Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kingdom Come 2 Brushes with Death: Nocna mara Kingdom Come Deliverance 2 poradnik, solucja

Nocna mara to quest z Kutnej Hory z dodatku Brushes with Death. Nasz poradnik do Kingdom Come 2 pokazuje jak włamać się do pokoju Bellissima, jak pozyskać basinet z zasłoną, jak ukraść alkohol, a także jak upić i zastraszyć Bellissima.

Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2025

Nocna mara to tytuł większego zadania z DLC Brushes with Death do gry Kingdom Come 2. Opis przejścia z tej strony naszego poradnika objaśnia m.in. gdzie znaleźć Wojciecha w Kutnej Horze, jak przeszukać pokój Bellissima w łaźni, jak zdobyć basinet z zasłoną, gdzie jest alkohol Bellissima, jak upić Bellissima i jak pomyślnie go przestraszyć w przebraniu diabła.

Jak rozpocząć quest w Kutnej Horze?

  1. Musicie najpierw zaliczyć poprzedni quest Portret w czerwieni. Spowoduje to, że malarz Wojciech wyruszy do regionu Kutna Hora. Zdecydujcie się na podobną podróż i jest to najwcześniej możliwe po ukończeniu questu Burza z podstawowej kampanii.
  2. Wojciech ma pracownię w zachodniej części miasta Kutna Hora i miejsce to rozpoznacie po czerwonej elewacji oraz ikonie pędzla (Malarz tarcz) na mapie regionu.
  3. Porozmawiajcie z Wojciechem. Do rozmowy dołączy też Bellissimo i nowy quest będzie dotyczył pokrzyżowania planów konkurencyjnego artysty, który przejął projekt Wojciecha.

Jak wypytać o Bellissima w łaźni?

  1. Musicie dotrzeć do miejskiej łaźni, która znajduje się w południowo-zachodniej części miasta Kutna Hora. Porozmawiajcie z właścicielką Beatą na temat ostatnich wybryków Bellissima oraz jego typowego planu dnia. Dowiecie się też, że ma swój pokój w łaźni.

Jak przeszukać pokój Bellissima?

  1. Beata nie pozwoli Wam swobodnie przeszukać pokoju w łaźni nawet jeśli pomyślnie zaliczycie ostatnią próbę perswazji i poruszycie temat Wojciecha. Musicie się włamać i powinniście zapisać wcześniej grę na wypadek wykrycia.
  2. Udajcie się na piętro łaźni i zaczekajcie aż nikogo nie będzie w tym miejscu. Otwórzcie pierwsze zamknięte drzwi z obrazka - mają one łatwy zamek.
  1. Zacznijcie skradać się i dotrzyjcie kolejnymi schodami na wyższe piętro. Znajdują się tu oznaczone przez grę drzwi do pokoju Bellissima pokazane na obrazku. Możecie to łatwo dodatkowo sprawdzić, bo Henryk skomentuje smród. Do złamania są zabezpieczenia kolejnego łatwego zamka.
  1. Najważniejsze znalezisko w pokoju Bellissima to kontrakt leżący na komodzie (powyższy obrazek). Jego zbadanie zaktualizuje cel misji.
  2. Po wszystkim ostrożnie opuśćcie łaźnię, ponownie unikając wykrycia. Zdajcie raport Wojciechowi w jego pracowni w mieście. Opracuje on plan wykorzystania pobożności Bellissima i jego obaw o pójście do piekła za swoje uczynki.

Jak zdobyć basinet z zasłoną?

  1. Musicie skompletować przebranie diabła i potrzebnych jest do tego kilka różnych rzeczy.
  2. Najtrudniejszy jest do zdobycia basinet z zasłoną - to odmiana nakrycia głowy będącego elementem pancerza. Jest możliwe, że zabraliście ze zwłok już ukradliście wcześniej jakiś basinet. W przeciwnym razie możecie odwiedzić np. dowolnego płatnerza. Znajdźcie na liście basinet, która ma osłonę w opisie przedmiotu (przykład na obrazku).

Niestety płatnerze z Kutnej Hory wystawiają na sprzedaż drogie basinety, które mogą kosztować nawet kilka tysięcy monet. Alternatywnie możecie zakraść się do jakiegoś sklepu w nocy.

Jak zdobyć pochodnie i jaja?

Dwa pozostałe składniki znacznie łatwiej zdobyć:

  1. Pochodnie (potrzebne są 3) to pospolity loot odnajdywany m.in. przy pokonanych wrogach. Możecie też odwiedzić dowolnego handlarza (ikona sakiewki na mapie). Każdy z nich powinien wystawiać na sprzedaż co najmniej 1 pochodnię.
  2. Jaja (potrzebnych jest 5) najłatwiej można zakupić od dowolnego zieleniarza. Alternatywnie możecie np. docierać do zagród dla kur.

Powróćcie ze wszystkimi przedmiotami z listy do Wojciecha. Wybierzcie je wszystkie ze swojego inwentarza. Po krótkiej przerwie otrzymacie przedmioty do straszenia.

Jak ukraść Bellissimowi alkohol?

  1. Musicie ponownie włamać się do pokoju Bellissima w łaźni. Tak samo jak wcześniej zapiszcie wcześniej grę i nie dajcie się przyłapać na próbie otwarcia drzwi ani po wejściu do zakazanej strefy.
  2. Tym razem musicie włamać się do skrzyni Bellissima w jego pokoju i ma ona średni zamek. Wyjmijcie ze skrzyni wszystkie sztuki sznapsa.

Jak upić Bellissima?

  1. Udajcie się do pomieszczenia tawerny, które jest na parterze łaźni. Musicie tu zaczekać do godzin wieczornych (około 22:00).
  2. Powinien pojawić się Bellissimo - zagadajcie do niego i zaproponujcie mu wspólne picie. Możecie wybierać różne specjalne dialogowe dla kolejnych toastów. Dodatkowo jedna z nich dotyczy próby uniknięcia wypicia alkoholu i zwiększy to szanse Henryka na pozostanie przytomnym do samego końca.

Jak przenieść Bellissima do jego warsztatu?

  1. Bellissimo powinien się na tyle upić, że straci przytomność. Podnieście go z ziemi i wyruszcie z nim do południowego warsztatu. Po drodze stan Henryka będzie się pogarszał i obraz będzie stawał się coraz bardziej rozmyty.
  2. Musicie dwukrotnie położyć Bellissima na ziemi, by otworzyć kolejne przejścia. Nie jest to dostępne podczas przenoszenia mężczyzny.

Jak wystraszyć Bellissima?

  1. Henryk automatycznie założy przebranie diabła. Podczas rozmowy z pijanym Bellissimo poruszycie tematy wszystkich jego przewinień. Możecie mu przypomnieć o tym, że zdradził przyjaciela lub wybrać jedną ze specjalnych opcji dialogowych. Uda się go Wam pomyślnie wygnać z miasta.
  2. Powróćcie do Wojciecha, by przekazać mu dobre wieści. Henryk zachowa elementy przebrania diabła, których użył w trakcie misji i będą to m.in. Hełm pana piekieł oraz Strój pana piekieł. Podczas rozmowy z Wojciechem możecie odblokować kolejne questy DLC (większy i dwa mniejsze).

Zobacz także

  1. Poradnik do gry
  2. Jak odblokować DLC?
  3. Jak otwierać zamki?