Kingdom Come Deliverance 2: Exodus
Exodus to drugie z kolei krótkie, lecz pełne akcji zadanie główne w KCD 2. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przeżyć pogrom w dzielnicy żydowskiej, przeszukać oberżę, ocalić matkę Samuela i przetrwać bitwę przed synagogą.
Aktualizacja:
Exodus to kolejne krótkie, lecz pełne akcji zadanie główne w Kingdom Come 2. Waszym celem będzie ocalenie żydowskiej społeczności Kuttenberga przed pogromem. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przeszukać oberżę, uratować matkę Samuela i przetrwać bitwę przed synagogą.
Jak przeszukać oberżę?
Zadanie rozpoczniecie jadąc wozem wraz z rabinem, Samuelem, Liechtensteinem i Kubienką. Siądźcie z tyłu wozu, a gdy wyczerpią się wam tematy do rozmów, możecie wybrać opcję dialogową szybkiej podróży. Następnie podążajcie za grupą przez podziemne tunele. W połowie drogi rozdzielicie się - idźcie za Janem z Liechtensteina.
Traficie do piwnicy oberży - niestety ludzie Eryka byli szybsi. Musicie się ich pozbyć. Jeden jest na niższym piętrze, a trzech na poddaszu - są słabiej uzbrojeni i nie powinni sprawić wam przesadnych problemów. Po pozbyciu się wrogów podążajcie za Samuelem, aż nie zatrzyma się na poboczu by pomóc rannym. Wejdźcie do wąskiej uliczki na lewo i do budynku, w którym znajdziecie matkę Samuela, Sarę.
Jak uratować matkę Samuela?
Po rozmowie z Sarą wybiegniecie na tył budynku. Sara schowa się za kurnikiem przed dwoma łucznikami ostrzeliwującymi was z murów. Jeśli macie łuk lub kuszę, zastrzelcie ich. Jeśli nie, wbiegnijcie na szczyt murów basztą na lewo od kurnika i pozbądźcie się ich w walce wręcz. Broń palna niezbyt się wam tu przyda - potrzebowalibyście mnóstwo szczęścia by ich stąd trafić.
Biegnijcie za Sarą podwórzami i przechodźcie nad płotami (jeśli płot jest za wysoki skorzystajcie z opartej o niego drabiny) aż nie traficie do domu, w którym Samuel walczy z wrogimi żołnierzami. Wesprzyjcie go i wyjdźcie przednimi drzwiami. Obejrzyjcie cutscenkę.
Jak przetrwać bitwę pod synagogą?
Razem z Samuelem i Kubienką stawicie czoła hordzie żołnierzy Eryka. Musicie przetrwać trzy minuty - grajcie defensywnie i nie wbiegajcie w tłum wrogów. Powoli wycofujcie się i starajcie skupiać na jednym przeciwniku naraz. Ulica jest na tyle długa, że nie powinniście zostać przyparci do ściany. Starajcie się utrzymywać formację wraz z Kubienką i Samuelem, nie pozwólcie nikomu przebić się przez was i zajść was od tyłu. Po trzech minutach uruchomi się cutscenka, która zakończy bitwę.
Po wszystkim wejdźcie do drewnianej chaty przed wami i porozmawiajcie z matką Samuela o waszym ojczymie, Marcinie. To zakończy zadanie.
Więcej na temat opisu przejścia:
0
- Kingdom Come Deliverance 2 - poradnik do gry
- Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
	
- Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
		
- Kingdom Come Deliverance 2: Wszystkie zadania główne
 - Kingdom Come Deliverance 2: Beztroska jazda (Easy Riders)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Fortuna
 - Kingdom Come Deliverance 2: Laboratores
 - Kingdom Come Deliverance 2: Zadania kowala
 - Kingdom Come Deliverance 2: Zadania młynarza
 - Kingdom Come Deliverance 2: Swaćba! (Wedding Crashers)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Komu bije dzwon (For Whom the Bell Tolls)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Z powrotem w siodle (Back in the Saddle)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Zło konieczne (Necessary Evil)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Za zwycięstwo! (For Victory!)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Boski posłaniec (Divine Messenger)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Palec boży (The Finger of God)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Burza (Storm)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Piórem i mieczem (The Sword and the Quill)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Czart nie śpi (Speak of the Devil)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Czarcia sfora (The Devil's Pack)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Do podziemi (Into the Underworld)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Via Argentum
 - Kingdom Come Deliverance 2: Angielskie wyjście (Taking French Leave)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Królewski gambit (The King's Gambit)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Uczta (The Feast)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Exodus
 - Kingdom Come Deliverance 2: Leże lwa
 - Kingdom Come Deliverance 2: Taniec z czartem
 - Kingdom Come Deliverance 2: Oratores
 - Kingdom Come Deliverance 2: Włoska robota (The Italian Job)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Civitas Pragensis
 - Kingdom Come Deliverance 2: Zaczyna się (So it begins)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Oblężenie (Besieged)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Głód i rozpacz (Hunger and Despair)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Rozliczenie (Reckoning)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Ostatnie namaszczenie (Last Rites)
 - Kingdom Come Deliverance 2: Sądny dzień (Judgement Day)
 
 
 - Kingdom Come Deliverance 2: Opis przejścia
		
 
 - Kingdom Come Deliverance 2: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Necross123 Konsul
Co do tego zadania Miri Fajta (w poradniku "Jak odnaleźć Marikę"):
- Jeśli mamy dość wysoki poziom zdolności przetrwania (około 15 poziom), można też spróbować zaliczyć test przetrwania, gdy będziemy pierwszy raz w kryjówce (poziom: średni). Warto wówczas mieć przy sobie również odwar z nagietków. Dzięki temu ominiemy ten etap ze zbieraniem ziół i rozmową z Aranką.
- Co do ciała Gejzy, można też oczywiście spróbować odwiązać ciało sami, bez wcześniejszej rozmowy z drwalami. Ryzykujemy wówczas tym, że drwale nas zaatakują, gdy będziemy próbować przenieść ciało (strefa czerwona!), dlatego trzeba wówczas zrobić to w nocy (pamiętając rzecz jasna o zmianie stroju na ciemny wcześniej).
I jeszcze mała wskazówka a propo udźwigu:
- Możecie też chodzić z przeciążonym plecakiem pomiędzy osadami ludzkimi (jak oberża czy wioski). Dlaczego akurat wspominam o przeciążeniu jako pozytywnym aspekcie? Dzięki temu, Henrykowi również poprawi się siła (i witalność przy okazji) w trakcie chodzenia z ciężarem. Co oczywiście przekłada się na zwiększenie udźwigu. Kilka dni temu zdążyłem to zauważyć, gdy musiałem taszczyć mięso z dzika do najbliższego młynarza po niedawnym polowaniu.
Gra jak dla mnie potrafi zaskakiwać nawet w takich momentach.
Lateralus Senator
A co to jest za ikonka czerwonej tarczy przekreślona w znak kratki, wyświetla się to obok kompasu po lewej, nigdzie niema wytłumaczenia oco chodzi. Się pojawiło niewiem czemu i co to robi.
Necross123 Konsul
Co do najlepszych atutów, warto też się interesować tymi atutami, które dają dodatkowe doświadczenie do danej dziedziny. Przykładowo, atut "Paser" (10 poziom Retoryki) oprócz łatwiejszego sprzedawania kradzionych dóbr, zdobywamy też doświadczenie do skradania się i złodziejstwa w razie powodzenia przy sprzedaży kradzionych dóbr (co w praktyce oznacza, że sprzedając te rzeczy paserom, mamy 100% szanse na dodatkowe doświadczenie, a złodziejstwo (które jest potrzebne również do otwierania zamków) ciężej rozwinąć (zwłaszcza na początku) niż w jedynce). Wspomniany atut "Pomocna Dłoń" warto łączyć z innym atutem "Bystre oko" (Rzemiosło 10). Nie tylko będziemy mieć tańsze naprawy, ale też zyskamy po drodze dodatkowe doświadczenie do rzemiosła przy naprawianiu rzeczy u rzemieślników (w zależności od ceny napraw).
A co do osobistych atutów, warto zainteresować się atutami "Cichy grajek" (Złodziejstwo 6) i "Mistrz narzędzi" (Złodziejstwo 8). Nie chcemy przecież, by hałas łamanego wytrycha zaalarmował otoczenie, a drugi atut sprawi, że złamanie wytrycha nastąpi później.
Insinie Junior
W zadaniu " Boski posłaniec " wcześniej wymordowałem cały garnizon, przez co kiedy dochodzi do obrony jest 2/10 i nie ma szans na wygraną, na dodatek zdrowie przeciwników się odradza.. Chyba pozostaje czekać na patcha :( ktoś ma jakieś pomysły?
Necross123 Konsul
Warto wiedzieć, że przy okazji robienia zadań dla Krejzla (po jego pierwszym zadaniu lub (chyba) po wypadku z mąką) możemy potem donieść na niego do wójta w Troskowicach. Tak, pojawia się nowy dialog u niego i tak, możemy zostać informatorem wójta.
Jak widzę, ta gra może zaskakiwać zadaniami, którymi nieraz gra nas nie informuje, że jest dostępna. To już w sumie drugie zadanie, które odnalazłem w taki sposób (pierwsze takie zadanie pojawiło się po zadaniu Miri Fajta u Aranki). Trzeba często badać i czasami nawet wracać do tych samych NPC'ów.
brebr98957048d6 Junior
Witam, 
Po znalezieniu Orzecha w związku z faktem, iż szybko zaczęła mu spadać lojalnośc odesłałem go do domu ( nie wiedziałem że to normalne i że wróci). Problem jest że nigdzie go nie mogę znaleźć. Tu pytanie gdzie jest ten dom? w chwili obecnej jedyne łóżka na stałe mam u kowala i Bożeny, jednak tam psa nie ma. Oblazłem pół mapy, gwiżdząc jak po@#ny, bez rezultatu. Jakies pomysły ?
Turmalinowy Junior
Co do kumanów to zrobiłem to zadanie na dwa sposoby na raz. Najpierw się z nimi napiłem tak by obiecali mi że już więcej nie pojadą do wsi. A gdy rano się obudziłem i wszyscy spali na kacu to wszystkich zamordowałem xd zobaczymy jak to wyjdzie fabularnie
Turmalinowy Junior
W zadaniu Via Argentum . Najpierw przyjąłem łapówkę a później oddaliłem się i z łuku wyeliminowałem tego gościa strażnicy nawet się nie obudzili mogłem ich zabić po cichu ograbić wszystkie skrzynie i wyjść z tej mennicy
Necross123 Konsul
Następnie porozmawiajcie ze skrybą, a potem z żoną aptekarza, Gerdą
Znalezione w poradniku do zadania dla kowala (Pustelnik)
A skryba to taki dobry pasterz, że tak samo dużo wie o tej sprawie, jak wójt w Troskowicach.
Rzecz jasna jest tutaj drobny błąd - udajemy się najpierw do wspomnianego pasterza, a potem do Gerdy. Opcjonalnie można też porozmawiać z Barą, ale jedynie potwierdzi to, co usłyszałeś od oberżystki.
Bartuno96 Chorąży
Czy poradnik będzie jeszcze aktualizowany?
Trochę jestem zawiedziony że brak chociaż listy zadań pobocznych i aktywności.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











