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).

I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.

Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl