Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Kłopoty jak malowane
Kłopoty jak malowane to pierwszy quest DLC Brushes with Death do gry Kingdom Come 2. Opis przejścia z naszego poradnika informuje jak uratować malarza Wojciecha, gdzie znaleźć bandytów, a także jak odzyskać pędzle i kości malarza.
Aktualizacja:
Pierwsze główne zadanie dodatku Brushes with Death do Kingdom Come 2 to Kłopoty jak malowane. Na tej stronie poradnika znajdziecie solucję z informacjami jak ocalić Wojciecha przed wilkami, gdzie ukrywa się para włóczęgów, jak zdobyć pędzle malarza oraz kości malarza, a także gdzie znaleźć Wojciecha w zamku Troski.
Wszystkie wymagane kroki do odblokowania linii fabularnej i zawartości dodatku Brushes with Death opisaliśmy na poprzedniej stronie Jak rozpocząć DLC?.
- Jak rozpocząć zadanie?
- Jak ocalić Wojciecha przed wilkami?
- Gdzie znaleźć bandytów?
- Jak odzyskać pędzle malarza?
- Jak odzyskać kości malarza?
- Jak zwrócić malarzowi jego rzeczy?
Jak rozpocząć zadanie?
- Dla przypomnienia musicie dotrzeć do fioletowego znacznika questu DLC, który wskazuje obszar na skraju lasu na południowy-wschód od zamku Troski.
- Załączy się scenka z rozmowy z przywiązanym do drzewa mężczyzną - wkrótce dowiecie się, że to artysta Wojciech.
Jak ocalić Wojciecha przed wilkami?
- W okolicy pojawi się kilka wilków i rozprawienie się z nimi ma charakter obowiązkowy. Porady odnośnie tego typu starć zamieściliśmy na osobnej stronie Jak zabijać wilki?.
- Wrogie zwierzęta powinny skupić się na Henryku i nie musicie obawiać się o losy Wojciecha. Po ich wymordowaniu podejdźcie od tyłu do malarza żeby go oswobodzić. Dowiecie się, że Wojciecha okradli i przywiązali bandyci. Możecie zaoferować pomoc w odzyskaniu skradzionych rzeczy - bezinteresowną lub z obietnicą nagrody.
Gdzie znaleźć bandytów?
- Otrzymacie namiary na prawdopodobną kryjówkę włóczęgów w lesie na północ od Slatejowa. Jest to mały obóz.
- Spotkacie tu 2 postacie i nie musicie obawiać się, że automatycznie zaatakują Henryka. Są to Jura oraz Kuba Farciarz i z każdą z tych osób możecie odbyć osobną rozmowę.
Jak odzyskać pędzle malarza?
Jura posiada pędzle malarza. Główne sposoby ich odzyskania to:
- Użycie perswazji - Możecie skłamać, że Wojciecha pożarły żywcem wilki oraz że bandytom grozi egzekucja przez powieszenie.
- Wygranie turnieju strzeleckiego - Musicie posiadać własny łuk i zdobyć więcej punktów od Jury.
- Użycie kradzieży kieszonkowej - To najlepszy wariant po zapadnięciu zmroku.
- Ogłuszenie lub zabicie Jury - Możecie następnie przeszukać jego ciało, by znaleźć pędzle.
Jak odzyskać kości malarza?
Kuba farciarz posiada kości malarza - są to konkretnie kostka malarza R, kostka malarza G oraz kostka malarza B. Zdobycie kości to opcjonalny cel i nie ma obowiązku zaliczenia go. Najważniejsze sposoby to:
- Wygranie gry w kości - Nie możecie nakłonić Kuby do dobrowolnego przekazania kości nawet jeśli użyjecie na nim perswazji lub zaproponujecie mu zapłatę.
- Skorzystanie z kradzieży kieszonkowej - Tak jak wyżej, zaczekajcie do godzin nocnych.
- Ogłuszenie lub zabicie Kuby - Koniecznie zabierzcie ze sobą wszystkie 3 kostki malarza (każda z nich to osobny przedmiot questowy).
Jak zwrócić malarzowi jego rzeczy?
- Ostatni cel odblokuje się po tym jak odzyskacie pędzle. Wyruszcie do zamku Troski, czyli na północ od obozowiska włóczęgów.
- Wojciech przebywa w zachodniej części zamku, na jednym z wyższych pięter. To jedno z pomieszczeń sąsiadujących z miejscem pobytu skryby w zamku. Możecie powiedzieć prawdę lub skłamać na temat sposobu odzyskania sprzętu malarza.
- Unikalną nagrodą za wypełnienie misji jest odblokowanie mechaniki malowania tarcz. Tę nową funkcję opisaliśmy na osobnej stronie poradnika. Możecie też wypytać się Wojciecha o inne zlecenie i odblokować kolejny quest Źródło inspiracji.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Poradnik, wszystkie misje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Jak odblokować DLC?
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Kłopoty jak malowane
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Źródło inspiracji
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Chiaroscuro
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Portret w czerwieni
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Nocna mara
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Obłąkaniec
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Bóg decyduje
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Splamiony honor
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Korzeń zła
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Odsłonięcie i zakończenia DLC
- Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Opis przejścia
- Kingdom Come Deliverance 2: Brushes with Death DLC
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






