Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest endgame i czy można grać po fabule?
Czy ukończenie głównej fabuły to ostateczny koniec Kingdom Come 2? Nasz poradnik wyjaśni Wam czy można kontynuować grę po zaliczeniu głównej linii fabularnej, a także czy w fazie endgame zmienia się świat gry.
Aktualizacja:
W trakcie przechodzenia Kingdom Come Deliverance 2 możecie zastanawiać się czy gra pozwala kontynuować zabawę po zaliczeniu głównej fabuły. Na tej stronie poradnika znajdziecie kluczowe informacje na temat tzw. endgame oraz szans na dalsze zajmowanie się rozgrywaniem questów, rozwijaniem Henryka i eksploracją świata gry.
Na osobnej stronie Czy jest punkt bez powrotu? skupiliśmy się z kolei na kluczowych momentach fabuły, które mogą blokować tymczasowo eksplorację otwartego świata.
Czy można grać dalej po głównym wątku?
- Dla przypomnienia ostatnie główne zadanie gry to Sądny dzień. Po jego rozegraniu obejrzycie jeden z wariantów zakończenia głównej fabuły i automatycznie awansujecie do fazy endgame. Gra powie Wam o tym wyświetlając tablicę informacyjną.
- Wasza postać znajdzie się przed zajazdem Czarcia Nora, który wcześniej w głównym wątku służył bohaterom jako jedna z baz wypadowych i kryjówek. Możecie kontynuować rozgrywkę i nie musicie rozpoczynać jej od nowa ani wczytywać zapisu sprzed finału. Pozwoli to Wam rozgrywać poboczne questy, zajmować się mniejszymi aktywnościami oraz eksplorować oba regiony (Troski i Kuttenberg).
Czy finał kampanii wpływa na świat gry?
- W finale głównej fabuły dochodzi do pewnych dramatycznych wydarzeń i najważniejsze z nich to zniknięcie Obozu Zygmunta z mapy drugiego regionu. Dla przypomnienia wielki obóz znajdował się w centralnej części regionu Kuttenberg i odwiedzało się go też wielokrotnie w głównej fabule.
- Po skończeniu głównego wątku w tej samej lokacji znajdziecie tylko pozostałości po obozie i nie będzie tu żadnych NPC-ów. Prowadzi to też niestety do tego, że przepadnie szansa na rozegranie lub dokończenie questów, które w jakikolwiek sposób były powiązane z obozem. Jedyną szansą na ich przejście było zajęcie się nimi przed przystąpieniem do finałowych zadań.
Zobacz także
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zapisywać grę?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest szybka podróż?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak działa głód i wyczerpanie?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zrobić respec?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak zwiększyć udźwig?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak otwierać zamki?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy trzeba znać pierwszą część?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest widok trzecioosobowy?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak grać w kości?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jak używać pochodni?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czym jest odpust?
- Kingdom Come Deliverance 2: Jaki jest maksymalny poziom?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest punkt bez powrotu?
- Kingdom Come Deliverance 2: Czy jest endgame i czy można grać po fabule?
- Kingdom Come Deliverance 2: Mechaniki
- Kingdom Come Deliverance 2: FAQ
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


