Kingdom Come Deliverance 2 Brushes with Death: Nocna mara

Nocna mara to quest z Kutnej Hory z dodatku Brushes with Death. Nasz poradnik do Kingdom Come 2 pokazuje jak włamać się do pokoju Bellissima, jak pozyskać basinet z zasłoną, jak ukraść alkohol, a także jak upić i zastraszyć Bellissima.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Nocna mara to tytuł większego zadania z DLC Brushes with Death do gry Kingdom Come 2. Opis przejścia z tej strony naszego poradnika objaśnia m.in. gdzie znaleźć Wojciecha w Kutnej Horze, jak przeszukać pokój Bellissima w łaźni, jak zdobyć basinet z zasłoną, gdzie jest alkohol Bellissima, jak upić Bellissima i jak pomyślnie go przestraszyć w przebraniu diabła.

Jak rozpocząć quest w Kutnej Horze?

  1. Musicie najpierw zaliczyć poprzedni quest Portret w czerwieni. Spowoduje to, że malarz Wojciech wyruszy do regionu Kutna Hora. Zdecydujcie się na podobną podróż i jest to najwcześniej możliwe po ukończeniu questu Burza z podstawowej kampanii.
  2. Wojciech ma pracownię w zachodniej części miasta Kutna Hora i miejsce to rozpoznacie po czerwonej elewacji oraz ikonie pędzla (Malarz tarcz) na mapie regionu.
  3. Porozmawiajcie z Wojciechem. Do rozmowy dołączy też Bellissimo i nowy quest będzie dotyczył pokrzyżowania planów konkurencyjnego artysty, który przejął projekt Wojciecha.

Jak wypytać o Bellissima w łaźni?

  1. Musicie dotrzeć do miejskiej łaźni, która znajduje się w południowo-zachodniej części miasta Kutna Hora. Porozmawiajcie z właścicielką Beatą na temat ostatnich wybryków Bellissima oraz jego typowego planu dnia. Dowiecie się też, że ma swój pokój w łaźni.

Jak przeszukać pokój Bellissima?

  1. Beata nie pozwoli Wam swobodnie przeszukać pokoju w łaźni nawet jeśli pomyślnie zaliczycie ostatnią próbę perswazji i poruszycie temat Wojciecha. Musicie się włamać i powinniście zapisać wcześniej grę na wypadek wykrycia.
  2. Udajcie się na piętro łaźni i zaczekajcie aż nikogo nie będzie w tym miejscu. Otwórzcie pierwsze zamknięte drzwi z obrazka - mają one łatwy zamek.
  1. Zacznijcie skradać się i dotrzyjcie kolejnymi schodami na wyższe piętro. Znajdują się tu oznaczone przez grę drzwi do pokoju Bellissima pokazane na obrazku. Możecie to łatwo dodatkowo sprawdzić, bo Henryk skomentuje smród. Do złamania są zabezpieczenia kolejnego łatwego zamka.
  1. Najważniejsze znalezisko w pokoju Bellissima to kontrakt leżący na komodzie (powyższy obrazek). Jego zbadanie zaktualizuje cel misji.
  2. Po wszystkim ostrożnie opuśćcie łaźnię, ponownie unikając wykrycia. Zdajcie raport Wojciechowi w jego pracowni w mieście. Opracuje on plan wykorzystania pobożności Bellissima i jego obaw o pójście do piekła za swoje uczynki.

Jak zdobyć basinet z zasłoną?

  1. Musicie skompletować przebranie diabła i potrzebnych jest do tego kilka różnych rzeczy.
  2. Najtrudniejszy jest do zdobycia basinet z zasłoną - to odmiana nakrycia głowy będącego elementem pancerza. Jest możliwe, że zabraliście ze zwłok już ukradliście wcześniej jakiś basinet. W przeciwnym razie możecie odwiedzić np. dowolnego płatnerza. Znajdźcie na liście basinet, która ma osłonę w opisie przedmiotu (przykład na obrazku).

Niestety płatnerze z Kutnej Hory wystawiają na sprzedaż drogie basinety, które mogą kosztować nawet kilka tysięcy monet. Alternatywnie możecie zakraść się do jakiegoś sklepu w nocy.

Jak zdobyć pochodnie i jaja?

Dwa pozostałe składniki znacznie łatwiej zdobyć:

  1. Pochodnie (potrzebne są 3) to pospolity loot odnajdywany m.in. przy pokonanych wrogach. Możecie też odwiedzić dowolnego handlarza (ikona sakiewki na mapie). Każdy z nich powinien wystawiać na sprzedaż co najmniej 1 pochodnię.
  2. Jaja (potrzebnych jest 5) najłatwiej można zakupić od dowolnego zieleniarza. Alternatywnie możecie np. docierać do zagród dla kur.

Powróćcie ze wszystkimi przedmiotami z listy do Wojciecha. Wybierzcie je wszystkie ze swojego inwentarza. Po krótkiej przerwie otrzymacie przedmioty do straszenia.

Jak ukraść Bellissimowi alkohol?

  1. Musicie ponownie włamać się do pokoju Bellissima w łaźni. Tak samo jak wcześniej zapiszcie wcześniej grę i nie dajcie się przyłapać na próbie otwarcia drzwi ani po wejściu do zakazanej strefy.
  2. Tym razem musicie włamać się do skrzyni Bellissima w jego pokoju i ma ona średni zamek. Wyjmijcie ze skrzyni wszystkie sztuki sznapsa.

Jak upić Bellissima?

  1. Zanim zajmiecie się tym celem misji polecamy zaopatrzyć się w miksturę ReduKC - możecie ją np. samodzielnie wytworzyć dzięki alchemii lub zakupić od aptekarza.
  2. Działanie tej mikstury pozwala ograniczyć skutki spożywania alkoholu, a konkretnie usunąć negatywne efekty upojenia i kaca.
  1. Udajcie się do pomieszczenia tawerny, które jest na parterze łaźni. Musicie tu zaczekać do godzin wieczornych (około 22:00).
  2. Powinien pojawić się Bellissimo - zagadajcie do niego i zaproponujcie mu wspólne picie. Możecie wybierać różne specjalne dialogowe dla kolejnych toastów. Dodatkowo jedna z nich dotyczy próby uniknięcia wypicia alkoholu i zwiększy to szanse Henryka na pozostanie przytomnym do samego końca.

Jak przenieść Bellissima do jego warsztatu?

  1. Bellissimo powinien się na tyle upić, że straci przytomność. Podnieście go z ziemi i wyruszcie z nim do południowego warsztatu. Po drodze stan Henryka będzie się pogarszał i obraz będzie stawał się coraz bardziej rozmyty.
  2. Jeśli macie miksturę ReduKC, to wykorzystajcie ją teraz. Wyeliminuje to ryzyko, że Henryk straci przytomność w wyniku pełnego zapełnienia się paska rausz.
  3. Musicie dwukrotnie położyć Bellissima na ziemi, by otworzyć kolejne przejścia. Nie jest to dostępne podczas przenoszenia mężczyzny.

Jak wystraszyć Bellissima?

  1. Henryk automatycznie założy przebranie diabła. Podczas rozmowy z pijanym Bellissimo poruszycie tematy wszystkich jego przewinień. Możecie mu przypomnieć o tym, że zdradził przyjaciela lub wybrać jedną ze specjalnych opcji dialogowych. Uda się go Wam pomyślnie wygnać z miasta.

Jak załatwić sprawę z Bellissimem inaczej (utrata przytomności)?

  1. Quest może też rozwinąć się na inny sposób, a mianowicie Henryk może stracić przytomność zanim przeniesie i wystraszy Bellissima (po założeniu przebrania diabła). Na szczęście nie zablokuje to Wam opcji przepędzenia artysty z miasta.
  2. Znajdźcie Bellissima w łaźni kolejnego dnia i porozmawiajcie z nim. Pierwsza nowa opcja to zaliczenie trudnej próby perswazji.
  1. Druga opcja to stoczenie pojedynku na pięści z Bellissimem. W tym przypadku najlepiej jest wyjść na zewnątrz, by nie zranić ani nie zezłościć osób postronnych. Pokonany Bellissimo zgodzi się na opuszczenie Kuttenberga.

Powrót do artysty

  1. Powróćcie do Wojciecha, by przekazać mu dobre wieści. Henryk zachowa elementy przebrania diabła, których użył w trakcie misji i będą to m.in. Hełm pana piekieł oraz Strój pana piekieł. Podczas rozmowy z Wojciechem możecie odblokować kolejne questy DLC (większy i dwa mniejsze).

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Jak odblokować DLC?
  3. Jak otwierać zamki?

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2025-02-14
00:24

Necross123 Konsul

Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):

- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).

I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.

Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.

Komentarz: Necross123
2025-02-14
12:22

Lateralus Senator

Lateralus

A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.

Komentarz: Lateralus
2025-02-14
15:41

Necross123 Konsul

Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).

A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.

Komentarz: Necross123
2025-02-16
22:29

Insinie Junior

W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?

Komentarz: Insinie
2025-02-18
16:25

Necross123 Konsul

Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.

Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.

Komentarz: Necross123
2025-02-19
08:07

brebr98957048d6 Junior

Witam,
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?

Komentarz: brebr98957048d6
2025-02-19
13:08

Turmalinowy Junior

😁

Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-24
23:05

Turmalinowy Junior

😜

W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy

Komentarz: Turmalinowy
2025-02-25
19:01

Necross123 Konsul

Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą

Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)

A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.

Komentarz: Necross123
2025-07-19
19:04

Bartuno96 Chorąży

Bartuno96

Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?

Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.

Komentarz: Bartuno96

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl