Kingdom Come Deliverance 2: Za zwycięstwo! (For Victory!)

Za zwycięstwo to zadanie rozpoczynające finał pierwszej połowy gry Kingdom Come 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czym zająć się podczas uczty oraz jak przetrwać bitwę z bandytami.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Za zwycięstwo jest zadaniem rozpoczynającym finał pierwszej połowy Kingdom Come 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy czym możecie zająć się podczas uczty, jak zdobyć wino i wyposażenie dla Ptaszka oraz jak przetrwać bitwę z bandytami.

Uwaga - potraktujcie tę misję jako swoisty punkt bez powrotu! Czeka was wiele zadań fabularnych pod rząd bez dostępu do zawartości pobocznej. Po zakończeniu tej sekwencji zadań traficie zaś do nowego regionu. Choć możecie podróżować między regionami i większość zadań pobocznych w Troskach pozostanie dostępna, podróż między regionami wymagać będzie uiszczenia pokaźnej opłaty.

Czym zająć się podczas uczty?

Początek zadania jest bardzo otwarty - po wieczornej rozmowie z Ptaszkiem weźmiecie udział w uczcie na zamku Troski. Po początkowej konwersacji z panem Bergowem możecie zająć się aktywnościami dostępnymi na uczcie oraz waszym głównym celem - zdobyciu wina i uzbrojenia dla Jana Ptaszka. Oprócz wielu konwersacji czekają na was następujące aktywności:

  1. Gra w kości z Hankiem - wójt Hanko zaoferuje wam grę w kości. Grać z nim możecie tylko w podstawową wersję gry, bez odznak, z zakładem w wysokości 110 groszy.
  1. Romans z Johanką - wdowa Johanka zaczepi was, oferując rozmowę. Musicie zaliczyć dwa testy umiejętności pod rząd - najpierw Wiedzę (Średni) a następnie Retorykę (Średni), Wiedzę (Łatwy) lub Charyzmę (Trudny). Johanka zaoferuje wam wyjście na balkon, a na balkonie przelotny romans. Jeśli się zgodzicie, nastanie ranek a uczta się zakończy - nie będziecie mogli już zajmować się innymi aktywnościami.
  1. Psikus Hermana - szlachcic Herman poprosi was o pomoc w psikusie na innym szlachcicu, Florianie. Musicie zakraść się na szczyt wieży Baby i ukraść pierścień Floriana z jego osobistej skrzyni. Tylko szczyt Baby jest terenem zastrzeżonym - natkniecie się tam co najwyżej na dwóch strażników. Poczekajcie aż zejdą wam z drogi (możecie ukryć się w sąsiednim pokoju) i otwórzcie skrzynię (łatwy zamek). Pokażcie pierścień Hermanowi po czym porozmawiajcie z Adletą i dajcie jej pierścień. Powiedzcie, że to prezent od nieśmiałego przyjaciela - tylko ta opcja dialogowa sprawi, że psikus się uda. Jeśli kawał się uda, partnerka Floriana zerwie z nim, a wy otrzymacie w nagrodę księgę umiejętności Siły. Jeśli psikus się nie uda, będziecie musieli uspokoić Floriana (Retoryka - Trudny) lub pokonać go w pojedynku. W nagrodę za wasze starania otrzymacie 100 groszy.

Jak zdobyć ekwipunek i wino dla Ptaszka?

Zanim będziecie mogli wyruszyć na Niebaków, będziecie musieli wyposażyć Jana Ptaszka oraz zapewnić mu wino na drogę. Wszystko jest już gotowe - musicie tylko odebrać potrzebne przedmioty.

Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-14
00:24

Necross123 Konsul

Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):

- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).

I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.

Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl