Kingdom Come Deliverance 2: Jak przepędzić demona z kopalni? (Piekielna otchłań)

W pobocznej misji Piekielna otchłań (The Mouth of Hell) Henryk pomoże mieszkańcom Starej Kutny w rozszyfrowaniu zagadki demona ze starej kopalni. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak wykonać to zadanie.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Piekielna otchłań (The Mouth of Hell) to poboczne zadanie w KCD 2, które otrzymacie podczas pierwszej wizyty we wsi Stara Kutna. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak dostać się do kopalni, jak wywabić demona, a także jak uciec z podziemi i odzyskać stracony ekwipunek.

Jak aktywować zadanie Piekielna otchłań?

Zadanie piekielna otchłań aktywujecie podczas pierwszej wizyty w wiosce Stara Kutna w regionie Kuttenberg. Podejdźcie do mieszkańca stojącego nad zwłokami krowy i zacznijcie rozmowę.

Z opowieści duchownego oraz rolnika dowiecie się, że ze starego szybu kopalni wypełza demon i sprawia problemy w wiosce. Henryk zostaje poproszony o rozwiązanie sprawy potwora z podziemi. Przy okazji dostaniecie również nieco jedzenia i napojów, które stanowić mają ofiarę dla potwora.

Udajcie się do wejścia do kopalni. Znajduje się ono na zachód od wioski. Zejdźcie po drabinie w głąb ziemi.

Obejrzyjcie przerywnik filmowy, po którym Henryk straci przytomność.

Jak uciec z kopalni i odzyskać ekwipunek?

Henryk obudzi się na dnie szybu, pozbawiony całego ekwipunku. Kierujcie się ciemnym korytarzem w stronę światła.

Na rozdrożu możecie skręcić w prawo. Na końcu ciemnego tunelu znajdziecie kosz z kilkoma sznapsami. Domyślnie kierujcie się jednak w lepiej oświetlony, lewy korytarz.

W następnej komnacie podnieście pochodnię leżącą na beczce. Rozświetli Wam ona drogę.

W oświetlonej pieczarze podnieście ze stołu miecz. Po prawej stronie pomieszczenia znajdziecie posłanie oraz kosz, w którym leży wytrych. Wykorzystajcie go do otworzenia szkatułki leżącej na niewielkim ołtarzu (zamek ma średni poziom trudności).

W środku znajdziecie sporo pieniędzy oraz umowę rycerza. Przeczytajcie ją. Jej zdobycie nie jest konieczne do ukończenia zadania, ale pozwala Wam na ukończenie go w najlepszy, bezkrwawy sposób.

Wejdźcie po drabinie. Chwilę później staniecie twarzą w twarz z tajemniczym rycerzem. Jeżeli zdobyliście i przeczytaliście umowę, możecie wypowiedzieć słowa kontraktu, co uchroni Was przed walką z rycerzem z kopalni. Przekonajcie go, że przyszliście tutaj jako jego zastępstwo. Uradowany wojownik zgodzi się opuścić kopalnię.

Jeżeli nie udało Wam się zdobyć kontraktu, będziecie musieli walczyć, co jest szczególnie trudne odkąd straciliście swój ekwipunek. Po pokonaniu rycerza możecie zabrać z jego ekwipunku klucz do skrzyni, w której ukrył wasze rzeczy.

Jak pokojowo zakończyć zadanie?

Jeżeli udało Wam się namówić rycerza do wyjścia z kopalni, na powierzchni spotkacie grupkę mieszkańców wioski.

By rozładować napięcie, pokażcie mieszkańcom kontrakt zawarty przez poprzedniego duchownego wioski. Teraz będziecie musieli zaliczyć jeszcze jeden test umiejętności, by przekonać zwaśnione strony, że nie warto kontynuować sporu. W naszym wypadku zadziałała opcja perswazji.

Jeżeli nie uda Wam się złagodzić napięcia, mieszkańcy wioski oraz Taras rzucą się na siebie. By zakończyć zadanie, będziecie musieli opowiedzieć się po stronie rycerza lub ludzi z wioski i pokonać przeciwników.

Niezależnie od tego, jak rozwiążecie konflikt, w tym miejscu zadanie Piekielna Otchłań dobiegnie końca.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
09:11

Necross123 Konsul

Karczma pod Żelejowem. Tutaj powinieneś szukać.

Komentarz: Necross123
2025-02-20
16:13

brebr98957048d6 Junior

Okey, pies znaleziony ale .... jak go przyłączyć nie mam opcji dialogowych, na gwizd nie reaguje, w menu kompanow go nie ma....
wersja na ps5

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-20
16:42

Necross123 Konsul

Pogadaj z oberżystą. Powinna być opcja zabrania ze sobą psa.

Komentarz: Necross123
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-03-20
21:37

miroslawk25 Junior

U mnie to samo, kilkadziesiąt prób kończy się śmiercią. Jakieś pomysły ?

Komentarz: miroslawk25
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
16:13

Lateralus Senator

Lateralus

Najlepsze, ale coś tylko na start gry.
Bo tak naprawdę to w każdej dziedzicie będziemy mieli wszyskie perki włączone odblokowane, jak wymaksujemy do 30 poziomu. Więc tak naprawdę nie ma się co rozwodzić co wybrać jak i tak siłą rzeczy będziemy to mieli.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
16:55

Necross123 Konsul

Mogłem się spodziewać, że to powiesz. Ale zanim dojdzie się do 30 poziomu, to trochę czasu musi minąć. I wierz mi, rozwijanie cięższych umiejętności jak retoryka czy złodziejstwo zajmuje o wiele więcej czasu (w dodatku zanim dojdziemy do 10 poziomu, to praktycznie żadnych skrzyń na średnim poziomie (mam na myśli tych skrzyń, które są w dziczy) nie otworzymy, jeśli mamy za niski poziom złodziejstwa), a i tak możemy połamać dużo wytrychów. Z rzemiosłem jest podobnie, jeśli albo nie mamy pieniędzy, albo nie mamy zestawów naprawczych bądź mydeł, albo nie mamy materiałów, by wykuć lepsze rzeczy w kuźni.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
12:51

Drepag Legionista

Hej - to oznacza że coś przeskrobałeś i Henryk jest poszukiwany przez miejscową straż. Strażnicy w tym obszarze będą próbować cię aresztować, a ikonka zniknie dopiero, kiedy opłacisz grzywnę, wymigasz się od kary perswazją lub przyjmiesz karę.

Komentarz: Drepag
2025-02-14
13:23

Lateralus Senator

Lateralus

To dziwne straszne. Bo chodze tam i nikt nie ściga. Chodze wokół strażników i nic. Nic nie przeskrobałem, chyba że mój pies zaatakował jakiegoś świniaka. Ale w każdym bądź razie mam tą ikonkę a nikt mnie nie ściga itd.
To czyli mi zabugowało gre?

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
13:43

Necross123 Konsul

Coś definitywnie musiałeś coś zrobić na oczach co najmniej jednego świadka. Wydarzenia na drodze również się w to wliczają. Jeśli ktoś np. zobaczył cię, jak przeszukujesz zwłoki, to świadek może powiadomić straż. A jeśli podniesiesz lub będziesz niósł zwłoki i ktoś to zobaczy, to świadek może nawet z miejsca zaatakować. Twoja reputacja również gra dużą rolę.

Zabicie czyjejś świni również jest karalne, jeśli jedna osoba zobaczyła to.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
13:48

Lateralus Senator

Lateralus

Czyli to od tej świni co pies coś przyświrował. To jak mam to odkręcić teraz, a nikt mnie nie chce zatrzymać i powiedzieć oco chodź. Bo tak, to w takim razie będę mi się to cały czas świeciło.
A reputacje to mam prawie maxy oprócz straży.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
14:28

Necross123 Konsul

Będziesz musiał zrobić coś, by straż się tobą zainteresował w danym miejscu, jak np. kradzież kieszonkowa albo włamanie. Jeśli ktoś to zgłosi straży, to straż powinna przyjść po ciebie z zamiarem aresztowania cię. Wtedy powinieneś móc opłacić karę lub ją przyjąć.

Komentarz: Necross123

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl